Pas mama kwaaltjes

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 26 april 2010, 15:55

Ai loeki! Dikke knuf meid! Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen!

Véro.
xx

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 26 april 2010, 16:24

Loeki,

Aiai.
Wat je nu eventueel al kan doen is een zitbadje nemen met Isobetadine Gynaecologie.
Ik denk niet dat ze opnieuw zullen hechten (dat zei mijn vv toch toen ik haar vertelde dat de hechtigen loskwamen. Dat zou teveel kans geven op infecties en meestal groeit alles toch mooi toe, ook zonder de hechtingen).

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 26 april 2010, 17:19

Ik doe die isobethadine op een maandverbandje (zo'n goedkoop dat niet absorbeert).

Er valt ook niks te hechten volgens mij. Kheb vooral last van de uitslag maar das volgens mij een schimmelinfectie of andere. Kzal het wel horen morgen zeker...

Straks mss idd een badje, als ik mag van Yveske. :?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 26 april 2010, 17:47

Een gewoon bad mag normaal nt bij schimmelinfectie. Je krijgt dan ofwel pilletjes die je 3tal dagen mt nemen ofwel een soort creme die je moet inbrengen gedurende 3tal dagen. oorzaak is vaak te hygienisch willen zijn...en verminderde weerstand. ph neutrale zeep gebruiken, genre lactacyd, maar best zo<weinig mogelijk.

Heb zelf ook last van een heel droog en ambetant gevoel aan de onderkant zoals jij dat zegt. En de indruk dat de oude situatie nog steeds niet hersteld is. Ook zeer droge huid over heel mijn lichaam. te wijten aan bv ? en niezen of hoesten geeft soms vodden..

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 26 april 2010, 21:13

Dikke knuff, Loeki!!
Doet het eigenlijk veel pijn? Ik hoop van niet... Al goed dat je morgen al direct in GHB terecht kan!!

Audrey, mijn gyn heeft altijd gezegd dat je daar vanonder niet mag wassen met zeep, ook niet genre lactacyd enzo. Gewoon water, da's al. De pH is daar namelijk NIET neutraal, juist om de schimmels geen kans te geven zich te ontwikkelen (langs daar is er immers een open verbinding met je buikholte (via de eileiders) en een schimmelinfectie kan in het ergste geval een hele ontsteking van je bekkenorganen geven en dan doorsteken naar je buik... maar dat is echt heel extreem en dat doet megaveel zeer met megaveel koorts).
Audrey, doe jij bekkenbodem-spieroefeningen? Is wel nodig om die "vodden" te vermijden, want dat herstelt zich niet zomaar vanzelf hoor...

Over het algemeen kan het geen kwaad om om het even welke vraag voor te leggen aan je huisarts. Beter een keertje te veel gevraagd dan te weinig, en die mannen of vrouwen zijn dat echt gewoon hoor. Niks gênants aan voor hen...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 april 2010, 18:50

Goh nee het doet niet mega veel pijn. Gewoon als ik eraan kom voelt het als een wonde die nog niet genezen is... Wat het ook is.

De arts die mij net onderzocht heeft heeft geen uitslag gezien. :shock: Kmoet zelf nog eens kijken sebiet of 't idd ineens verdwenen zou zijn... :?: :?: :?:

Kmoet compresjes leggen met kopersulfaat "blauw water". En herevalueren twee maanden ( :!: ) na het stoppen met BV; ze vroegen me al direct hoe lang ik nog BV wilde geven... :evil: . De BV zorgt voor laag oestrogeengehalte waardoor 't minder makkelijk geneest... Euhm GHB BV-vriendelijk ziekenhuis??? Niks van gemerkt!!! (ik bespaar jullie de commentaren van de arts... :evil: )

Audrey idd die droogte das van de BV. Neveneffect van minder oestrogenen...

Idd altijd wassen met enkel water en BB oefeningen doen! (bevordert ook de genezing denk ik wegens betere bloeddoorstroming).

Bon we weten weer wat doen...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 27 april 2010, 20:28

lastig dat ge niet echt iets kan doen..hopelijk is pijn snel weg

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 april 2010, 22:27

Merci. :)

Ik kan compresjes leggen hé :roll: en m'n BB oefeningen wat beter doen...

Uitslag is overigens niet weg. Wel beter maar hoe die daar naast kan kijken is mij 'n raadsel. :?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 28 april 2010, 13:03

En beter vandaag ?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 april 2010, 17:31

Miss helpen de compresjes met kopersulfaat ook voor de uitslag?
Ik duim dat je er snel vanaf bent!

En wat anti-bv :twisted: Ik wil de commentaren wel eens horen eerlijk gezegd!

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 april 2010, 18:27

De uitslag doet in ieder geval al geen pijn meer. Kheb ook de inlegkruisjes aan de kant gelegd... Zodat 't lekker kan luchten. 8)

En och de anti-bv... Pffff. Twas vooral rollen met de ogen dat ze deden, zo van "weer nog een die perse BV wil geven". En de opmerking "je hebt waarschijnlijk ook al veel in de diepvries zitten". :evil:

(oké ja maar kom... :roll: Zelfs met een mooie drie liter kan ik mijn kind toch geen maanden voeden hé)

En dat Yveske toch al ouder was dan drie maanden (so what). Precies echt zo van "na drie maanden zoudt ge toch eens mogen gaan stoppen".

En wanneer ik terug moest gaan werken, dat ik dan toch ook zou moeten stoppen met BV. :evil:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 april 2010, 21:36

Dat is ook de indruk die ik kreeg van mijn KA.
Maar nu ik niet meer onder de bv-hormoneninvloed sta, begrijp ik het ook al meer.

Oké, borstvoeding is het meest natuurlijke. En zeker voor de hele kleintjes geeft bv een meerwaarde door antistoffen etc aan te leveren, en het past zich aan aan de behoeften van het kindje (en bijv. bij warm weer ook meer dorstlessend etc).
Voor de rest zijn er vooral voordelen voor de mama: minder kans op borstkanker etc, en "praktischer" (direct klaar en op een aangename temperatuur).

Maar eerlijk gezegd vind ik veel van die voordelen niet alleen te wijten aan borstvoeding op zich. Ik zou graag eens die onderzoeken zien, en kijken of de twee groepen (bv versus kv) op alle andere gebieden vergelijkbaar waren. Volgens mij is er zowiezo een hele andere omgeving bij kindjes die een jaar lang bv krijgen versus de meeste kindjes die kv krijgen.
Bijvoorbeeld de kleinere kans op allergieën: nogal wiedes als je alleen bv geeft en geen vaste voeding (vaste voeding wordt misschien ook sneller geïntroduceerd bij kv??). En die oorontstekingen: hoeveel procent van de bv-kindjes gaat fulltime naar de creche?? Hetzelfde ivm leerprestaties op school: zijn bv-mama's over het algemeen niet meer begaan met hun kinderen??? Wie zal het zeggen he...
En die antistoffen moeten ze vanaf 3 maanden toch echt wel zelf beginnen aanmaken, trouwens ik betwijfel of die antistoffen nog wel door de meer ontwikkelde darmwand geabsorbeerd worden (zijn grote eiwitten, dus als je darmwand beter tegen vaste voeding kan, zal die toch ook beter de antistoffen tegenhouden?). Idem met al die cellen die erin zitten: veel ervan zijn bedoeld om de melk niet te laten bederven (probleem dat je zowiezo niet hebt bij kv als die juist bereid is).

Ik weet daarnaast voor mezelf ook dat ik niet altijd gezond eet, dat er waarschijnlijk ook schadelijke stoffen in mijn moedermelk zaten, dat ik niet genoeg omega-3 vetzuren eet (en dus ook niet in de melk zit) enzovoort... Op dat gebied ben ik juist bij kv geruster: wat erin zit is uitvoerig getest op allerlei schadelijke stoffen.
(hetzelfde "probleem" doet zich trouwens voor bij potjesvoeding versus zelfgemaakte groentepap: de potjes worden zeer streng gecontroleerd, maar wie zegt er dat mijn worteltjes geen schadelijke resten van één of andere pesticide bevatten??? En toch wil ik ze zelf koken later, die papjes 8) )

En toch ben ik blij dat Meis tot haar 3 maanden bv heeft gekregen. En nu nog soms, als snoeperij :oops: :oops: :oops:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 april 2010, 22:44

Tsss Meis, snoepen aan de borstjes... :wink:

Ben het ermee eens dat je BV en ontwikkeling niet zo simpel kunt linken of onderscheiden. Statistieken tonen aan dat hoe ouder de mama en hoe hoger haar opleiding, hoe langer en hoe vaker ze BV geeft. Is het dan niet logisch dat het IQ van BV kindjes gemiddeld hoger ligt? Ze kunnen toch niet de BV factor onderscheiden van de erfelijke factor.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 29 april 2010, 12:49

Ik heb me dezelfde vraag al gesteld. Ik heb hier ook al heel wat junkfood binnen omdat het nu eenmaal makkelijker is om te bellen voor eten dan een poging te doen iets te koken met een krijsende fleur. Verder ben ik ook wat vermagerd en dacht dat er dan afvalstoffen vrij kwamen in je lichaam...
Maar....en wie had dat kunnen denken...ik overweeg nu om langer dan 3m bv te geven maar dan wel de helft bv en helft kv. Bij K&G konden ze mij niet echt zeggen hoe lang je best gaf om het meest optimale effect te hebben...if any.

Net terug van gyn voor opvolgingsbezoek en alles ok. Moet wel bekkenbodemkine volgen (gyn vroeg of ik urine verloor als ik plaste ;) ik was deze keer niet degene die er naast sloeg). En knobbel in mijn borst die ik al 1,5 week voel is effectief een cyste of iets dergelijks en moet verder onderzocht worden. Zit ook al een tijdje met pijn in mijn rug aan die kant, ter hoogte van schouderblad en kan niet op die zij liggen en doet ook pijn als ik diep inadem. Afin, er zit sleet op ;)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 april 2010, 13:40

Audrey voor je 't weet zit je aan 6 maanden hoor... :wink: Niet plannen die BV, das toch hopeloos, go with the flow en je zal wel zien waar 't stopt. 8)

Hopelijk niks ernstigs! Snel beter worden hé meid!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten