Kom nog eens HALLO zeggen :-)

Plaats reactie
Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Kom nog eens HALLO zeggen :-)

Bericht door Tammyke » 24 november 2009, 11:00

Hey meiden, sorry dat ik zolang niets meer heb laten horen maar t was allemaal zo druk.
Ebe is ondertussen bijna 4 maanden en doet het super! Is een droom van een ventje, weegt nu iets meer dan 6kg en is 61 cm. Nog een beetje klein, maar ja hij komt van ver e?
Hij heeft wel verborgen reflux, maar dat is nu allemaal wat onder controle. Hij eet sinds een maand al patatjes om die reflux wat te verhelpen en dat gaat echt prima.
Sinds verleden week gaat hij ook enkele dagen naar de week naar de crèche om wat te wennen en daar zeggen ze allemaal dat het zo ne brave is. Mama heel fier! :D

Hij kan al zitten met een klein steuntje in zijn rug en staat gelijk ne echte op zijn benen. Hij wil teveel voor zijn leeftijd en soms als iets niet lukt is hij boos. Volgens kind en gezin is hij iets kleiner dan gemiddeld, maar op de rest is hij dan weer voor op andere kindjes! Geloof me, soms is hij echt gefustreerd hoor. De laatste dagen begint hij last te krijgen van zijn tandjes, bijt op alles en begint soms ook echt te wenen van de pijn.

Hoe is het met jullie kindjes allemaal? Ga eens zoeken want weet echt ni meer wie wanneer moest bevallen en zo.

Groetjes Tamara en Ebe

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 24 november 2009, 11:43

Het Tammyke!

Leuk om te horen dat alles goed gaat!
Zeg, en toch een mooi gewichtje voor 4maand hé. Is dat klein voor 4maand? Hoeveel woog hij nu weer met de geboorte?
Matthias woog op 4maand 5.2Kg en Alexander 5.6Kg en waren beide 60cm groot.
Bij K&G hebben ze toen niet echt iets gezegd daarover, maar dat zal misschien ook van de evolutie afhangen.
En zo flink in de creche, amai, een terecht fiere mama :D
Wanneer zou je terug aan het werk gaan??
Ik vind het wel komisch dat ze zoveel willen, maar nog niet kunnen. ZE worden dan inderdaad erg boos! Matthias kan zich moeilijk opduwen als ik hem op zijn buik leg, en daar wordt hij echt boos van :lol:
Allen het slapen lukt hier minder (lees moppertopic voor mama's)
Super dat je ons nog eens op de hoogte komt brengen!!

Groetjes!!

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 24 november 2009, 12:06

Hey Wappie, hij woog bij de geboorte 2kg.
Ze zeiden dat hij het goed doet hoor, maar hij zit iets onder het gemiddelde, maar dat wil niets zeggen.
Ik moet ni percé ne gemiddelde baby, zolang hij maar gezond is das belangrijker. Zondag is hij 4 maanden oud, jeetje wat gaat dat toch snel!

Awel Ebe ligt ook niet graag op zijn buik hoor. Was naar de babymassage geweest en daar zeiden ze, van leg een klein rolleke onder zijn armen. Een handdoek of zo, zo ligt hij hoger en liggen ze beter.
Ik doe dat nu en op enkele dagen is hij echt veel sterker geworden in zijn nek. Hij licht nu zijn hoofd flink op en is minder snel boos. Kan je mss ook eens proberen.

Ai slapen ze niet goed, maken ze elkaar mss wakker? Zal wel niet makkelijk zijn met zo 2 kleine ventjes.
Ga het toppic eens zoeken se.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 24 november 2009, 12:16

Inderdaad een goed truukske :D Kzal da zeker eens proberen.
Tja, da is inderdaad ni veel 2Kg! Onze Matthias was in Antwerpen afgevallen tot 2.180Kg en ben blij dat hij altijd boven de 2Kg is gebleven want da is toch klein hé.
De kinderarts zei tegen mij dat je prematuurtjes een jaar moet geven en dan zitten ze op schema!
En zoals je zegt, zolang ze maar gezond zijn en als dat niet zo was had ik dat al lang gehoord :D
En het gaat inderdaad heel snel, onze jongens worden donderdag 5maand :shock: :shock:
Zondag worden ze ook gedoopt!! Eindelijk! Als het aan mij lag waren ze veel vroeger gedoopt, maar bij ons in de gemeente zijn het een aantal dagen doopselvieringen met meerdere kindjes.
Ga maar eens zien op het andere topic, maar ondertussen kan ik het wat beter relativeren hoor, na 2liter koffie :lol: :lol:

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 24 november 2009, 12:21

Ja ma toch chapeau ze, las net tot 20 keer moeten opstaan.. Jeetje meid hoe hou je dat vol?

Heb juist gebeld naar de crèche, ik was int weekend niet zo super in men buik en was ziek. Vanmorgen om 4h30 was Ebe wakker, tutje wou ni helpen meneer had grote honger. Om half 9 wou hij niet eten en blijkbaar vanmiddag heeft hij ook ni veel gegeten.
Hij had wel geen koorts en ziet er niet ziek uit, volgens de verzorgster kan het ook zijn van zijn tandjes.
Gisteren heeft hij wel goed gegeten, dus moet me ni drek ongerust maken. Ma toch.. :(

Ja Ebe is afgevallen tot 1kg890!

Alle dan is het zondag hun grote dag.. Wij gaan Ebe ook laten dopen, maar denk volgend jaar pas.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 24 november 2009, 16:19

Hey Tammy,

Fijn nog eens van je te horen. Leuk te horen dat Ebe het goed doet.
Was Ebe eigenlijk een prematuur? (duikt in haar geheugen maar vindt het antwoord niet :wink: )

Ik ben ondertussen bevallen van Kaan. Sinds vandaag een droom van een baby!

Liefs,

Bokje

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 24 november 2009, 19:50

Proficiat Bokje met uw zoontje Kaan!

Flinke man heeft goed geslapen las ik! Je gaat merken dat het elke keer wel wat langer gaat zijn ertussen hoor. Ebe heeft een 2 tal weken gehad dat hij telkens rond 3h wakker werd. Of hij nu nog een late voeding kreeg of niet, hij sloeg alleen de voeding van 24h over en zo werd 3 uur 4 uur en 4 uur 5 uur.. :D

Nu slaapt hij soms wel 11 uur na elkaar, hij ligt nu al in bed van half 6..
Manneke is in de crèche geweest en is zo moe dan! Hij slaapt daar in de speelruimte, doen ze tot 6 maanden ivm wiegendood. Hij slaapt daar heel weinig, is wel braaf moet ook alles zien.. 'S avonds is hij dan zo moe. Kan nu ook zijn dat hij gewoon wil doorslapen, maar dan is hij vannacht ook wakker. Geef hem nu rond half 10 een badje, flesje en dan slaapt hij toch weer verder.

Ebe is op 37 weken geboren, maar bleek dat ik al een tijdje vruchtwater verloor. Hij is de laatste 2 weken zo goed als niets meer bijgekomen. Daarmee dat hij zo licht was.
Gelukkig moest ik op controle en had hij de beslissing al genomen om geboren te worden. (had al 4 cm ontsluiting toen ik op controle ging) Mag er niet aan denken wat er kon gebeuren moesten ze het niet gezien hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten