Geen antistoffen tegen toxoplasmose.

Plaats reactie
MayaC
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 februari 2009, 17:06

Geen antistoffen tegen toxoplasmose.

Bericht door MayaC » 27 november 2009, 22:29

Hoi,

Ben heel blij dat ik me kan vervoegen op dit forum.
Na 4 jaar proberen is het eindelijk zover, we zijn zwanger! We hebben 4x uiu geprobeerd en dan overgeschakeld naar ivf waar het van de 1ste x is gelukt... het is nog pril maar we zijn heel gelukkig.

Maar nu komt het moeilijkste deel natuurlijk, en de natuur heeft mij geen antistoffen gegeven. Nu lees ik op internet vanalles en krijg er bang voor!
Ik heb 2 poezen van 8 en 10 jaar oud, ze gaan buiten dus ik moet geen bakjes verversen, maar kan ik mijn dieren nu ook niet meer aaien met een gerust hart?

Ook vroeg ik me af of ik geen ijsjes meer mag eten (rauwe eieren) of is de bacterie dood na het invriezen van een product? overal schrijven ze iets anders :roll:

Groetjes,
Maya

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 27 november 2009, 22:46

Hoi Maya,

Eerst en vooral een dikke proficiat!!

Wij hebben ook 2 poezen en ben ook niet immuun voor toxoplasmose. De kattenbak laat ik aan mijn man over, en in het begin aaide ik ze ook niet meer zo veel. Maar nu aai ik ze terug volop hoor, ik let er juist op dat ik dan erachter goed mijn handen was.

Ijsjes eet ik niet, deels omwille van de rauwe eieren, maar ook omdat ik dat op voorhand al niet meer mocht (of toch beperkt) van de accupuncurist. Maar ik ben toch niet zo'n ijseter, dus voor mij is dat geen ramp. Ik heb denk ik wel eens gelezen dat zelfgemaakt ijs slechter is dan gekocht ijs, omdat dat normaal gezien op vanalles gecontroleerd is.

Véro.
xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 november 2009, 10:21

Hey Maya!

Van harte meid, proficiat!

Ijs uit de winkel mag je best eten, net zoals melk van de winkel, yoghurt, ... Tis idd met de verse dingen waar je voor moet oppassen, die onbewerkte rauwe eieren kunnen bevatten. Zoals sommige zelfgemaakt ijs, verse chocomousse op restaurant, ... .

Neem es een kijkje op 't topic "zwanger en voeding", daar vind je massa's tips en do's en don'ts. 8)

MayaC
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 februari 2009, 17:06

Bericht door MayaC » 28 november 2009, 13:12

Bedankt dames! Voor de tips!
Heb gewoon zoveel schrik dat ik iets zou 'misdoen'... heb er tenslotte zo lang op gewacht en wil het zeker goed doen!

Groetjes,
Maya

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 november 2009, 14:45

Heel herkenbaar hoor Maya! Je wil niks riskeren hé.

Feit is dat je eigenlijk vrij weinig echt mis kan doen. Geen rauw of ondoorbakken vlees en groenten en fruit goed wassen, das het voornaamste! :D

eefke
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 november 2009, 16:58

Bericht door eefke » 28 november 2009, 18:45

Hoi,
Ik ben ook niet immuun voor toxoplasmose. In de winter is dat allemaal niet zo erg, dan zijn het toch meestal warme groenten. Maar in de zomer met die slaatjes zal het oppassen worden.

Wat mij moeilijker lijkt is om van chocomousse, tiramuse, ... en al dat lekkers af te blijven ;-) Maar alles voor het kleine wondertje, eh...

MayaC een dikke proficiat met je zwangerschap. Bij mij is het ook gelukt na 4IUI's en 1 ICSI, en een beetje hulp van de accupunctuur. Hoe ver ben je nu? Mijn PU was op 6/11 en de TP op 9/11.

Groetjes,
Eef

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 29 november 2009, 14:47

Hier ook geen immuniteit en eet al jaaaaaaaren heel vaak rauwe groenten en salades. Heb ook al sinds jaar en dag een poes, soms meerdere. Beetje opletten met rauwe groenten en rauw vlees, zoals hier al gezegd, maar zeker niet paranoia worden. We hebben het vroeger ook niet opgelopen hé :wink: Ik heb zelfs in ons hotel in Turkije slaatjes gegeten, omdat ik er zéker van was dat al het eten in de opperbeste hygiënische omstandigheden wordt bereid. Nadien getest en nog steeds geen antistoffen. :P

Probeer vooral te genieten van je wonder!

MayaC
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 februari 2009, 17:06

Bericht door MayaC » 2 december 2009, 11:27

Hoi dames,

Heb ondertussen ruim de tijd gehad om op internet wat te snuffelen en ben heel wat wijzer geworden ondertussen :)

Soms spreekt het ene het andere wel wat tegen, maar heb toch wel een idee van wat mag en wat niet mag! Best wel grappig hoe ze bv in een restaurant op de hoogte zijn, zo was ik bij een italiaan en mijn vriend vroeg iets zonder kaas voor mij omdat ik zwanger ben, en de ober zei direct "al onze kazen zijn gepasteuriseerd". Dus was het veilig!

@ Eefke, ik heb geen idee hoe ver ik nu eigenlijk ben, morgen moet ik voor een 2de BN. Mijn pu was op 11 nov en de tp op 14 nov!

Groetjes,
Maya

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 2 december 2009, 17:10

Bij mij ook geen immuniteit, ook al heb ik jarenlang een buitenspelende kat gehad, en heb ik hele velden sla opgegeten in mijn leventje... mijn vervang-gyn in de zomer zei me "kijk, je hebt het al 30 jaar niet opgelopen, wat is de kans dat je het nu juist oploopt?". Makkelijk gezegd van hem, je moet het dan toch maar voorhebben he. Dus ja, ik ben wel altijd blijven opletten hoor, ook al vegen veel mensen er uiteindelijk hun voeten aan.

Vlees inderdaad goed door bakken, en op restaurant durven terugsturen als ze het "vergeten" zijn!

Chocomousse en tiramisu uit de supermarkt zijn veilig, moeilijker wordt het als je op bezoek bent bij vrienden waarvan de gastvrouw als dessert zelfgemaakte tiramisu heeft gemaakt...
Ook heb ik ivm kazen deze site gevonden, was wel handig: http://users.telenet.be/kleinwondertje/kazen.html

Wat jullie wél als voordeel hebben, is dat als het barbecue-seizoen zich weer zal aandienen, jullie al lekker met een mooi buikje zullen rondlopen dus je moet helemaal geen excuses zoeken dan :wink: Dat was wel anders toen ikzelf de zwangerschap nog probeerde geheim te houden...

eefke
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 november 2009, 16:58

Bericht door eefke » 2 december 2009, 17:34

Hoe zit het eigenlijk met mayonaise. (eieren???)

Was vanmiddag bij mama gaan eten en ik wilde krabsalade op mijn boterham doen, maar ik mocht het niet omdat er mayonaise in zat.

@ MayaC, dan ben jij vandaag 5 weken. Op het moment van de PU ben je 2 weken.

@ Mies, geheim houden is moeilijk vind ik. Omdat er toch redelijk veel mensen wisten dat we met IVF bezig waren, vragen ze nu ook allemaal naar het resultaat, eh.

Groetjes,
Eef

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 2 december 2009, 18:27

ik eet ook zo graag krabsalade van een traiteur maar durf dat niet te eten, omdat ik niet weet of de eiers wel goed gekookt zijn. En van die kaas op een pizza op restaurant daar had ik totaal nog niet bij stil gestaan. Vind het eigenlijk allemaal wat overdreven.

eefke
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 november 2009, 16:58

Bericht door eefke » 2 december 2009, 19:08

Het is zoals die vervanggynaecoloog van Mies zei. Wij zijn niet immuun omdat we in ons voorbije leven nog nooit besmet geraakt zijn. Dus waarom zouden we nu juist deze 9 maanden besmet raken. MAAR alles is mogelijk ... dus toch maar goed opletten.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 3 december 2009, 14:08

Verse mayo : nee
Mayo uit bokaal in de winkel : yes! :D

(idem trouwens voor chocomousse)

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 3 december 2009, 16:24

Hoi,

tegen mij hebben ze gezegd enkel uitkijken met rauwe groenten en rauw vlees.
Dus thuis slaatjes maken, dan zijn we zeker dat ze goed gewassen zijn :wink: . Voor de rest was alles oké.

Er zijn zelfs gepastauriseerde eieren te verkrijgen in de handel... voor de zoetebekken die toch hun eigen dessertjes willen maken.
Maar ik denk dat we de zaken niet moeten dramatiseren.

Groetjes 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten