Beide voeten op de grond

Plaats reactie
logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Beide voeten op de grond

Bericht door logost » 4 december 2009, 12:04

Hallo allemaal,

Even kort mijn verhaal vertellen:
- gestart februari 2009
- geen spontane cyclus wegens ernstige PCOs
- gestart met Clomid in juni en zwanger
- miskraam op 6 weken
- geen reactie meer op clomid dus gestart met spuiten
- spermaanalyse: goede beweeglijkheid en hoeveelheid maar extreem slechte morfologie
- weinig kans op spontane bevruchting
- even een rustpauze voor we naar UZ Jette gaan
- tegen alle verwachtingen in heb ik op 16/11/09 een duidelijk positieve ovulatietest
- 1/12/09 verwacht ik dus mijn regels.
- We zijn nu 4/12/09 en ik heb nog steeds geen regels wel heb ik nog steeds menstruatieachtige pijn aan de onderbuik. Dit baart me uiteraad wel zorgen.
- Ik kan niet stoppen met de te hopen dat het misschien wel prijs is!

Ik kan/wil echt nog niet testen omdat ik nog steeds die zeurende pijntjes heb en dus teveel schrik heb dat ALS ik positief zou testen het wel WEER een miskraam zou worden. Echter mijn hart en hersens spelen weer een mooi spelletje omdat ik dus constant afdwaal naar een fantasie wereld waarin ik zwanger zou zijn...

Daarom zou ik het leuk vinden mochten jullie me motiveren om nog niet te testen omdat de kansen klein zijn dat ik zwanger ben of met andere argumenten...

Heel veel liefs!

Elke

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 december 2009, 12:16

Hey Elke!

Spannend!! Kbegrijp je volledig hoor, wel testen, niet testen, ... Enerzijds niet proberen te hopen en anderzijds doe je dat toch "vanzelf" en ga je wegdromen... 8)

Kvind wel dat je een "testdatum" mag vooropstellen. Misschien binnen een weekje ofzo?

Stel dat je zwanger bent, en het wordt 'n vroege miskraam, zou je 't dan willen weten... De teleurstelling zal er niet meer of minder op worden denk ik, misschien kan het een troost zijn dan te weten dat je even zwanger geweest bent, misschien wil je 't net niet weten. Dat is heel persoonlijk natuurlijk en beslis je helemaal zelf.

Wij zullen in afwachting onze duimpjes laten draaien... 't Zou wel heel bijzonder zijn hé... Zo "ineens" zwanger. :D

Die pijntjes willen niks zeggen, maar dat weet je vast wel hé.

Succes!!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 4 december 2009, 12:47

Hey Loeki,

Vreselijk is deze periode. Maar ja we zullen wel zien.
Ik heb met mijn man afgesproken om pas volgende week woensdag een eerste test te doen. Voor mij zou het minder pijnlijk zijn als ik NIET weet dat er een miskraam is geweest. Ik weet (dankzij de vorige miskraam) nu wel al dat het zwanger worden lukt. Ik zou niet graag beginnen wanhopen dat het zwanger blijven niet lukt.

Enfin ik kom de dagen wel door :) het is bijna weekend dus dan heb ik niet zoveel tijd om eraan te denken...(lijkt d eomgekeerde wereld wel)

Bedankt voor het antwoord!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 december 2009, 22:53

Hallo Logost,

Ondertussen is het weekend voorbij. Zijn de russen nog steeds niet geland? Ik blijf duimen dat je effectief zwanger bent en dat je na ongeveer 8 maanden een pracht van een baby in je armen kan sluiten.

Maar ik snap dat je niet wil hopen. En ergens doe je het toch. Je kan jezelf rationeel nog zo willen beschermen. Irrationeel speelt het allemaal anders.

Ik kan je geen raad geven. Maar zoals je doet is het goed denk ik om vooraf een dag vast te zetten waarop je wel zal testen. En die dag niet te dichtbij te zetten.
Een goede manier om dat tegen te houden is geen tester in huis hebben :wink: .

En tis niet omdat je buikpijn hebt dat je een miskraam zal hebben. Dan zouden er hier al heel veel miskramen zijn geweest (Kaan was er ook niet dan)

Liefs,

Bokje

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 7 december 2009, 13:41

Jullie geloven het nooit (hoewel waarschijnlijk wel omdat jullie het zelf ooit meemaakten).
De test was HEEEEEEEL POSITIEF :D maar wat ben ik bang. Ik zou een hele dag kunnen wenen van de angst. Ik wil ECHT geen miskraam meer krijgen. Eén is genoeg, ik hoop dat deze week snel voorbij is en dat ik snel een kloppend hartje zie. Hoewel soms zie je dat nog niet op 6 weken he. Dus misschien moet ik de afspraak pas op 7 weken zetten.
Man man man, wat zou ik geld geven voor al die zwangerschapskwaaltjes zodat ik echt zo weten dat het vruchtje er nog zit.... Alleszins heel lief van jullie om aan me te denken :)

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 7 december 2009, 13:47

Logost, toch al een proficiat hoor!

Probeer toch niet teveel te piekeren meid, ik weet dat het niet makkelijk is.
Ik heb verschillende vroege miskramen gehad omdat ik altijd heel lang wachte om te testen wist ik het soms niet 100% zeker, maar je kent uw lichaam toch e?
Ik heb nu een geweldige zoon van juist 4 maandjes oud, echt een wondertje want volgens de dokters was de kans heel klein dat het natuurlijk kon lukken. Is wel gelukt, zo zie je maar. :)

Ik heb een droom zwangerschap gehad en een droom bevalling en dat wens ik jou ook toe.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 7 december 2009, 14:43

Joepi Logost, toch al een dikke proficiat!!!

Ik las op het andere topic "hoop na miskraam" dat je soms voelt alsof je het niet verdient. Ik vond het daar niet zo gepast om te reageren dus doe ik het hier.

Ik heb me ook lang zo gevoeld. Dat ik dat babietje niet verdiende. Hoewel ik wist en weet dat dat onzin is. M'n zus heeft me toen iets heel moois verteld. Ze zei "als je het echt niet kan geloven dat je het verdient, denk dan dat die baby het verdient. Die is onschuldig, verdient het om de wereld gezet te worden". Het heeft me heel erg geholpen om anders te gaan denken. Misschien kan het jou ook helpen...

We blijven in elk geval duimen dat alles goed mag gaan deze keer!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 7 december 2009, 17:06

Juij!!!!!!!!!!!! Een dikke dikke proficiat. Volgens mij heb je alvast één symptoom, die menstruatieachtige pijn. En misschien helpt je dit: er zijn vrouwen met veel symptomen die een miskraam hbb en vrouwen die helemaal geen symptomen hebben en geen miskraam te hebben. Probeer daaraan te denken.

Liefs,

Bokje

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 8 december 2009, 8:45

Bokje: goede tip, ik zal proberen daaraan te denken...
Stom he hoe bang een mens kan zijn...Vroeger moet dat toch aangenamer geweest zijn omdat er dan geen zwangerschaptesten bestonden. Anderzijds zouden wij vroeger niet zwanger geraakt zijn :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten