Zwanger & vermoeid !!

Sofke
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2009, 12:59

Zwanger & vermoeid !!

Bericht door Sofke » 9 december 2009, 14:26

Dag iedereen

Graag wil ik langs deze weg even polsen hoe alle andere dames hun zwangerschap ervaren.
Ik sluit eind deze week mijn eerste trimester af.
Ik heb gelukkig niet al te veel last van misselijkheid en heb het geluk dat ik niet elke ochtend boven de pot hang.
Voor mij is de ergste kwaal een ontzettende & constante vermoeidheid.
Zijn er nog dames die dit ondervinden?
Ik moet me door de dagen sleuren en heb geen sikkepit energie op overschot. Na een werkdag ben ik pompaf en snak ik naar de sofa.
Ik heb enkel behoefte aan slapen! Ik werk full time en het vergt me heel veel moeite de dagen door te komen.
Ik lees overal dat dit normaal is, maar het is uiteraard wel vervelend.
Het spreekt voor zich dat ik en mijn echtgenoot enorm gelukkig zijn nu er een baby op komst is & we kunnen niet wachten op 2010 :D , maar het is natuurlijk altijd fijn ervaringen te kunnen delen met anderen over, in dit geval, vermoeidheid... :)

Groetjes

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 9 december 2009, 14:53

Hoi Sofke,

Proficiat met je zwangerschap!

Ik was in het eerste trimester ook oververmoeid, en dat is in het begin van het tweede nog wat blijven doorgaan, ik ben nu in m'n 23ste week en sinds een week of 3 is het beter, maar nu zijn er andere kwaaltjes in de plaats gekomen! :?

Groetjes
Nathalie

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 december 2009, 15:38

Ik heb tijdens m'n eerste trimester op een gegeven moment gewoon een week slaapverlof genomen... :wink: En voor de rest was het vaak knikkebollen op 't werk. Na 8 weken beterde dat wel bij mij, en na 16 weken was 't min of meer terug ok.

Ben nu 36 weken en terug vaak moe. Soms kan ik wel hele dagen slapen! En hele nachten wakker liggen... :wink:

babje
Berichten: 35
Lid geworden op: 7 juli 2009, 19:12

Bericht door babje » 9 december 2009, 18:01

Hoi Sofke, ik ben nu acht weken zwanger ( morgen echo, dus ben echt benieuwd!) en ook oververmoeid. De eerste vijf weken ben ik vrij misselijk geweest, dit is nu minder, maar ik ben doodmoe! Ik werk full time en als ik thuiskom, ben ik een vod. Ik geraak niet meer op de avondschool, heb vanavond een concertbezoek gecancelled enz. enz. tegen 21u00 houd ik het niet meer en ga ik slapen. Ik neem het er natuurlijk graag bij want ben zo opgelucht dat ik zwanger ben, maar toch... Ik probeer gewoon te denken dat het een goed teken is en hoor van iedereen ( zoals ook op dit forum) dat het wel terug betert. Dus nu hanteer ik het principe dat ik redenen te over heb om lazy in de zetel te liggen, in het weekend middagdutjes te doen, enz :) een vriendin met drie kleine kinderen zei me dat er nu van moest profiteren om veel te slapen want dat het over zeven maanden voor eewig gedaan was met de rust :shock: , groetjes

Martha
Berichten: 199
Lid geworden op: 2 april 2009, 10:04

Bericht door Martha » 9 december 2009, 19:05

Hey Sofke

Ik denk dat het heel normaal is, die vermoeidheid.

Ik was tot ongeveer 11 weken ook heel moe. Ik werk parttime en was blij als ik in de namiddag op de zetel kon gaan liggen. Zo'n zwangerschap vraagt enorm veel van ons lichaam. Dat wist ik ook niet.

Probeer gewoon naar je lichaam te luisteren. Er is niets mis mee met veel slapen. Ik heb ergens eens gelezen dat als je zwanger bent het gelijk gesteld kan worden met elke dag 2 uur langer werken. Dat is toch niet niets.

Nu ben ik 16 weken ver. Ik voel me nu kiplekker. En als ik toch nog moe ben omwille van overbelasting, leg ik mij neer en slaap. Dat is de luxe van een eerste kindje te krijgen.

Groetjes


Martha

Martha
Berichten: 199
Lid geworden op: 2 april 2009, 10:04

Bericht door Martha » 9 december 2009, 19:06

Hey Sofke

Ik denk dat het heel normaal is, die vermoeidheid.

Ik was tot ongeveer 11 weken ook heel moe. Ik werk parttime en was blij als ik in de namiddag op de zetel kon gaan liggen. Zo'n zwangerschap vraagt enorm veel van ons lichaam. Dat wist ik ook niet.

Probeer gewoon naar je lichaam te luisteren. Er is niets mis mee met veel slapen. Ik heb ergens eens gelezen dat als je zwanger bent het gelijk gesteld kan worden met elke dag 2 uur langer werken. Dat is toch niet niets.

Nu ben ik 16 weken ver. Ik voel me nu kiplekker. En als ik toch nog moe ben omwille van overbelasting, leg ik mij neer en slaap. Dat is de luxe van een eerste kindje te krijgen.

Groetjes


Martha

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 9 december 2009, 21:29

Hoi Sofke, ik ben nu 30 weken zwanger en nog niet gestopt met vermoeid te zijn :shock:

Ik was volop aan het hopen dat het na 12 weken zou beteren, maar eigenlijk is het nooit verbeterd! Ik hoop dat ik je geen schrik aanjaag nu, het is in ieder geval bij iedereen anders. Gewoon op tijd rusten, zo deed ik op het werk over de middag een middagdutje in de auto, 's avonds als ik thuiskwam eerst een half uurtje dutten in bed zodat ik nog een gezellige avond had,...

Wat wel een beetje helpt, ik heb een doos ijzer genomen ongeveer een maand geleden, en ik had wel de indruk dat het iets beter was. Nu neem ik magnesium en ook dat helpt wel iets denk ik. Maar dat was allemaal op aanraden van de gyn hoor, best eens bij hem/haar navragen!

Ik hoop dat je vermoeidheid snel wat mindert!

Véro.
xx

Sofke
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mei 2009, 12:59

Bericht door Sofke » 10 december 2009, 10:43

Wow, wat een lijst aan reacties, dank jullie wel!
Zo te zien ben ik inderdaad niet de enige...
Ik ben gisterenavond toch even bij de huisarts langsgeweest om dat even met hem te bespreken & hij heeft me 2 dagen rust gegeven. Met het weekend eraan vast zullen mijn batterijen (hopelijk) wel weer wat opgeladen geraken.
Hij vertelde me dat vermoeidheid één van de meest voorkomende kwaaltjes is tijdens het 1ste trimester en dat men bij het 2de trimester weer een boost van energie krijgt (dit zou de leukste tijd van de zwangerschap zijn) om bij trimester 3 weer meer vermoeid te geraken (is normaal denk ik dan, als je zo'n gewicht meezeult).

Och ja, zolang het kleintje het maar goed maakt, kan de rest me niet schelen. :)
De baby mag gerust met al mijn energie gaan lopen...
Morgen echo, reuze benieuwd!

Het beste aan jullie allen!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 december 2009, 12:06

Hihi, die boost in het tweede trimester heb ik lang op gewacht, en uiteindelijk opgegeven... :wink: Ik heb me wel een paar weken qua energie "normaal" gevoeld in het tweede trimester, zoals voor de zwangerschap. Maar een energieboost??? Nope.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 10 december 2009, 12:38

in eerste trimester deed ik ook altijd dutje toen ik thuis kwam van het werk.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik wel die fameuze energy boost gehad, BERGKETENS kon ik verzetten, tot helemaal op het einde van de zwangerschap. Nu niet de echte energy boost gekregen, maar vanaf 14 weken was ik niet meer hondsmoe (ik zit hier nu wel te geeuwen :lol: :lol: )

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 11 december 2009, 9:17

hihi loeki, ik zit ook nog altijd op die boost te wachten :lol:

heb wel 'nestdrang' vrees ik, ook al ben ik doodmoe, eerst wil ik nog vanalles doen voor ik me in de zetel / bed kruip.

Véro.
xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 december 2009, 9:37

Herkenbaar Véro! Onlangs was ik nog om 23u 's avonds steendood het wiegje aan het leegruimen... Daar lagen nog wat spulletjes in, tutjes, dekentjes, ... En dat moest allemaal een plekje krijgen nog (persé die avond na 23u)...

Op een gegeven moment dacht ik toen toch ook "waar ben je toch mee bezig, ga slapen!". :wink:

Vandaag weer steendood. Bijna niet geslapen wegens hoofdpijn... (en ja, koppige Loeki weigert nog steeds een daphalganneke... :roll: )

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 11 december 2009, 9:48

ik ook moe, ben vannacht in mijn dromen wel 30 keer bevallen (daar zit het bezoek bij de gyn gisteren voor NIETS tussen :roll: :roll: :roll: )

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 december 2009, 9:54

30 keer bevallen op één nacht tijd, je zou van minder compleet uitgeput zijn... :lol:

Waren het goeie bevallingen? 8)

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 11 december 2009, 10:02

ah ja, fluitje van een cent: telkens keizersnede (en die andere vrouwen maar pijn lijden...Voor mij is de pijn NA de bevalling maar zo ver heb ik nog niet gedroomd :P )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten