Stijging HCG

Plaats reactie
logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Stijging HCG

Bericht door logost » 15 december 2009, 13:56

Wat is jullie ervaring met de stijging van jullie HCG?
Vorige week maandag had ik 2680, woensdag 4860 (stijging van 91% maar normaal volgens Jette) en nu vandaag dinsdag 20540. Een stijging maar niet driemaal een verdubbeling. De gewone gyn vertelde me dat ze enkel verdubbelingen zoeken tot 3000 omdat je HCG niet tot in het oneindige kan verdubbelen. Toch heb ik het moeilijk om die uitleg te geloven dus vraag ik het aan ervaringsdeskundigen.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 december 2009, 14:04

Logost, je gyne is ervaringsdeskundige hoor! Tklinkt me alvast heel aannemelijk wat ze zegt.

In Gasthuisberg doen ze zelfs alleen een Hcg bepaling op de 15e dag om te zien of je zwanger bent, en één controle bepaling een week nadien. Vanaf dan is het vertrouwen hebben dat 't goedkomt meid, of controle via echo, dat zegt veel meer dan een Hcg bepaling, net omdat het zo wisselvallig is.

Op basis van je Hcg moet je je geen zorgen maken volgens mij, 't stijgt toch mooi?

Het is helemaal normaal dat je 't moeilijk hebt nu, maar onthou dat je gewoon veel meer kans hebt dat 't deze keer wél goed gaat!

Knuffels!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 15 december 2009, 14:17

logost, ik merk dat je nogal wiskundig aangelegd bent ivm je hcg-waardes.

Deze site zal je geruststellen:
http://www.betabase.info/
Kijk maar rustig rond, en vooral onder de hoofding "doubling times": de verdubbelingstijd neemt inderdaad toe met een stijging van hcg, 't is niet meer 48u zoals in het begin!
(je kan bij de calculator het precieze uur enzo intikken van de bloednames maandag, woensdag en vandaag, om je eigen tijd te berekenen, en als je in de charts klikt op de verdeling van het hcg, kan je zien waar je precies valt!)

Proficiat hoor!!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 14:37

Maar mies toch, wat ben jij een zalig persoon! Bedankt om me die site door te sturen.
Loekie jij ook bedankt hoor voor je antwoord :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 december 2009, 14:43

Ik dacht 't direct toen ik de link van Mies zag. "Das de oplossing voor Logost". :lol:

Geniet ervan meid, hopelijk zorgjes een beetje aan de kant nu hé!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 15:38

Hihi stom he...ik ben echt wel een cijfermens...nochthans was ik nooit goed in wiskunde en nu hecht ik er zo'n groot belang aan.
Ah vandaag is weer zo'n freak dag... Al een hele dag pijn in mijn onderbuik, dan die uitslag van HCG (die ik op eigen initiatief had laten nemen) => Ik dacht "dan heb ik zekerheid" :shock:
Gelukkig zijn jullie er dan. Nog even afwachten tot vrijdag om te zien of die krampen geen ramp zijn. Ik ben vandaag exact 6 weken zwanger en ik had bij de vorige zwangerschap een miskraam op 6 weken en 1 dag dus...Hopelijk verbreek ik mijn huidig record.

Als er nog mensen zijn met ervaring i.v.m. HCG: laat maar weten hoor, ook als ze me minder goed nieuws brengen.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 december 2009, 15:43

Khad ook krampen rond de zes weken. Dat komt en gaat... Wil niks zeggen maar ja, dat weet je hé. Was er idd maar een manier om zeker te zijn.

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 16:12

Loekie: wat ik nog wou zeggen: "je hebt me al veel geholpen op dit forum en heb nog niet zoveel gereageerd op andere berichtjes die je post maar ik wil je toch vertellen dat ik superbenieuwd ben naar je bevalling en zoals ik las ben je nu in zwangerschapsverlof en wil ik je heel veel geluk toewensen en geniet geniet geniet! Een januari kindje (dat zijn altijd goeie kindjes :D ik ben uiteraard ook zelf geboren in januari :D )

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 15 december 2009, 16:18

Logost, ik zou me absoluut geen zorgen maken hoor meid. Een HCG van boven de 20,000 is al heel veel, echt wel...

ik heb goede en slechte ervaringen met die metingen... 1ste keer steeg die lang niet zo goed mee. WEL een kloppend hartje, maar dan op 8 weken 5 dagen DE echo... vruchtje leefde niet meer. (en ik denk niet dat ik al 20,000 haalde). dus zo zie je maar, HCG zegt lang niet alles, zelfs als je een kloppend hartje had, ben je (ik toch) niet meer zeker.
De 2de keer liep t ook mis.. miskraam op amper 6 weken. En daar was mijn HCG dan weer wel reuze goed, 475 de eerste meting, en de week erna een bloeding...

Derde keer goede keer dan maar, en zwetend naar de bloednames. Ik kreeg wel elke week een echo omdat ik al 2 keer de pech had.

Wees er maar gerust in logost, en staar je niet te blind op die cijfertjes !

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 15 december 2009, 23:36

Logost, mijn hcg was heel heel laag. Ik denk dat niet veel mensen geloofden dat het een blijvende zwangerschap zou zijn. Nadien had ik ook lage oestrogeen en progesteron waarden. Dus weeral doemgedachten. Maar ondertss ligt mijn wondertje op mij. Dus die cijfertjes zeggen zeker niet altijd iets. Probeer te vertrouwen ook al begrijp ik je wel. Maar met die waarden is er volgens mij geen probleem.

En verbreek maar lekker het record met 40wkn :wink:

Liefs,

Bokje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 16 december 2009, 10:00

Logost, jij bent vandaag je record aan het verbreken he meisje! Misschien reden om vanavond een feestje te houden met je man... een tip die ik ergens gelezen had en ik toegepast heb toen ik weken platte rust moest houden. Elke week een vieringetje met alcoholvrije drankjes en extra veel tijd voor elkaar. Gewoon koesteren wat je tot dan toe al hebt bereikt, ongeacht de mogelijke afloop.
Doet superveel voor het gemoed, echt waar!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 december 2009, 10:09

Jaja, dat wordt feesten vanavond!!! :D

Logost : graag gedaan hoor en dankjewel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten