de nieuwe papa (?)

Plaats reactie
meisje100
Berichten: 96
Lid geworden op: 6 november 2008, 13:41

de nieuwe papa (?)

Bericht door meisje100 » 18 december 2009, 11:35

Hallo,

Ik ben echt wel benieuwd hoe al die papa's het eigenlijk doen onder al dat "baby-geweld"?
Helpt papa mee met de pampertjes, met het badje, met de flesjes (als er flesjes gegeven worden)... en hebben jullie zo al van die fijne anekdotes? Of minder fijne anekdotes?

De papa hier doet echt wel zijn best: het is een echte "nieuwe papa": flesjes geven, badjes geven, pampertjes verversen, zalfjes smeren, ... hij doet het allemaal. Alleen lijkt hij iets minder immuun dan de mama voor "baby-gekrijs" :roll:
En hij doet niets liever dan alleen op stap gaan met de zoon: richting schoonmama of richting apotheek: als hij maar kan pronken met zijn kleine ventje! Schattig toch? :P

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 18 december 2009, 11:49

Deze papa doet het ook allemaal. Maar badje geven helemaal alleen heeft hij nog niet gedaan. Normaal zeepte ik in en stak ik hem in bad en de papa "assisteerde" (dwz badje laten vollopen, klaarstaan met handdoek, pamper aangeven, ...)
Ik had een paar keer gevraagd "Kaan, moet papa je eens niet wassen" en het antwoord was alijd "neenee, mama doet dat goed". Ik denk dat het vooral schrik was om het niet goed te doen. Dus ik heb hem eens voor een voldongen feit gezet. Ik ben zelf in bad gaan zitten en de papa moest Kaan dan wassen en hem mij in bad geven. En dan moest hij hem zelf ook afdrogen. De volgende dag lapte hij mij hetzelfde natuurlijk.
Nu begint de papa ook zelf al Kaan te wassen. Zoals gisteren. Maar bij het afdrogen merkte ik toch dat de papa het concept van de "plooikes" niet goed kent :wink: .
Ermee alleen op stap gaan heeft papa nog niet gedaan. Hij is er zelfs thuis nog nooit mee alleen geweest.

Liefs,

Bokje en Kaan

meisje100
Berichten: 96
Lid geworden op: 6 november 2008, 13:41

Bericht door meisje100 » 18 december 2009, 11:58

Hihihi, deed ik in het begin ook bij de badjes: pampertjes aangeven, helpen met de knopjes van het bodyke dicht te doen.
Maar nu doet hij het helemaal alleen: zàlig om zo eens op zaterdagochtend in bed te kunnen blijven liggen terwijl het ventje Ides verzorgt 8)
Alleen als t bodykes zijn die je over t hoofdje moet trekken: dan hoor ik hem wel eens vloeken: tja, die kleine ienieminie-armpjes laten zich nog niet altijd in de richting wringen die hij graag wil hé! Dan moet de mama komen helpen (en de gemoederen komen bedaren, bij de papa én bij de zoon) :)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 18 december 2009, 12:33

'k zie het al helemaal voor mij ;)
de eerste maands bodykes die ik heb zijn allemaal met drukknopen...maar heb de indruk dat vanaf grotere maten dat percies minder in aanbod is ?
Ben ook benieuwd naar hoe mijn papa met beebje gaat omgaan...Heowel ik denk dat hij wel alles zal doen. Wel heeft hij een schrik gepakt van kakapampers (na een nogal welriekende van mijn nichtje ;)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 18 december 2009, 12:36

Ik heb hier een schat van een papa hoor. Pampertjes verversen zonder mopperen, al denkt hij er niet altijd aan.
Als er een flesje kan gegeven worden, staat hij er op dat hij het mag geven.
Badje geven heeft hij nog niet veel gedaan omdat ik Amber 's morgens was en dan is hij al gaan werken.
in het weekend assisteert hij altijd.
Als hij 's avonds thuis komt, is het eerste waar hij naar kijkt ons dochtertje, ze kan dan niet rap genoeg bij papa zijn. Ik ben dan blij haar even te kunnen afstaan ;)
Als ze moet getroost worden, is hij er ook als eerste
bij.
Als we buitenkomen, wil hij graag met de wandelwagen lopen, of de maxi cosi dragen.
Papa is ook eens met haar op stap geweest (gaan pronken) terwijl mama mocht gaan shoppen. En babysitten heeft hij al enkele keren gedaan, voor enkele uurtjes.
Dus ik ben wel trots op hem, behalve wanneer ik hem drie keer moet vragen om de luieremmer leeg te maken ;)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 18 december 2009, 12:48

Ik vrees dat de mijne een papa-met-smetvrees zal worden. In een -zeldzaam- gesprek over sterilisatoren (hele prestatie op zich) kwam hij daar af met: ja maar, moet je dan eerst de deurgrendel van de microgolf niet afkuisen met alcohol, voor je hem aanraakt??

Hetzelfde met pampers verversen: als het van hem afhangt zou hij zijn handen tussen elke beweging in willen wassen, zo bleek uit een gesprek daarover.

Misschien moeten we dochterlief dan maar in één keer meesteriliseren, dan is hij van al die bacteriën van af??
(neeeeeeeee niet in de onvruchtbaarheidszin!! Wat gaan jullie nog van mij denken: dochter in de vondelingenschuif, dochter laten steriliseren :oops: )

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 18 december 2009, 13:10

Hier ook een papa die superveel helpt!
Het enige 'nadeel' met 2 rakkers is dat we meestal alles samen doen. Niet altijd evident om het alleen te doen. Mijn ventje was van dinsdag op woensdag weg voor het werk en dan heb ik 2dagen alles alleen gedaan en dan moet ik zeggen dat ik heeeeel blij was dat papa woensdagavond thuis was :D Soms vind ik het heel vermoeiend met 2. Maar als je ze dan samen ziet lachen en grollen dan is dat weer zo vergeten :D
Ik moet ook toegeven dat de papa beter is in kakapampers dan ik :oops: Ik kan er echt niet aan doen maar als het enorm volle kakapampers zijn moet ik altijd kokhalzen! Ik doe het wel hoor, maar heb er altijd last van :oops:
Voor de rest geeft hij mee flesjes, maakt de flesjes klaar, kleed mee aan, alleen in bad zetten doe ik en dan droogt hij nr.1af terwijl ik nr.2 in bad zet! Jaja, wij zijn een geoliede machine :lol:
Soms is het grappig om te zien hoe goed we op mekaar zijn ingespeeld, maar ik vind het zalig om er samen voor te zorgen. Zelf zo erg dat ik soms onzeker ben over mezelf. Ik krijg soms bang als ik een avond en nacht alleen ben met mijn rakkers. Soms moet het ventje 's nachts werken en daar ben ik geen fan van. Dan komt dat onzeker gevoel steeds opsteken. Dan denk ik dat ik het niet ga aankunnen, terwijl ik er vier maand overdag alleen voor stond. Hebben jullie dat soms ook dat je die extra handen mist???

meisje100
Berichten: 96
Lid geworden op: 6 november 2008, 13:41

Bericht door meisje100 » 18 december 2009, 14:17

hihi, wat herkenbaar allemaal!

Ik ben ook wel heel blij als de papa thuis komt van het werk. Dan is het altijd de papa die naar Ides toespurt om hem te troosten en dat laat ik heel graag gebeuren :wink: Ik ben ook al een paar keer "mogen gaan shoppen" terwijl vader en zoon braaf thuis bleven.

Ik blijf het het grappig vinden als mijn man mij om raad komt vragen - bijvoorbeeld in verband met de warmte van het water in zijn badje, of hoe warm het flesje moet zijn - want per slot van rekening is het toch ook allemaal nieuw voor mij! Maar dan is het echt zo van: wat mama zegt, dat is de waarheid, en zo gaan we het dus doen! :D

Hé ja, dat merk ik nu ook: die bodykes van een maatje groter zijn er bijna niet met drukknopjes: je moet die dan zo over het hoofdje trekken, en ook daar heeft mijn man een beetje schrik van, want meestal begint Ides dan te krijsen (heeft niet zo graag dat je aan zijn hoofdje zit, ook zijn hoofdje wassen vindt hij vreselijk).

Ikke26
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 april 2008, 14:50

Bericht door Ikke26 » 18 december 2009, 14:46

Hier doet de papa ook alles hoor. Hij wou dat in t begin allemaal doen. Zijn eerste badje op neonatale heeft papa trouwens alleen gegeven terwijl ik zat te kijken want kon nog niet zo lang rechtstaan na mijn keizersnede... Eerste pamper en zo ook, alles was voor papa. Enkel als hij moe is wil hij niet met Arne spelen of zo... Hij heeft er ook al enkele dagen alleen voorgestaan met Arne toen ik in ziekenhuis lag en dat ging eigenlijk wel super!

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 18 december 2009, 15:46

Hier ook een super overbezorgde papa. Die vanaf het moment dat hij wist dat er kindje kwam enorm emotioneel is geworden..
De laatste weken heeft hij enorm veel gewerkt en daardoor zijn zoon veel moeten missen, ik merk het aan hem. Hij heeft soms echt tranen in zijn ogen als hij thuiskomt en Ebe ligt in bed.
Dan breekt men hartje ook, maar nog even en hij is enkele dagen vrij en kan hij 100% van zijn zoon genieten.
Hij doet ook veel hoor! Zou alles doen, alleen heeft hij echt weinig tijd.
Gisteren zei ik hem, dat ik voor de meter een nieuwjaarsbrief ging maken in naam van Ebe, hij zei als je dat voorleest begin ik te wenen en dat gaat hij doen hoor!
Woensdag is zijn verjaardag, ik heb enkele vrienden gebeld en die komen woensdag langs. Heb enkele hapjes voorzien en een gateau besteld. Daarop staat: Gelukkige verjaardag lieve papa! Ben curieus wat zijn reaktie gaat zijn, want hij weet zelfs niet dat die vrienden komen. :D

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 18 december 2009, 20:30

Badje geven is toch precies iets waar ze het wat moeilijker mee hebben. Mijn vriend destijds (10 jaar geleden) durfde ook niet goed. Hij had schrik dat hij onze zoon zou laten vallen (ingezeept is baby wat glibberig hé).

Nu kijk ik uit naar hoe mijn nieuwe vriend gaat reageren en hoe hij het er vanaf zal brengen. Heeft grote mond en ziet er zeer stoer uit, benieuwd hoe hij met dat frêle babietje gaat omgaan :shock:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 18 december 2009, 20:54

Altijd wel schattig die grote lummels met hun grote handen en daar zo'n klein hummeltje in

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 23 december 2009, 10:29

ik heb n super-ventje in huis, maar euhm... ik zal zelf de pampertjes mogen verversen... dat doet hij niet. (kan t niet aan)
Ik ga proberen de borst te geven, dus dat kan hij dan ook al niet overnemen. Dus blijven er over : beebje wassen en aankleden, knuffelen, wandelen... sjah, de leuke dingetjes zeker he ? Maar ik vind t niet erg (nog niet :) ) ik neem graag de zorg op mij :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten