Opwekken weeën

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Opwekken weeën

Bericht door jufke » 22 december 2009, 16:46

Ik ben bijna 39 weken zwanger en vroeg me af of er dingen zijn die je kan doen of nemen om de weeën op te wekken. Vrijen hoort hier naar het schijnt bij.. En of deze ook echt werken. Iemand ervaring mee? :)

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 22 december 2009, 19:39

Volgens de gekende bakerpraatjes zou het ook helpen om ananas te eten, tonic te drinken of zelfs een bepaald soort zwaarder bier, weet wel niet precies welk

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 22 december 2009, 19:49

frambozenbladthee

accupressuur (ik ken twee punten, één op de hand en één op de voet) of accupunctuur natuurlijk

cirkels maken met je voeten zou de bekkenbodem losmaken...

:roll:

en natuurlijk riscinusolie maar das al straffer spul hé.

Maar ook hier nog geen succes zenne. :wink:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 22 december 2009, 20:08

Pikrante kruiden

Osteopathie (hft mijn collega gedaan - bij haar eerste twee wkn over tijd gegaan: osteopathie pas gestart na haar 40ste wk; bij haar tweede: geplande keizersnede 3d na uitgerekende datum maar gestart met osteopathie op 37wkn en spontane arbeid dag voor geplande keizersnede)

Liefs,

Bokje

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 23 december 2009, 16:11

Vrijen zou idd helpen, maar vooral je man moet dan zijn best doen dat JIJ een mega-orgasme hebt :wink: , de contracties ervan zouden weeën kunnen opwekken.
Bij mijn eerste meerdere keren geprobeerd zonder resultaat :?

En anders, nog een beetje geduld hé Jufke. Heel lang kan het nu toch niet meer duren hé

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 23 december 2009, 18:00

Ik weet het en geduld is een mooie deugd he :wink:
Het is gewoon dat wachten weer he, af en toe harde buiken, af en toe mega rugpijn, maar zonder enige regelmaat en dan denk je: ja of nee? Ik word er een beetje emotioneel van, maar dat zullen de hormonen wel zijn :oops:

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 23 december 2009, 18:30

GG, naar het schijnt zou het niet zozeer het orgasme van de vrouw zijn, maar een bepaalde stof in het sperma van de man dat de weeën kan opwekken, althans zo vertelde mijn gyne me. Wij hebben al enkele maanden coïtusverbod, en toen ik hem er dan eens naar vroeg of het geen kwaad kon dat hij elke week de baarmoederhals controleert, zei hij dat het niet zozeer penetratie is, als wel dus het sperma dat de weeën kan doen starten.
Ik heb bij mijn eerste ook vanalles geprobeerd, waaronder ook vrijen en zelfs rondspringen, maar zonder resultaat. Uiteindelijk 2 dagen overtijd toch spontane bevalling gehad.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 24 december 2009, 2:31

Zabbie, dat wat je gyn zegt klopt. Dat is wetenschappelijk bewezen zelfs. Natuurlijk betekent dit niet dat dat bij iedereen werkt hé.

Liefs,

Bokje en Kaan

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 24 december 2009, 9:45

Je kan ook aan de gyn vragen om te 'strippen'. In deze context gaat het dan niet om een of andere chippendale activiteit (wie weet helpt dat ook ;), maar gyn die manueel uw baarmoederhals (?) 'bewerkt'. Vriendin van mij heeft dat 2 weken geleden laten doen en nog geen 24u later was het kindje daar (ook al zat het nog niet helemaal ingedaald)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 24 december 2009, 13:39

Je hebt twee hormonen (minstens) nodig om te bevallen.

Prostaglandine zorgt voor verweking van de baarmoederhals, dat zit in sperma en ook in die tabletjes die je opgestoken krijgt in het ziekenhuis bij een inleiding (daar wellicht een stuk geconcentreerder :wink: ).

Oxytocine zorgt voor contracties van de baarmoeder, krijg je als je een orgasme krijgt. Het zit in synthetische vorm in het infuus dat je krijgt in het ziekenhuis als ze de bevalling opwekken of een extra boostje willen geven aan de weeën.
Ook als je na de bevalling teveel bloed verliest helpt oxytocine omdat de baarmoeder fel samentrekt daardoor. Oxytocine wordt ook vrijgemaakt door aan je tepels te zitten... Daarom is de baby aanleggen aan de borst snel na de bevalling zo goed ook voor de mama.

Met oxytocine alleen ben je dus niks, tenzij je baarmoederhals al volledig verweekt is. Daarom beginnen ze in het ziekenhuis ook met die tabletjes (of gel).

Ventje heeft zich al opgeofferd en wat prostaglandines "ingebracht" :wink: met als resultaat een paar miezerige menstruatiekrampjes... :lol: Maar ventje wil zo rap niet opgeven zegt hij. :wink:

Strippen is voor mij ook iets dat je alleen maar doet als je echt overtijd bent (de gyne-variant hé, de klassiek variant wil misschien helpen bij het losmaken van die natuurlijke prostaglandines die je wil hebben :wink: ). Niet alle beebjes zijn klaar op 39 weken. Met strippen zou ik wachten tot 40-41 weken.

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 24 december 2009, 14:56

Dat strippen helpt ook niet altijd, mijn gyne heeft het tot 3 keer toe geprobeerd, met als enige resultaat menstruatiekrampen en een beetje bloedverlies, maar geen bevalling. De laatste keer dat stripte was op een dinsdag en ik ben pas op vrijdag bevallen.
Het zal ook van persoon tot persoon afhangen denk ik...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 december 2009, 12:39

Wachten geblazen maar... en wachten, en wachten... :wink:

Gisteren te horen gekregen van schoonmama dat m'n ventje er niet uit wilde, die zijn ze ook moeten gaan halen (ingeleid). Ik was drie weken te vroeg. Hopelijk vindt Yveske de gulden middenweg... 8)

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 25 december 2009, 13:49

Mijn mama is ook drie keer overtijd gegaan, mijn zus en nicht zijn ook allebei meer dan een week overtijd gegaan :? maar volgens mijn gyn wil dit niets zeggen...

Ik ga er zelf toch wel vanuit dat ik ook overtijd ga. Woensdag 30ste aan de monitor, zou ik durven vragen van te strippen (ben uitgeteld voor de 31ste)?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 december 2009, 15:25

Jufke,

Ikzelf en mijn broer waren allebei twee weken overtijd. Ik ben ook ingeleid. Mijn ventje was 10dagen overtijd. Ik ben er dus ook ALTIJD vanuit gegaan dat ik overtijd zou gaan en zelfs ingeleid zou moeten worden. Voor mij was het dan ook heel draaglijk om overtijd te gaan. Misschien helpt je die gedachte gewoon.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 december 2009, 9:15

't Wil idd niks zeggen precies... Ik heb het record van m'n mama en m'n zus al gebroken, die zijn geen van beiden tot 39 weken geraakt.

Hup Yveske hup! Sebiet nog maar eens gaan wandelen... :D

Overtijd zou ik niet meer erg vinden, tis de inleiding waar ik 't moeilijk mee zou hebben... Maja, zo ver zijn we nog lang niet. M'n vv zei dat de meesten niet bevallen voor 39 weken, dus mijn "bevallingspiek" moet nog beginnen. 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten