Mama en jaloers

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Mama en jaloers

Bericht door wat is er mis? » 29 december 2009, 5:31

Ik hou zielsveel van mijn schat en zou hem met niemand willen ruilen, maar gisteren was ik toch even jaloers.

We gingen op babybezoek en kregen daar het ideaal scenario te horen. Baby drinkt en slaapt. Ze drinkt ook al lang maar 6 keer op een dag en laat telkens 4u tss. Ze knn er de klok op zetten. Als ze weent hft ze honger, verder hbb ze haar nog niet gehoord :shock: . Wij waren op bezoek en de onzen moest alweer een staaltje van zichzelf laten horen :? . En zij begrepen dan niet dat hij weende zonder echte reden. Tja ....

Liefs,

Bokje en Kaan

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 29 december 2009, 8:52

Bokje, ik kan er natuurlijk nog niet concreet van meespreken, maar ik heb alvast in het verleden het volgende geleerd: niet iedereen spreekt altijd de volledige waarheid... het hangt er natuurlijk vanaf wie je precies voor je hebt, hoe goed je ze kent enzo... maar toch: ik heb ondervonden dat als ik bij mezelf denk dat het toch allemaal wat overdreven is, ikzelf minder jaloers ben en er minder "last" van heb.
Want uiteindelijk draait het toch altijd daarom: wij blijven met dezelfde situatie zitten (een minder gunstige situatie dan de andere, reëel of fictief), en het is aan ons om van dat verschil al dan niet last te hebben. En ja, ik beeld me in dat dat verschil kleiner is, en zo heb ik minder last :wink:

't Is soms echt wel straf hoor, er is mij zelfs ooit in vertrouwen verteld dat die bepaalde persoon niet van de derde keer proberen zwanger was, maar van de zesde keer, maar dat ze dat zo niet durfde zeggen omdat iedereen in haar omgeving binnen de drie maand zwanger was... ach ja, wie weet had die omgeving zelf ook zitten liegen? Om een lang verhaal kort te maken: toen ik besefte dat al dat gelieg me onnodig veel pijn had bezorgd, heb ik besloten om alle verhalen die in mijn ogen té goed zijn, een beetje te dimmen. Onterecht misschien maar ja.

Maar stel nu dat het wél echt waar zou zijn wat ze je daar gisteren hebben verteld, dan begrijp ik je emoties wel heel goed. Zowiezo, waar of niet waar eigenlijk. Want wat jij hier al hebt neergepend de afgelopen periode, was best wel zwaar he... maar je hebt het toch maar gedaan! En Kaan is over het algemeen toch wel een tevreden en gelukkig manneke, ook al is er blijkbaar meer werk aan dan aan dat andere kindje. Jij doet dat heel goed hoor!

En als laatste troost: denk maar terug aan wat de kinderarts heeft verteld nadat bleek dat Kaan geen zure reflux meer had onder Zantac, maar toch nog veel weende: Kaan is gewoon een intelligent ventje!!
En die andere baby, die is gewoon zo mak dat ze zich misschien niet genoeg voor de buitenwereld interesseert en zo een hele hoop dingen mist...

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 29 december 2009, 8:54

Bokje, toch even mijn ervaring laten horen...

Ik had ook zo van die vriendinnen die de ideale kinderen hadden. Het kon niet mooier en waauw en geweldig. Wat voelde ik mij een slons, echt waar. Mijn dochter vroeg om het anderhalf uur om eten, dat ging in het begin heel moeizaam, die gebroken nachten waren hels, ik was al zo fier als een gieter als ik uit mijn pijama geraakt was! Laat staan dat ik erbij liep om door een ringetje te halen.

Tot ik de man van een vriendin eens apart sprak... Blijkt dat zijn vrouw alle moeite van de wereld doet om de schijn hoog te houden, want je moet toch de perfecte moeder zijn. Maar als het bezoek weg is, valt haar wereldje net zo goed in hoor.

Dus ik denk dat je die verhalen best wat relativeert, en weet je: het wordt echt gemakkelijker als ze wat ouder zijn. Dan slapen ze wel door, ze kunnen je zeggen wat er scheelt...
En intussen: genieten van die kleine schat van jou!!!

Als hij weent zonder reden, is dat niet zonder reden: hij wil gewoon dicht bij zijn mama zijn, omdat hij daar het liefst is van de hele wereld!

Groetjes,
Katleen

meisje100
Berichten: 96
Lid geworden op: 6 november 2008, 13:41

Bericht door meisje100 » 29 december 2009, 10:31

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij wat ik hier al gelezen heb!
Ons Idesje is meestal wel braaf en slaapt al behoorlijk door, maar door de 'verhalen' van andere mama's om mij heen, kreeg/krijg ik soms het gevoel dat alleen mijn babytje soms huilt!
Neem nu mijn schoonmoeder: als ik vraag of mijn man vroeger een braafke was, dan zegt die altijd: "ik heb die nooit gehoord" :roll: Huh?
Ook een collega zat een paar weken geleden op te scheppen dat haar dochtertje al doorslaapt van als het zes weken was, maar ze vergeet er wel bij te vertellen dat ze tot op de dag van vandaag nog altijd een paar keer per nacht moeten opstaan om het dochtertje te troosten (is ondertussen al anderhalf jaar oud) Euh: spreekt dat elkaar dan niet tegen???


Ik begrijp niet goed dat sommige mama's dat allemaal willen verdoezelen: alé: je kan elkaar toch steun geven als het nodig is? Zoals we hier allemaal doen aan elkaar he :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 29 december 2009, 19:57

Jullie hebben zeker gelijk hoor. Maar ja, soms voel je jezelf moedeloos hé. Alé bij anderen gaat het altijd precies gemakkelijker (gemakkelijker zwanger ook al :wink: ).
Nu lijkt het alsof ik een heel jaloers iemand ben. Dat is nochtans niet zo. Ik ben meestal heel tevreden met wat ik heb. En dat is zeker zo met Kaan. Ik wil hem voor geen geld van de wereld meer missen. En het kan een echt schatje zijn. Maar het is niet de meest gemakkelijke baby van de wereld.
En ja dat ander babietje zal miss iets gemakkelijker zijn. Maar waarschijnlijk niet zo gemakkelijk als ze laten uitschijnen.
Nu ik erop terugdenk; we waren er op bezoek en ze weende op dat moment. Ze had een volle pamper gehad en ja dan hft ze honger, ook al had ze nog maar anderhalf uur voordien gegeten. :roll: Ze hadden nochtans gezegd dat ze ALTIJD vier uur tss haar voedingen liet. Maar die voeding telde niet, want dat was maar een "dessertje". Ik tel dat dus wel als een voeding.
Maar ja, zij konden wel met hun spruitje een wafel eten in het stad. Dat knn wij echt niet, want dan is er gegarandeerd een van ons beide bezig Kaan te sussen en dat is dan ook niet plezant.
Maar wij hbb tenminste een schoon kindje (al zeg ik het zelf). En wie weet Mies, een slimmeken ook. Maar dat moet de toekomst nog uitwijzen (en maakt me eigenlijk niet zoveel uit, zolang hij maar gelukkig is).

Liefs,

Bokje en Kaan

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 29 december 2009, 20:01

Bokje,

ik heb die gevoelens van jaloezie ook. Ik kom er altijd eerlijk voor uit hoe moeilijk/makkelijk het wel is met Amber. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat is. Als ik heel eerlijk ben, ben ik de moeilijke momenten van de eerste weken 'bijna vergeten' in de zin dat ik ze niet meer als 'erg' beschouw, maar als een groeiproces. Ik zal echter nooit zeggen dat alles prima liep van in het begin.
het is zoals ik eerder deze week al zei: ik ontmoette ook iemand die op 10 minuten haar kindje had gevoed, dat met 1 borst en nog eens prima kon afkolven.
Ik was vandaag even op het werk en mijn collega met een kindje van bijna 4 maanden is 2x gaan afkolven voor 5-10 minuten en had 100ml...
Ik kolf natuurlijk (nog) niet veel af, maar ik vrees dat het bij mij ook zo vlotjes niet zal gaan, en ja, dan ben ik ook al jaloers...
Maar toch zijn we tevreden met wat we hebben, alles kan altijd beter en misschien zijn we nooit wel 100% tevreden, dus... we nemen het maar zoals het komt hé :)

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 30 december 2009, 15:48

Mag dit er ook bij: Ik ben zwanger en jaloers.

Vrienden van ons hebben het gewoon ALLEMAAL. Gelukkig getrouwd, een dochtertje van 2 jaar dat er vlot kwam, een mooie zwangerschap (ze konden zelfs nog op reis naar Zuid-Afrika). Ze wouden heel graag een dochtertje als eerste kind. Nu zijn ze opnieuw 20 weken zwanger (leuk als er maar 2 jaar verschil zit tussen je kindjes) en nu is ze zwanger van een jongentje. Ook deze keer een fluitje van een cent.
Ze hebben het perfecte huis, in de prefect buurt, hebben een perfecte job en verdienen allebei zeer veel... ik merk dat ik jaloers ben op haar perfecte, ongeruste zwangerschappen en haar leuk kindje enzo. Ik gun het hun wel hoor, maar ik zou het ook ZOOOOOOOOOO graag hebben

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 30 december 2009, 16:05

Elk huisje heeft zijn kruisje hoor, logost.
Vroeg of laat kom je daar wel achter (je was 26 zeker?)

Wie weet gaat haar man vreemd ofzo, you never know, ik geloof echt niet meer in dergelijke "perfecte" huishoudens...

Ook al kan ik soms wel best jaloers zijn, over het algemeen ben ik best tevreden met mijn verre-van-perfect leventje. Altijd spektakel bij ons!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 30 december 2009, 17:01

Hihi das waar he.
Maar ik ben echt waar superblij met mijn leventje. We zijn net 4 jaar samen, ik verjaar binnenkort, we trekken morgen voor een weekendje naar Amsterdam en ik ben zwanger. Het leven kan niet heerlijker zijn. Maar soms drukt die vriendin me ongewild op het feit dat ik ook zo'n perfect gezinnetje wil. Zonder moeite voor kindjes en met makkelijke onbezorgde zwangerschappen.
Maar ik moet misschien nog veel leren :D

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 30 december 2009, 18:50

Logost, ik ben het helemaal eens met Mies. Ik ben er zeker van dat ik voor de buitenwereld ook het perfecte leventje heb. En ik ben ook heel gelukkig hoor. Maar je ziet het zwanger worden liep dan toch niet van een leien dakje. En achteraf bekeken, als het dat dan maar is (en dus ondertss wel gezegend met een pracht van een zoon natuurlijk hé). Zoals Mies al zei, hen staat miss iets heel anders te wachten. En wie weet is het achter de schermen helemaal niet zo rozegeur en maneschijn. Ken je het programma "keeping up appearances"? :wink:

Liefs,

Bokje

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 1 januari 2010, 4:05

Dankzij ons bezoek eergisteren mag ik hier typen "mama en NIET jaloers". Eergisteren hadden we dus kraambezoek. Er waren twee kinderen bij; van 5 en 2,5j. Ze hadden totaal GEEN discipline. Luisteren naar mama en papa kenden de kindjes niet. Ze hingen over de zetel, zetten hun handjes op de muren en vensters, kwamen tss onze gesprekken door continu te roepen of ons vragen te stellen, wilden in de schommel van Kaan gaan zitten, deden het licht aan en uit, .... Alé ik werd er zot van. En toen ik hen dingen verbood (bv in de schommel van Kaan gaan zitten) kreeg ik een ferme "nee" als antwoord en moest ik ferm aan de schommel tegentrekken.
Ik dacht "oh nee, zo kinderen wil ik niet kweken". Ik hoop echt dat onze Kaan zo niet word.
Maar ik weet wel (klinkt miss ouderwets maar volgens mij de pure waarheid) hoe het komt. De ouders zijn workaholics en kijken eigenlijk niet echt om naar hun kinderen. De kindjes zijn continu bij de grootouders.
En dan willen ze nog een derde :shock: . En dan denk ik aan al mijn lotgenootjes die zo graag kindjes zouden willen en hen super veel liefde zouden geven, dan bloedt mijn hartje.

Liefs,

Bokje en kaan

Grieteke
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 februari 2009, 14:14

Bericht door Grieteke » 2 januari 2010, 16:41

Wij hebben een zeer brave dochter, die tot nog toe niet (veel) huilt. Ik maak me echter geen illusies ...
De oorzaak is o.a. te vinden bij het feit dat ze 't geel gehad heeft. Daar worden kindjes erg passief van. Ik maakte te weinig melk aan in het ziekenhuis waardoor zei te fel afviel en ik moest gaan afkolven. Ze kreeg die melk aangevuld met flesjes. De laatste ochtend mocht ik terug gewoon BV geven, omdat ik genoeg produceerde. Maar...op mij moet je niet jaloers zijn, want ik kan je gerust vertellen dat ik erg onzeker ben. Ik ben zelfs een weegschaaltje gaan huren om te zien of ze wel bijkomt. Ik moe(s)t haar altijd om de 3 uur wakker maken, omdat ze zelf niet om eten vroeg; nu soms nog.

Ik erger me dan ook enorm aan al die rooskleurige verhalen, die dan achteraf doorprikt worden.
Waarom de schijn ophouden, daar help je toch niemand mee. Het is juist door er over te praten dat je zef en andere gerustgesteld kunnen worden. Wij zien dit waarschijnlijk allemaal zo, anders zouden we niet hier op dit forum zitten: steun zoeken bij elkaar ...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 2 januari 2010, 20:45

Wegen kan een vertekend beeld geven Grieteke. Niet blindelings op vertrouwen, dan word je nodeloos ongerust!

Veel succes!

Grieteke
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 februari 2009, 14:14

Bericht door Grieteke » 3 januari 2010, 20:02

Loeki schreef:Wegen kan een vertekend beeld geven Grieteke. Niet blindelings op vertrouwen, dan word je nodeloos ongerust!

Veel succes!
Het heeft me in elk geval gerustgesteld te weten dat ze niet meer aan het afvallen was.
We gaan het wegen nu ook beperken. Maar ik had die houvast echt wel nodig voor mijn zelfvertrouwen.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 3 januari 2010, 22:39

Grieteke,

Ik begrijp je heel goed. Ik was zelf ook heel onzeker in het begin. En dan heb je een houvast nodig. Ik kolfde dan af om houvast te hbb. Zo van "zie er komt toch melk". Maar geleidelijkaan vergroot het vertrouwen. Soms slaat de twijfel wel weer eens toe hoor. Gelukkig veel minder dan voorheen. Maar soms denk ik nog "drink ik wel genoeg water?", "eet ik wel de juiste voeidng", ....
En ze zal ook opgevolgd worden door K&G hé. Dan weet je ook wel dat het goed gaat.

En ja, waarom die rooskleurige verhalen altijd is me ook een raadsel. Maar denk je ook niet dat velen het vaak vergeten na een tijd? En dat ze daarom ook vaak de meer rooskleurige kant zien. Als mensen ons Kaantje zien, krijg ik vaak te horen "oh ik ben vergeten hoe klein ze wel niet zijn" en "oh ik heb er weer zin in". Maar ze zijn er niet bij hé als Kaantje 's nachts weent. Ze zijn weg hé als Kaantje lastig is. ... En dat is iets dat ze spontaan precies niet oprakelen. Als je zelf de negatievere kant vertelt lijken de meesten wel zich plots te herinneren dat het ook wel eens minder ging.
En dan zijn er die paar uitzonderingen waarbij alles altijd wel goed lijkt te gaan, zoals bij de mensen waar we op bezoek gingen maandag. Maar ja, die zll ook wel hun kruisje hbb zeker.

Liefs,

Bokje en Kaan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten