vaste voeding/kunstvoeding

Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

vaste voeding/kunstvoeding

Bericht door stefanie » 6 januari 2010, 14:19

hallo

vorig jaar is ons zoontje geboren na 6 jaar mmm
hij is intussen al vijf en een halve maand oud en doet het uitstekend.
nu zette ik deze morgen onze spruit af in het kinderdagverblijf en vroeg ze wnr en hoeveel hij at.
ik zei dat hij rond 10u45 zijn patatjes at zo
ongeveer een 200gr en dan een flesje melk van 150cc,zijn fruitpapje een 3tal uurtjes later gemaakt van 1koek,een halve banaan en een half stuk ander fruit en daarna 150cc melk.
rond 17u drinkr hij dan nog een flesje van 150cc en om 20u zijn laatste flesje van 210ccc.
zei ze dat hij al oud genoeg was om zijn melk na zijn eten af te bouwen??!!!
ik dacht net dat hij dat nog zo hard nodig had
en was blij dat hij nog zoveel melk drinkt.
of ben ik verkeerd??
hoe doen jullie het??

groetjes stefanie
xxx

http://eicelgezocht.spaces.live.com/

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 januari 2010, 14:24

Ik heb nog geen eigen ervaring Stefanie. Maar van wat ik weet van mijn opleiding als kinderverpleegkundige is idd dat je stilaan mag beginnen afbouwen met de melk. Dus iets meer patatjes en fruitpap. Je doet dat geleidelijkaan tot je gestopt bent met de melk. Dan geef je een beetje water id plaats.

Liefs,

Bokje

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 6 januari 2010, 14:30

Ik weet niet of dat teveel is, maar ik weet wel dat onze jongens na hun groentepap geen melk meer drinken...
De KA zei ons dat we tijdens/na de groentepap altijd water konden bijgeven, melk was slechts om aan te vullen. Bv. ze hebben nooit echt heel goed patatjes gegeten en we moesten een 150Gr. patatjes make, dan zien hoeveel ze aten en aanvullen met melk.
dus als ze 80gr. patatjes hadden gegeten nog een flesje bijgeven van 70ml melk bijgeven. (lukte meestal niet hoor...)
Als ik jouw schema zie vind ik ook wel dat hij veel eet, maar dat wil niet zeggen teveel hé! Elk kind is anders en zolang ze goed bijkomen (niet teveel of te weinig) zou ik me geen zorgen maken.
Ons schema ziet er zo uit (sinds maandag), onze jongens zijn 6maand:

- 06.30u flesje 210ml Alexander drinkt het bijna volledig uit, Matthias laat meestal een 50ml over.
- 11u groentepap in creche ong. een dikke 150gr. + soms beetje water bijgeven.
- 15u flesje 210ml wordt meestal opgedronken
- 20u fles 240ml voor Alexander en 210ml voor Matthias (wel aangelengd met bambix rijstvlokken)

En dus sinds maandag is de fles van 23u weggevallen en slapen ze tot 06.30u. We moeten wel nog op voor tutjes te geven, maar ze vragen geen eten meer.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 6 januari 2010, 15:00

Hey,

ik probeerde altijd rond te komen, als hij 100gr patatjes at dan gaf ik nog 100cc melk bij om toch niet teveel volume in hun maagje te krijgen.

Nu pers ik voor bij zijn eten een stuk fruit uit (pompelmoes, limoen, ...) en leng dat aan met water zodat hij goed drinkt wat dat is ook belangrijk.

Uiteindelijk kom je op 2 flessen per dag melk en 2 vaste voedingen en een tussendoortje :D

Triene
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 oktober 2008, 11:04

Bericht door Triene » 7 januari 2010, 22:05

Hey Stefanie,

Ons zoontje is bijna 5 maanden en zijn eetschema ziet er sinds een week als volgt uit:

7u: fles 210
11u: groentenpap 200 a 250 gr.
15u: fles 210
19.30u: fles 210.

Omdat hij heel goed groentenpap eet, zijn we al na drie dagen gestopt met een flesje na de groentenpap. Tot vorige week gaven we wel nog 5 voedingen maar de laatste week zijn we een beetje beginnen schuiven om naar 4 voedingen te gaan (op aanraden van K&G) en dat lukt vrij goed. We moeten nog wel elke nacht opstaan maar ook gewoon voor wat troost/tutje.

Groetjes,
Triene

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 8 januari 2010, 7:43

Ik geef Mien ook nog altijd melk na haar groentenpap. Een 60 cc, afhankelijk van hoeveel ze heeft gegeten.

In de creche zeggen ze ook niet dat't nodig is, maar dan blijkt s'avonds dat ze van heel de dag amper heeft geslapen. Ze hebben percies niet veel zin om haar melk achteraf bij te geven, maar kga volgende keer toch nog eens zeggen dat ze't toch moeten doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten