Wat niet te zeggen wanneer pas mama

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 4 april 2010, 23:16

:D schoonm******

ik merk toch ook dat die kleine pruts de relatie met anderen makkelijker maakt

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 april 2010, 23:19

Ja, je bent zo niet meer die "rare zonder kinderen".

M'n buurvrouw zegt nog altijd iedere keer als we ze tegenkomen "tis toch leuk hé zo'n kind in huis". Die denkt nog altijd dat wij er geen wilden. :roll:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 5 april 2010, 12:51

Mijn man is al gaan "rondbazuinen" dat ik drie kinderen wil :twisted: . Hij is precies nog niet geleerd.

Liefs,

Bokje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 12 april 2010, 9:01

hoort eigenlijk bij het topic 'wat niet te zeggen bij vruchtbaarheidsproblemen' maar ik wil het hier toch even kwijt.

Mijn vrijgezelle-vriendin moest tips verzamelen voor een succesvol huwelijk.

1 van de antwoorden: een slimme meid raakt haar kind snel kwijt.
waarmee dus bedoeld werd: zorg dat je rap zwanger bent... :( :( :( :( :(
Ik verkondigde dus in de meidengroep dat ik dat een hatelijke uitspraak vond en er helemaal niet in akkoord was. Tot er iemand zei: oh, nee, ik kan het er wel mee vinden....
Heb er dan uitgeflapt: wat zou je dan doen moest je onvruchtbaar zijn zoals ik?
pfffft

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 12 april 2010, 9:08

Sterretje, ik kan me ook nog heel boos maken over zo'n uitspraken! Dat is toch iets wat we blijven meedragen vrees ik. Mijn ventje is daar ook veel voorzichtiger in geworden, in het toewensen van kinderen aan pasgetrouwde koppels bijvoorbeeld.

Ik zal waarschijnlijk ook niet de enige hier op het forum zijn die daar zoiwat een trauma aan heeft overgehouden. :?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 april 2010, 9:23

Het zal ons voor altijd blijven achervolgen. Wij hbb er een litteken aan overgehouden. En dat litteken doet weer pijn bij dergelijke uitspraken. Jammer genoeg zll vele "leken" het nooit beseffen en zll dergelijke uitspraken nooit stoppen. Ze staan er gewoon niet bij stil.

Liefs,

Bokje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 12 april 2010, 9:30

inderdaad. We kunnen niet iedereen sensibiliseren hé.

En ach, waarom zouden sommige optimisten niet mogen dromen. 'k wil hun illusie niet verstoren.
Bij velen lukt het namelijk wel van de eerste keer...

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 12 april 2010, 10:56

Hatelijk zo'n uitspraken! Mensen die onwetend zijn, kun je het nog makkelijker vergeven. Maar je hebt zo van die mensen die perfect weten dat je moeilijk zwanger geraakt bent, en dan nog van die uitspraken doen. Mijn moeder bijvoorbeeld zit altijd maar te zeggen dat ze weet hoe / wanneer je moet vrijen om een meisje te hebben, en dat ze nog perfect weet van al haar kinderen wanneer ze gemaakt zijn... Alsof mij dat wat kan schelen, wij hebben 2 jaar aan een stuk om de 2 dagen sex gehad om zwanger te geraken, dus ik ben gewoon blij dat het nog op natuurlijke wijze gelukt is en dat we een gezonde baby hebben. Dat heb ik haar al meerdere keren gezegd, maar het dringt precies niet door :roll: Och ja, negeren hé :wink:

Véro.
xx

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 12 april 2010, 11:00

Als er in onze omgeving iemand zo een opmerking maakt over timing en planning om zwanger te raken en dan bv. zwangerschapsverlof in een bepaalde maand te laten beginnen :roll: dan krijgen ze van ons altijd een antwoord in de stijl van : Goh wij hebben dat gewoon door de dokter laten doen, VEEl makkelijker en VEEL properder! Dan krijg je gegarandeerd een zenuwachtig lachje als antwoord :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten