Wat niet te zeggen wanneer pas mama

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 12 januari 2010, 12:04

Bokje, dan had je het al wel gezien hè! Dan had Kaan nu een lelijk kindje moeten zijn, dus... Geen zorgen meer over maken! :D

Was er in de week ook over aan't denken: zowel bij de eicelpickup als bij de terugplaatsing hebben ze mij wel 5 keer mijn naam en geboortedatum plus die van mijn man gevraagd, er hangt in't heel groot een protocol tegen de muur dat ze op de computer maar 1 dossier tegelijk mogen opendoen, maar ik was er wel niet bij in't labo hè... :?

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 12 januari 2010, 12:58

Grappig, ik had er zelf niet meteen bij stilgestaan dat ze wel eens een verkeerd staal zouden kunnen gebruiken bij de IUI, maar mijn man is daar wel een beetje ongerust over. Intussen ik dus ook... Maar we zijn dan toch niet de enigen! :D
Ik hoop ook dat ons kindje snel na de geboorte hard op de papa begint te lijken! :lol:

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 12 januari 2010, 18:10

Ik merk dat mijn man zich daar soms ook wel wat ongerust in maakt : 'stel dat er ne bruine gaat uitkomen...'.

Schoonmoeders... breek me de bek niet open... Die van mij, ze bedoelt het absoluut niet slecht, maar ze heeft ook al een paar keer gezegd dat ik ons kindje maar vaak bij haar moet laten. Toen ik zei dat het zo moeilijk is om opvang te vinden tegenwoordig (ik bedoelde betalende opvang) zei ze ook al dat ik het maar bij haar moest laten. No way !!! Niet dat ze iets verkeerds zou doen, maar neen... ik heb dat liever niet...
Ik vrees dat ik er zelfs in het ziekenhuis moeite mee ga hebben dat zij ons Bepke vastpakt. Zij of iemand anders. Ik hoop echt dat niemand van het bezoek eraan komt zonder mij eerst iets te vragen, of zonder dat ik zeg dat het mag...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 januari 2010, 13:07

Iets wat ik zelf niet snel meer zal zeggen en ook niet ga "verdragen" van iemand anders :

de uitdrukking "dat was een zware bevalling"... :lol:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 januari 2010, 14:32

Duurde even voor ik deze uitdrukking begreep:
'Hou je het zelf?' Oftewel: geef je Borstvoeding...waar halen mensen het vandaan??

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 21 januari 2010, 14:47

Sterretje, nog nooit gehoord die uitdrukking, dus bedankt dat je hem hier vast introduceert om misverstanden te vermijden. :wink: Mijn eerste associatie is het verschil dat vroeger gemaakt kon worden tussen zelf bv geven en het kindje laten voeden door een min. Of zoek ik het nu te ver?? :lol: :roll:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 21 januari 2010, 14:58

Loeki, ik ga die uitdrukking ook alvast uit mijn vocabulaire schrappen, uit respect voor jou :wink:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 januari 2010, 15:00

Liefje, ik denk dat het daar idd historisch vandaan komt.... de vraag komt wel enkel van 'oudere' mensen....
Net of ze he woord BORSTvoeding niet in de mond durven nemen... :lol:

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 21 januari 2010, 15:05

Na alle verhalen hier op het forum durf ik het zelf ook bijna niet meer uit te spreken :lol: :lol: Gisteren gelukkig nog een vriendin gehoord met een positief bv-verhaal (maar wel een zware bevalling :? )

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 februari 2010, 13:26

Ik dacht dat ik "iets" kreeg gisteren. Uitspraak :

"tja, BV is zoals zwanger worden hé, hoe meer je ermee bezig bent, hoe minder het lukt. Fris blijven in het hoofdje hé."

(en ja persoon in kwestie wist van de IVF, wist ook van de slechte spermakwaliteit, en toch kreeg IK "de blik")

:evil: :evil: :evil:

Als ik nog één keer hoor over BV dat dat tussen mijn oren zit en dat ik dat "gewoon" moet loslaten... Jaja, dat zal de reden zijn waarom mijn linkerborst vijf keer meer produceert dan mijn rechterborst. Not. Beide borsten zitten tussen dezelfde oren zenne... :roll:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 11 februari 2010, 13:47

Doink!!! Ik zou me gewoon omgedraaid hebben, denk ik. Heb dat nog al gedaan in mijn leven...

Bij mij is de linker borst trouwens ook productiever! Misschien werkt onze rechter hersenhelft dan beter dan de linker ofzo? Als het dan tóch blijkbaar allemaal tussen onze oren zit?? :roll: :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 februari 2010, 13:52

:lol:

De persoon in kwestie heeft er nog snel aan toegevoegd "ik ben wel geen expert hé", na mijn gezicht gezien te hebben waarschijnlijk. Had hem bijna een mep verkocht. :wink:

Links, de kant van het hart? 8) Heb al vaak gedacht "als die rechtse nu eens evenveel wou geven als de linkse"... Dan waren we der! :)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 11 februari 2010, 15:37

Bij mij ook altijd de rechtse die minder was! Er zit dus iets in.

Kreeg hier vorige week ook een opmerking. Ons Amber was in de babyspecial van GVA gepubliceerd met haar foto.
Veel mensen hadden diedus gezien.
Zei er iemand (oudere vrouw, vage kennis): er zaten veel tweelingen bij hé, en ook veel die doodgeboren zijn.
Tja, dat krijg je ervan hé: tegenwoordig veel van die 'opgespoten zwangerschappen'.

Ik verslikte me ter plaatse en heb gewoon op m'n tong gebeten maar ik het spijt dat ik toen niet gereageerd heb.
£Maar ja sommige mensen zijn gewoon niet slimmer....

Loekie,
Die opmerking over BV kan ook wel tellen hé. 't is zo een dooddoener, alsof alles tussen de oren zit. Waarom worden we niet met z'n allen psych?

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 11 februari 2010, 15:46

Loekie en Sterretje
:shock: :shock:
Wat een opmerkingen weeral...
Dat was weer incasseren hé.
Verdoemme toch! Denken mensen nu niet na!!!

Sterretje! Stond jullie kleine meid er ook in? In welke?? Onze jongens staan in de Mechelen-Lier editie :D Verassing van mijn ventje :D :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 11 februari 2010, 16:36

Wappie, wij zijn van het waasland. Is mss een andere editie... :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 59 gasten