Nog iemand zwanger van een tweeling?

Plaats reactie
nina de vrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 december 2009, 15:29

Nog iemand zwanger van een tweeling?

Bericht door nina de vrouw » 12 januari 2010, 16:56

Na drie IUI's zwanger en wat blijkt? Dat het bijna zeker om twee kindjes zal gaan!

De schok kon niet groter zijn. Daar waar we eerst blij waren om de zwangerschap (eindelijk, na 2.5 j proberen) is er nu toch een grotere ongerustheid.

We zijn nog steeds blij maar ben zeer bang owv de complicaties. Je hoort hier en daar gruwelverhalen, zeg!

Het is natuurlijk op medisch gebied eerder "een ongewenste bijwerking" van de behandeling dan wel een "goed resultaat". En wellicht niet zonder reden!

Dit is toch even slikken.

Gaat er nog iemand door hetzelfde?

Nina

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 januari 2010, 18:51

Allereerst proficiat!
Het is natuurlijk op medisch gebied eerder "een ongewenste bijwerking" van de behandeling dan wel een "goed resultaat". En wellicht niet zonder reden!
Wat bedoel je daarmee?

Liefs,

Bokje

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 12 januari 2010, 19:18

hey nina

uit je berichtje maak ik persoonlijk enkel uit dat je niet "tevreden"bent dat je zwanger bent van een tweeling.
er zijn altijd complicatie's mogelijk bij een zwangerschap ofdat nu van een een of tweeling is.
je zwangerschap zal mss wat zwaarder zijn maar je hebt wel het lot gewonnen je bent ZWANGER
ik denk dat velen met je zouden willen ruilen.


groetjes stefanie

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 12 januari 2010, 20:23

Toen er bij ons sprake was van het opstarten van hormoonbehandeling, werd er ook gezegd dat een meerling in principe een 'medisch falen' is / een ongewenste bijwerking van de behandeling. Een tweeling is dus inderdaad vanuit fertiliteitsoogpunt niet de bedoeling - ik vermoed dat Nina het zo bedoelt. Ze zal ongetwijfeld wel zeer blij zijn dat ze zwanger is!!
Proficiat Nina, en ook aan alle andere zwangeren - het is bijna niet bij te houden :D :D

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Re: Nog iemand zwanger van een tweeling?

Bericht door marb » 13 januari 2010, 10:27

Inderdaad, ze schrijft dan ook:
nina de vrouw schreef:We zijn nog steeds blij...
Ik zou ook schrikken :roll:

nina de vrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 december 2009, 15:29

Bericht door nina de vrouw » 13 januari 2010, 11:23

In de brochure van het ziekenhuis staat dat "alhoewel de meeste koppels blij zijn als ze zwanger zijn van een tweeling, dit vanuit medisch standpunt een complicatie en dus eerder een ongewenste situatie is"

Dus idd: puur vanuit medisch standpunt onwenselijk. Het risico op een tweeling bij IUI is kennelijk 20%. Dus toch een zeer reëel "risico".

De kans op vroeggeboortes, achterstand en helaas ook fataliteit (van één of van twee van de foetussen of embryos) is zeker veel groter als bij een eenling.

Ik heb al een aantal horrorverhalen gehoord (en ik ben nog maar 5 weken ver dus er kan sowieso nog vanalles mislopen)!

Maar uiteraard zijn we héél erg blij dat we überhaupt zwanger zijn! We waren al 2.5 j ah proberen en dan is het een wonder op zich dat je toch nog zwanger wordt.

Dus ik vertel dit ook omdat ik hiermee iedereen moed wil geven die bezig is met de zenuwslopende behandelingen, de (meestal negatieve) testen etc. Het werkt wel degelijk!!

En meer nog voor IVF, begrijp ik.

Wat mezelf betreft, ik heb morgen de tweede echo. Hopelijk gaat men nu op zoek naar een hartslag (twee :P ) want dit was men van plan op de eerste echo... maar daar is niets meer van gekomen. Kennelijk hebben ze toch nog heel wat vragen over mijn situatie (is er mss geen hartslag? moet ik daarom een week later al terugkomen?). MOrgen weet ik dan zeker of het nu echt om 2 vruchtjes gaat!

Spannend!

Nina

Iris7
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 maart 2009, 18:46

Bericht door Iris7 » 13 januari 2010, 11:55

hallo Nina,

om je nu alvast een beetje moed in te spreken, hier een anti-horrorverhaal.
Wij zijn na 3,5 jaar behandelen en bij onze 4e ISCI zwanger geworden, en ook van een tweeling. Nu, zo'n nieuws moet je altijd effe laten bezinken, maar eenmaal gewend aan het idee dat er twee bengels in je buik zitten, zou je de klok niet meer willen terugdraaien hoor.
Ondertussen zijn wij al meer dan 37 weken ver en dit zonder al te veel complicaties! De eerste maanden wat moe (is bij iedereen) en wel iets vroeger dan gepland (op 31w) moeten stoppen met werken omdat onze kleintjes qua gewicht wat onder de curve zaten. Maar kijk, ik loop nog steeds (als een gans weliswaar) rond en kan niet wachten tot onze 2 kleintjes daar zijn!
Dus probeer eerder van je zwangerschap te genieten (of er nu eentje of twee op komst zijn), want we hebben er zo lang op moeten wachten, en die 9 maanden vliegen zo voorbij!

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 13 januari 2010, 12:58

De dag dat ik zwanger ben (ooit, hopelijk) en de gyn vertelt mij dat het er twee zijn, denk ik dat ik spontaan zou beginnen zweven!
Ventje zou moeten buitenkomen met mij als een ballon in de lucht, een strikje rond mijn teen dat hij me kan vasthouden :lol:

Foert de complicaties! Dat zou dé mooiste dag van mijn leven zijn!

Maar begrijp me niet verkeerd, ééntje is ook goed 8) (zolang het maar méér is dan geentje :? )

nina de vrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 december 2009, 15:29

Bericht door nina de vrouw » 13 januari 2010, 15:23

Dank je wel, Iris, om me een hart onder de riem te steken! Als een ander dit overkwam, was ik tot nu toe zelfs een beetje afgunstig, zo van "twee keer mama, geweldig". Maar als je zelf dit te horen krijgt, wordt het allemaal een stuk concreter en praktischer, he? Mijn vriend en ik wonen niet meer samen, dus op praktisch gebied is dit mss een beetje een domper.

Op emotioneel gebied helemaal niet!

Mijn omgeving reageert wisselend, soms zelfs heel negatief (je bent te oud hiervoor - ik ben idd al 36). Anderen lachen zich te barsten.

Maar ik hou het nieuws voornamelijk stil. Je weet nooit wat er kan gebeuren en ik bèn nu eenmaal nog maar op 5.5 weken. Dus heel erg blij dat ik mijn verhaal met jullie kan delen!

Echt succes dat het bij jullie ook lukt! Het kan wel degelijk.

Liefs, Nina

Evyke
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 januari 2010, 13:17

Bericht door Evyke » 14 januari 2010, 15:52

DAG NINA: Ook ik weet van gisteren dat we zwanger zijn van een tweeling. Wij hebben ovulatie inductie gehad en bij de poging had ik op dag 13 vijf follikels van 18mm waarop direct beslist werd om er 3 aanteprikken. Wij wisten dus wel dat het risico op een tweeling erin zat maar toch is het even verschieten hoor,
Bij ons gaat het om een twee-eiige tweeling.
Verder zijn we nu van de eerste schrik bekomen en kan ik er mij wel in vinden.
Ik maak me geen zorgen om de practische regelingen (kamer bij maken, nieuwe auto,..)want we hebben al een zoontje van 21maand.Maar eerder hoe ik het allemaal bol ga werken maar dan sterkt mijn gedachte dat het bij de anderen wel lukt dus waarom zou het bij ons dan mislukken...!!

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 15 januari 2010, 22:47

Hoi Nina,
ik ben vorige vrijdag bevallen van een tweeling, een twee-eiige. Ze waren wel iets te vroeg, net geen 34 weken, maar ze doen het vooralsnog uitstekend. 2600 en 2320 gram bij de geboorte, dat is lang niet slecht voor een tweeling op die leeftijd. En de risico's zijn niet veel groter dan bij een eenling, alleen de zwangerschap op zich is iets zwaarder, omdat je 2 kindjes in je buik hebt, en je dus omvangrijker wordt dan bij eentje 8)
Bij ons eerste kindje heb ik ook 2 keer aan de weeënremmers gelegen, en bij deze 1 keer, dus zo zie je maar: ook bij een eenling kan je moeilijkheden hebben.
Geniet maar van je zwangerschap, het is best uniek om twee kindjes in je buik te voelen woelen!

nina de vrouw
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 december 2009, 15:29

Bericht door nina de vrouw » 18 januari 2010, 17:13

Hoi meiden,

Deze ervaring zal ik dan toch moeten missen... want ook al ben ik nog steeds zwanger: het blijkt toch maar om één vruchtje te gaan!

Nochtans was de gynaecoloog er zo goed als zeker van bij de echo een week eerder? Hopen dat het er toch uiteindelijk geen twee worden ,-))

Op zich ben ik wel blij genoeg, en vooral de papa is best opgelucht, eerlijk gezegd.

Alleszins blij te horen en héééééél veel succes bij jullie!!

Nina

FLINKIE
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 januari 2010, 10:20

tp 2 cryootjes

Bericht door FLINKIE » 30 januari 2010, 10:35

Hallo,

Ik ben in Gent in behandeling, 17/01 hebben ze op aanraden van Dr Decleer 2 eitjes (na succesvolle ontdooing) teruggeplaatst. Indien ik zwanger zou zijn, weet iemand (door ervaring) wanneer ze kunnen zien of het dan om tweeling gaat?
Ik heb wat zitten lezen en heb nu wat schrik gekregen door al die negatieve berichten rond meerlingzwangerschap na cryo-tp.
Iemand met wat positievere ervaring?

GR

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten