Welke dingen moet je nu écht in huis hebben ?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 23 januari 2010, 9:52

Heb ik ook allemaal...Moet nog kleedjes eens wassen en valies maken en dan drank en zo voor in ziekenhuis al klaarzetten. Na bezetten en verven park installeren en lijst finaliseren en laten open zetten.
Doopsuiker afhalen en inpakken en enveloppen verder schrijven. Oh ja, postzegels halen.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 23 januari 2010, 9:56

moet enkel de jeneverflesjes nog vullen, maar heb nog tijd zat. De drank staat klaar en voor de champagne (TIP!) heb ik plastic fluitglazen gekocht in de AVA. Geen afwas ! Bier drinken ze maar uit t flesje en fruitsap gaat in de plastic glaasjes...

Postzegels moet ik ook nog in huis halen. Geboortekaartjes zijn in orde. De envelopjes heb ik al geschreven.

dus k sta nog redelijk goed voor op schema.

ahjah, nog n tip, zorg dat je batterijen van de fototoestellen en camera geladen zijn en je voldoende geheugenkaartjes bij hebt :wink:

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 23 januari 2010, 11:02

Wij hebben zo geen emmer voor de pampertjes, maar wel geurzakjes. Die koop ik in de action, kosten echt niet veel en je merkt niets van de kakageur.

Op het begin gebruikte ik natte doekjes om de poep te reinigen, maar dat blijft echt nat. Nu koop ik lotion (gewoon in de gb) en een doos zakdoekjes en zo kuis ik zen poep. Nu niks rode billetjes meer. :)

Neuspeertje, ook al veel nodig gehad! Heb wel geen plastiek, is een volledig rubber en werkt heel goed.

Waar we ook al veel plezier aan gehad hebben is een slaapzak met lange mouwen. Gekocht in de hema. Ebe had elke morgen echt ijskoude handjes! Nu met die lange mouwen komt het over zijn handjes en heeft hij daar ook lekker warm.
Heb in de C&A ook kleine maatjes zien hangen.

Mss zo blokjes op de lijst zetten om het bedje te verhogen, ja kan natuurlijk ook boeken nemen.
Is niet alleen goed als ze reflux hebben, maar ook als ze wat verkouden zijn. Heb ook nog zo een kussen in zijn bed liggen speciaal voor dat.

Hier ééntje die slaapt met zo een tetradoek :lol:
Hij wrijft ermee over zen hoofdje en de 1ste dag dat hij naar de creche gaat kreeg hij ene mee waar ik mee geslapen had. Daar zit dan jouw geur in en dan voelen ze zich veiliger.

Amandelolie, alle niet dat je dat perce in huis moet hebben, maar veel kindjes hebben zo wat korstjes op hun hoofdje. Gaat er goed mee weg.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 23 januari 2010, 11:09

Zo zie je maar hoeveel verschil er is per kind (en mama) want bijna alles wat Tammy opsomt heb ik niet nodig of gebruik ik niet. hihihi

Dat van die natte doekjes heb ik al eens elders gezegd, dat het beter is om die niet te gebruiken omwille van de rode billetjes. Dus hier ook cleenex en body lotion. Bijna van bij het prille begin zo gedaan.

Neuspeertje, nog niet echt nodig gehad. Krijg je ook in je "cadeautje" als je bij de liberale mutualiteit bent. Ik had al zo eentje gekocht en heb er nu dus twee.

Slaapzak slaapt Kaan in zonder mouwen, en in het begin zelfs gewoon zo in bed. Met mouwen zou hij denk ik niet leuk vinden omdat hij zijn handje vrij wil hbb. Ik heb ook onmiddellijk grote maat gekocht omdat je die dan lang kan gebruiken.

Er bestaan nu toch ook van die bedjes waar je de plank zelf kan schuin zetten?

Liefs,

Bokje en Kaan

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 23 januari 2010, 11:14

Bekers en plastiek champagne glazen heb ik ook.
Moet nog tekst voor geboortekaartje maken. Zeg geef je eigenlijk ook chips of nootjes ? En ik hoorde van iemand dat die pralines kocht voor verpleegsters en gyn ?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 23 januari 2010, 11:23

Ik moet nog steeds mijn pralines gaan brengen :oops: . Ik vrees dat het er nu niet meer van zal komen.
Ook in Jette zou ik nog iets wll brengen wel als bedank. Ik heb dat altijd uitgesteld omdat ik toch nog geen baby in handen had.

En wij hadden chips en nootjes, maar eigenlijk niet zo frequent aangeboden.

Liefs,

Bokje

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 23 januari 2010, 11:25

Bokje, liefst zou ik hebben dat niemand die blokjes voor het bed te verhogen nodig zou hebben. :)

Ja elk kindje is anders toch e?

Oh die slaapzak, ben ik content van. Pff Ebe had zo koude handjes soms e! Er is een morgen geweest da ze bijna blauw zagen. :shock:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 23 januari 2010, 11:43

Mini-mies wil ook haar handjes vrij hebben. De koddige fleece slaapzak doet ze dus maar half aan, en vermoedelijk kan ze er ook niet lang in (is maar 55cm lang, op dat gebied hebben we wel "geluk" dat mini-mies een kleintje is).
Ze is nu trouwens voor het eerst aan het slapen in haar draagmand hipepiphoera! Hopelijk zet de trend zich door, en kan ze binnen afzienbare tijd in haar bedje slapen...
In haar bedje hebben we trouwens zelf een plank van een boekenkast gelegd, waaronder telefoonboeken, zodat haar matras schuin staat (maar dus nog niet succesvol gebruikt). Op dit moment staan er onder haar draagmand ook telefoonboeken aan het hoofduiteinde.

Ik had wel pralines voorzien voor de vv van de materniteit. Al had ik wel het gevoel dat het niet zo super geapprecieerd werd. Waarschijnlijk krijgen ze er dagelijks enkele dozen en zijn ze het kotsbeu... Tja.

Wij hadden echte glazen (gewone + champagne), champagne, fruitsap, cola, ice tea, koffie en thee (met senseo en kopjes), tuc-koekjes en een koekendoos (met assortiment). Was wel gezellig zo, al doet het er compleet niet toe of je nu plastieken glazen, geen senseo, geen chips etc aanbiedt. 't Is het gezelschap dat telt!

Vanaf wanneer begin je trouwens te merken of je kindje last heeft van de vochtige doekjes of niet? Tot nu toe heeft mini-mies helemaal geen tekens van uitslag ofzo... Of doen jullie dat eerder preventief misschien, met die kleenex en lotion?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 23 januari 2010, 11:48

Eerder preventief. Maar Kaan had wel al vrij snel een lichtrode "glans" over de poep. Hij "poepte" ook wel continu in het begin. Echt continu. Dus dat velletje was nogal snel "aangevreten".

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 23 januari 2010, 11:53

Mies Ebe had soms zo wat rode billetjes, vooral zo in zen bilplooi. Gebruik dat eigenlijk gewoon preventief, is niet dat hij er echt niet tegen kan. Die doekjes zijn ni slecht hoor, maar soms wel echt nat en de poep blijft dan ook vochtig.
In de verzorgingstas, zitten er ook gewone natte doekjes in. Ga niet suggelen met die lotion en doekjes als ik weg ga.

Plus, die lotion gebruiken heeft nog een voordeel voor uw portomonee ook. Is veel goedkoper hoor.
Denk da ik rond de 3 euro betaal voor die lotion( ruikt nog echt lekker ook), gebruik die zeker 3 tot 4 weken en de zakdoekjes kosten ne halve euro.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 24 januari 2010, 9:47

oei nog chips en nootjes enzo ook ?
Nee daar ga ik ni mee beginnen denk ik. Dan moet mn man NOG meer naar de kamer sleuren 8) ik krijg nu al n rooie kop als ik al die dingen bij elkaar zie staan :lol: gaan precies 14 dagen op vakantie :lol:

Wist ik ook niet van die pralines of een attentie voor de verpleging en de gyn... oeie... :oops:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 24 januari 2010, 11:12

Voor de gyn had ik geen attentie hoor. Ik vond onze "relatie" veel persoonlijker, een oprecht "dankjewel voor alles" was veel gepaster. De vv van de materniteit echter, die om de haverklap van shift wisselden, kon ik natuurlijk moeilijk alle 20 persoonlijk gaan bedanken he, vandaar dat we kozen voor de voor-de-hand-liggende doos pralines.

Waar ik nog aan dacht dat (voor mij) essentieel was bij thuiskomst: kraamverband. Ja, je krijgt wel van die mega-verbanden op de materniteit, maar je blijft nadien ook nog wel wat bloeden hoor. En ze zeggen dat je iets luchtdoorlatend moet nemen, dus niet van dat maxi-maandverband met een plastieken laagje. Tampons mogen niet.
En nee, ik kreeg niks mee van de materniteit van verbanden. Zelfs geen extra wond-verbandjes voor de 2 dagen totdat ik bij de huisarts de draadjes van de KS ging laten uithalen :( (van de ene vv zou ik ze wel krijgen, van de andere kreeg ik ze dan weer niet :evil: )

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 24 januari 2010, 11:32

Kraamverband kreeg ik gelukkig wel mee, en ook nog een pak dikkere maandverbanden, die gingen er nog vlotjes vandoor!

In het ziekenhuis hadden wij tuc-koekjes en nootjes, genever, schuimwijn en appelsiensap (geen bier, geen water, geen cola) in plastic glazen.
Ook nog chocolaatjes en pralinen waarmee we daarna ook nog de verpleegsters getrakteerd hebben.
Mijn gyn en de gyn die me nog 'in spoed' geholpen heeft, hebben doopsuiker meegekregen.

Amai, ventje heeft mogen sleuren hoor. Toen ik naar huis ging is hij zeker6x om en weer naar de auto mogen gaan. Maar ja, veel cadeaus die de mensen hadden meegebracht, waren dan wel ook blijven staan in de kamer....

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 24 januari 2010, 11:48

Ik ga geen nootjes of chips voorzien, enkel drank, Cava, fruitsap en spuitwater denk ik. Maar voor het bezoek niets om te knabbelen. Ik zie het al gebeuren : zitten ze lekker aan de chips en borrelnootjes, en dan, plots, zonder me iets te vragen, zitten ze met diezelfde vettige vuile vingers aan ons Bepke. No way !!!!

Oh, ik denk dat ik er echt moeite mee ga hebben als ze aan mijn kindje raken ! Maar ja... kindjes krijgen is ook leren loslaten...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 24 januari 2010, 11:50

Ja, ik moet soms ook serieus op m'n tanden bijten als iedereen haar wil vastnemen. Nu gaat me dat veel beter af, maar de eerste weken :( ...
Erger vind ik he als mensen zich 'moeien' en ongevraagd 'advies' willen geven.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten