Nuttige tips!!

Plaats reactie
Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Nuttige tips!!

Bericht door Tammyke » 30 januari 2010, 8:48

Dag dames, ik zat hier met een verkouden baby. Niet leuk, maar eigenlijk had hij er zelf weinig last van. Juist ' nachts, elke nacht rond 4 uur werd hij wakker. Je hoorde zo hoe zijn neusje pot dicht zat.
Ik heb een nacht zelfs 2 ampulen fysiologisch water moeten gebruiken voor ik het arme ventje zen neusje een beetje open had.
Ik stopte hem daarna gewoon terug in bed en gelukkig zonder veel geklaag viel hij terug in slaap!
Nu vertelde iemand mij, dat ik een ui moest open snijden en op zijn kamer moest zetten.
Ik dacht, tja we proberen het maar. Kwaad zal het ni kunnen, want ik was ook gewoon kapot van te weinig te slapen.
Ik doe dat nu al 3 nachten en wonder boven wonder niks last meer van zijn neus die dicht zit!
Dus lieve mama's niet zolang wachten als ik, gewoon doen. :D (tja de geur in zen kamer moet ge er wel bij nemen :wink: )

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 januari 2010, 10:52

De ui is idd een middeltje uit grootmoeders tijd. Tegen ons zeiden ze altijd dat we er dan 's morgens bruine suiker op moesten doen en het ding opeten... Zou nog beter werken! (niet geschikt voor baby :wink: ).

Wel grappig, kheb net ook een tip topic geopend. (met slaapogen) :roll:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 30 januari 2010, 11:06

Bij mij helpt die ui al jaren bij hoestverkoudheid. Maar vermits ik nu ook snipverkouden ben, ga ik het eens bij hoofdverkhoudheid proberen (want helpt ook bij mama's he ;)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 14 september 2010, 21:31

Heeft er iemand tips ivm veiligheid in huis?

Meis is nu nogal actief (understatement) en ik weet niet meer waar eerst kijken tegenwoordig...
Het aantal keer dat ik haar dit weekend heb moeten oprapen nadat ze ergens gevallen is en met haar kop tegen het parket geknald, is niet op één hand te tellen :?
Ze kruipt rond, zet zich dan ergens neer, ziet achter haar een poef staan en wil ertegen leunen... maar de poef schuift weg en madam vliegt keihard tegen de grond.
Ze gaat ergens een boekje "halen", kruipt dan half achteruit, met het boekje met zich mee schuivend, om dan ergens te gaan zitten (om het boekje te lezen), maar het buikje schuift weg en haar kin knalt tegen de grond (al goed dat ze nog geen tanden heeft :? ).
Ze maakt heftige bewegingen bij mij op de arm en botst met haar hoofd tegen mijn tanden (met bloedende lip bij mij tot gevolg).
Ze probeert zich recht te trekken aan de zetel, maar is nog lang niet stabiel genoeg...
Vanmorgen had ik haar even in de woonkamer gezet toen ik mijn haar moest kammen, en ik kom terug en madam zit een paar meter verder aan het snoer van de laptop te trekken :?
En gisteren heeft ze zelf een schuif waar de digicorder in zit opengetrokken :?

Ik weet gewoon niet waar eerst kijken. Stopcontactbeschermers zijn geïnstallerd, voor hoekbeschermers aan de tafels is ze nog niet groot genoeg, snoer-opbergdozen hebben we ook al (maar het alleruiteinde van het snoer kan je toch niet wegsteken??)...
Ik kan toch moeilijk de hele grond vol met kussens leggen? Of een helmpje aandoen??

Of hoort dat "zich pijn doen" er gewoon bij??? Waarschijnlijk wel, maar het is toch wel een heeeeeel groot loslaten hoor...

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 15 september 2010, 8:21

Mies,

onze oudste was ( en is :( ) ook altijd zo'n overactief kind geweest met ontelbare valpartijen tot gevolg. Ik heb haar toen zo'n helmpje gekocht tot consternatie van mijn mama die vond dat vallen bij groot worden hoorde. Ik heb het haar enkele keren aangedaan tot ook mijn man reageerde dat het toch niet te doen was. was inderdaad echt geen zicht :oops:

Nu , bij mijn derde en na al enkele keren in allerijl naar spoed te mogen crossen met de twee oudste :cry: :cry: , ben ik daar al veel geruster op : vallen hoort inderdaad bij groot worden :?

En nu is het mijn oudste, de valkampioen bij uitstek, die alles zou doen om haar broertje te beschermen. Als hij aan het spelen is, sleept ze alle mogelijke kussens aan om rond hem te leggen :D

Gisteren was hij erin geslaagd om zijn beentje vast te manoeuvreren tussen de spijlen van zijn bedje en ik kreeg het er direct niet uit :oops: (Hij heeft nogal dikke billekes :oops: )Onze oudste heeft tranen met tuiten geweend voor haar broertje, Zo lief :wink: alleen weet ze niet meer wat zij ooit allemaal uitgespookt heeft.

Cinne

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 15 september 2010, 8:33

Goh mies, 't is niet zo eenvoudig hé.
ik heb het probleem niet, want Amber is op dit gebied een rustige verkenner.
Omvallen doet ze amper nog. Ze probeert zich recht te trekken maar is nog nooit gevallen en ik ben wel altijd in de buurt.
als ik even naar een andere kamer ga, neem ik haar mee, of ik zet haar in de box. Daar zit ze nog altijd graag in (niet te lang).
Ik heb wel overal stopcontactbeveiliging gestopt.
Snoeren liggen er niet zo heel veel in huis.

onsTV kastje, daar zal ik iets moeten op verzinnen om dat toe te krijgen, eventueel een hekje kopen om rond de kachel te zetten...

Wij hebben wel een probleem met onze binnendeuren. Ze vind het fantastisch om die open en toe te schuiven en ze heeft al met de vingers onder de deur gezeten. Voor de schrnieren heb ik ook schrik...
Verder hebben wij tss living en keuken een deurhekje gezet (ook om hond af te schermen).
vallen is bij ons nog niet aan de orde, maar ik hou wel mijn hartje vast als ze kan stappen...

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 15 september 2010, 9:47

Mies,

wat ik wel gedaan heb is een deel van onze living voorzien als speelhoek( bij het tekenen van ons plan hebben we plechtig gezworen dat er geen speelgoed in onze living ging komen :oops: :oops: :oops: ).
Daar ligt een grote dikke mat met daarover die dikke puzzelstukken. daarop staat dan het speelgoed. favoriet is nu een bak met allemaal figuurtjes en autootjes van Little people. daar kan hij zich uren mee bezighouden. Hij heeft zich heel lang beperkt tot die puzzelmat. Hij had blijkbaar schrik van het niveauverschil maar die tijd is helaas voorbij :cry:
Nu crost hij sneller door huis als ik kan stappen.
Ik probeer alle deuren dicht te doen zodat hij al moeilijk met vingertjes tussen of onder deuren kan zitten en zodat hij de deur niet tegen de muur kan keilen :oops:

Voor de rest gaat hij in de box als ik kamer uitmoet of gaat hij mee

cinne

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 september 2010, 11:16

't Idee bij ons is om van een hoek in de living ook een speelhoek te maken, maar afgeschermd met een hekje. We kunnen zo makkelijk een zone van 4 m2 m maken die we dan relatief veilig kunnen maken. Het is niet de bedoeling om hem altijd daarin te zetten, maar gewoon af en toe (als je eens je haar wil kammen bv. :) ).

Maja tis nog theorie hé.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 15 september 2010, 11:21

Hum bij ons ligt het voel snoeren van toestellen ed...Zie alleen niet zo goed het gevaar daarvan..ik bedoel, ze moeten al serieus bijten om daar door te geraken he ? En als je met je handjes aankomt, dan geeft dat ook niks. Enige wat ik wel zie is dat ze iets om kunnen trekken

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 15 september 2010, 11:55

Amber is gek van snoeren. Als ze er een ziet (zoals gisteren de draadjes van m'n hoofdtelefoon mp3 , of het strijkijzer :? ) kruipt ze er meteen naartoe om ermee te spelen. Draaien en trekken, zeeeeeeer interessant is dat.
't gevaar is dus idd als ze er aan trekken en zo een toestel op de grond sleuren, of de stekker uit het stopcontact trekken... Dus ja, wegsteken of erbij blijven is de boodschap!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 15 september 2010, 13:41

Ja, inderdaad, of ronddraaien met het snoer half rond zich en zo nogal in de knoop geraken (en misschien een beentje afknellen ofzo).

Speelhoek hebben we hier al een tijdje, ongeveer 6m2, met een matras en zo van die puzzeltegels. Midden in onze woonkamer natuurlijk. En ze doet niks liever dan aan de randen van die puzzelstukken frullen (ze heeft er al een hoek afgetrokken :shock: ), en de cijfers in de puzzelstukken kan ze er ook soms uitpeuteren. Maar ja, als het haar daar niet interesseert, kruipt ze gewoon verder de woonkamer in. Want ja, de boxen waar muziek uitkomt zijn zoveel interessanter dan haar speelgoed. Of mijn handtas die ergens in een hoek staat. Of het flesje cola dat ik op een tafeltje heb laten staan. Of...

In het park zit ze wel graag, dat is zo haar eigen terrein, maar ik betrouw haar er niet in want ze begint zich zo echt recht te trekken en ik vrees dat ze gewoon tegen de spijlen gaat knallen.
(al een chance dat we die tip van die slaapzak hebben gekregen in de creche, het lukt haar in haar bedje maximum om te gaan zitten, maar staan kan ze niet nu haar slaapzak vastzit :) ).

Ik ga haar idd altijd moeten meesleuren naar waar ik ga vrees ik...
Pfff dan was het "tutprobleem" nog maar peanuts!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 15 september 2010, 13:42

O ja ik had trouwens al een fietshelm op het oog die vanaf 44cm hoofdomtrek begint, precies haar hoofdomtrek nu (ik ga haar meenemen op een voorzitje). Wie weet helpt dat binnen ook wel :D

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 15 september 2010, 15:41

over die tegels gesproken....die waren een tijd ook uit de handel...maar nu zie ik ze terug ?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 september 2010, 18:19

Kan je er geen hekje rondmaken Mies? (oké tis wel geen zicht zo in 't midden van de living... :roll: )

Khad tegels gezien in de solden maar niet gekocht, nog altijd spijt van. :roll:

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 15 september 2010, 19:19

Ik dacht dat het enkel een bepaalde reeks v die tegels was die uit de handel zijn genomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten