Nuttige tips!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 18 september 2010, 15:12

Die ketting kan ik ook bijna niet uit zijn mondje houden... Populair ding. :roll: Vorige keer is afleiden met zijn lievelingsspeeltje zelfs niet gelukt! :?

En joehoe, kheb puzzeltegels gekocht (bij intertoys, dankjulliewel 8) )! (en nog veel meer... :oops: )

Flinke Ebe, al zo fijn boekjes lezen! Tammyke, heb je geen problemen om de veranda goed warm te krijgen in de winter?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 18 september 2010, 15:47

vroeg ik me ook af, wij hebben ook een veranda, maar alst winter is, wordt die amper mee verwarmd...

wij zouden ook zo een hekje willen kopen om onze haard af te schermen, maar pfff, zo veel geld weer...

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 18 september 2010, 15:51

wij gaan binnenkort een kachel kopen en laten zetten. Ook maar meteen iets errond voorzien...

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 18 september 2010, 16:12

Nee die veranda is niet dicht, die loopt mee met de woonkamer. Vroeger wat dat apart, ma tijdens de verbouwing hebben we een muur en een venster weg gelaten. Als ik in de zetel zit, dan zie ik hem zo spelen. Trouwens bij hebben een doorkijkkachel met hout, krijgen het warm genoeg hier in de winter hoor. :D

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 september 2010, 11:09

Wij willen ook ooit een kachel (hebben wel nog geen schouw :roll: ). Kdacht toch dat ik er al gezien heb die niet warm genoeg worden aan de buitenkant om je aan te verbranden... ('n gesloten wel te verstaan :wink: )

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 20 september 2010, 11:13

Wij zijn ook op zoek naar een rekje. Dit weekend een hele opstelling met stoelen en strijkplant moeten fabriceren... toch niet zo handig

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 20 september 2010, 11:14

trouwens een kachel die geen warmte geeft langs buiten ????
Dan moet je toch een of ander ventilatiesysteem hebben om de warme lucht te verspreiden, want waarom steek je anders de kachel aan?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 september 2010, 11:17

Ventilatiesysteem is optie (of spekkachel, wordt ook niet zo warm dat je je eraan kan verbranden). Voor ons ist vooral voor de gezelligheid van het vuur...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 september 2010, 11:41

Amai amai zoveel geschreven. Van werk gaat er vandaag precies niet veel in huis komen :oops:

Ik maak me eigenlijk daar allemaal heel weinig zorgen over :oops: (slechte mama :roll: :?: ). Babybokje neem ik wel overal mee waar ik ga om hem zo in het oog te knn houden. En verder geen hekje, geen stopcontactbeschermers (die ik wel binnenkort ga halen). Ik laat hem aan de snoeren komen (alleen die aan de televisie niet (daar zijn er echt veel te veel).

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 20 september 2010, 12:08

Mijn man (electricien) is nogal gerust in de normale beveiliging van stopcontacten. Nu niet dat ik haar toelaat ermee te spelen, maar we hebben geen beveiliging erop staan.

Ik laat haar dikwijls effe beneden zitten als ik boven iets ga halen, behalve nu de kachel brandt in't weekend. Die staat nogal in't midden van de eetkamer, dus de kans is te groot dat ze daar te dicht bij komt.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 september 2010, 18:01

Nog een bijkomend vraagje voor de mama's van de kruipertjes: wat doen jullie met deuren?

Vanochtend (heb een dagje verlof) zat ik hier rustig in de zetel te internetten, terwijl Meis ergens midden in de woonkamer zat met ik-weet-niet-meer-wat in haar handen. Maar op enkele seconden had ze ineens met een kruipspurtje de (gesloten) deur bereikt, ze wou dat daar eens gaan onderzoeken hoe die in elkaar zat.
Nu moet je weten dat die deur naar binnen toe opengaat, en dat de kuisvrouw net in de gang rondliep. Dus ik effe in paniek dat de kuisvrouw net dan met een zwaai de deur zou opendoen en tegen Meis haar hoofd zou zitten... en heb haar daar als de bliksem weggehaald.
(klein detail: Meis is vanochtend ook van ons bed gevallen dus ik had mijn portie ongelukken oftwel loslaatmomenten al gehad)

Ik vrees echter dat wij niet continu zo oplettend gaan kunnen zijn, soms ben je toch wel enkele seconden in iets verdiept en als dan net de partner de woonkamer binnenkomt...
Ik weet dat er zo van die deur-pluggen bestaan die voorkomen dat een open deur kan worden toegedaan. Maar dan moet je deur toch altijd openstaan, en dan gaat de warmte de koude gang in en stook je echt de hele winter extra, voor niets eigenlijk.
Hebben jullie nog andere oplossingen?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 september 2010, 18:43

zelfde probleem hier. Een deur die openstaat, doet ze graag open en toe: vingertjes tss de deur of onder de deur

soms sluit ze een deur als ik net buiten ben, en durf ik ze niet goed openen uit vrees dat ik haar omver duw of zo...

Dus ja, ofwel van die deurstoppen gebruiken dat ze niet kn open of toe gedaan worden, maar da's idd niet handig id winter.
'k zie niet meteen een alternatief...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 september 2010, 18:47

Vervelend he.
Ja, je kan natuurlijk wel bij jezelf denken dat "je altijd voorzichtig de deur zal opendoen als je niet weet of ze toevallig erachter zit", maar ik zie mijn man hier maar al te vaak binnenstormen op zoek naar zijn portefeuille die hij maar niet vindt terwijl hij al te laat is om te vertrekken :?

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 21 september 2010, 8:23

Ze leren dat wel hoor, denk ik. Ik heb nooit iets gedaan aan de deuren. 't Is niet dat ze er echte verwondingen aan over kunnen houden. Al doende leert men denk ik altijd, en als we alle gevaren wegnemen zullen ze het nooit echt leren. Ze moeten ook met pijntjes en verdrietjes leren omgaan om niet altijd gefrustreerd te raken later, denk ik.
Het enige wat ik deed op dat vlak, was de voordeur op slot doen, om te vermijden dat hij op het voetpad stond. In ons huisje nu hebben we een voortuin, maar denk dat ik het toch nog ga doen.
Zelf heb ik ernstige brandwonden opgelopen in mijn peutertijd (nu niet meer erg hoor,maar toen wel tijdelijk levensbedreigend), en het is gebeurd toen mijn mama me even niet in de gaten had (who can blame her, niemand heeft zijn kind constant in de gaten hé). En ik was een kindje dat bij elk gevaar weggehouden werd. Wel, van zodra de mogelijkheid zich voordoet, ging ik dus toch op ontdekking.
Dat is de reden dat ik geen voorzorgen wil nemen, ze moeten leren in een normaal huis te leven, en zo neem je de nieuwsgierigheid weg en kunnen ze onder begeleiding ontdekken. Dan denk ik dat ze minder de neiging hebben om iets te ondernemen als ze merken dat niemand hen in de gaten heeft.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 september 2010, 9:15

Mies je hebt mijn huis gezien. Dus ja heel weinig deuren hé. Dus ja, dat probleem met de deuren stelt zich hier eigenlijk niet. Maar ik denk ook niet dat ik er anders iets zou aandoen. Ik ben het een beetje eens met Dinootje.
Gisteren merkte ik wel de uitdaging met onze kat. De kat zit argwanend te kijken naar ons rondkruipend prutsje. Hij zal er zelf niet naartoe gaan en eerder kijken (hbb nogal een kat die veel schrik hft - zelfs van een kitten op zijn eigen terrein). Maar onze nieuwsgierige Adie kruipt wel achter de kat aan. Dus continu moeten we Adie weghalen en de andere richting insturen. Iem een kat en een rondkruipertje in huis?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten