Nuttige tips!!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 21 september 2010, 11:26

In't begin wat argwaan langs beide kanten. Nu kruipt M vlot naar de kat toe. De kat maakt meestal wel een boogje om de baby heen, maar als ze ergens lekker ligt en M komt aan haar pels trekken (mag ze niet natuurlijk) of kraaien en met de handjes flapperen, moet't al erg zijn eer ze't de moeite vindt haar kont op te heffen en ergens anders te gaan liggen.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 september 2010, 11:33

Ik heb vooral schrik dat de kat eens zou klauwen of bijten. Je kent katten hé, die doen toch soms dingen zo om te spelen. Bijten niet door (alé de onze toch niet) maar kan toch genoeg zijn om een baby pijn te doen.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 21 september 2010, 11:35

Wij hebben geen huisdieren en bijgevolg zijn onze jongens heel geintresseerd in de kat van mijn ouders. Maar owee als ze dichter durft komen, dan gaan alle registers open en nijpen ze met hun kleine vingertjes in mijn vel :?
Wij hebben hier thuis van de gang naar living een deur met een raampje in vanboven. Voor ik binnenkom let ik altijd even of er geen van de 2voor zit.
Een kachel hebben we hier ook, en daar staat niets voor. Tot op heden nog geen ongelukken mee gebeurd. Ze kijken er wel naar vol bewondering, maar zijn er nog nooit aangeweest...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 21 september 2010, 11:41

'k zou toch ook niet gerust zijn in die kat. Als ze idd haar klauwen eens gebruikt... 't kan serieuze littekens veroorzaken.
Onze hond steken wij altijd apart als Amberalleen in een kamer is, maar dat gaat niet hé met een kat.

Amber heeft zich van de week opgetrokken aan de kachel (stond uit)... dus ik zeg er dan wel het verbod 'nee' bij... maar ze snapt het nog niet echt.
Wij gaan er wel iets moeten voorzetten, ik denk eerder de salontafel of zo (of de strijkplank :) )

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 september 2010, 11:55

Ja we knn onze kat wel apart steken en dat doen we soms ook (bijv id keuken en berging). Maar ja we wll dat beest ook wel laten rusten bij ons of boven (tss boven en de living is er geen deur). En ik heb gisteren de kat uiteindelijk de kat buiten gestoken.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 oktober 2010, 14:40

Loeki, had jij niet dat zeshoekig veiligheidshek dat nu in de Dreambaby in promo is, dat je ook volledig open kan zetten om grotere gedeelten van de kamer af te schermen?
Is dat ding stevig genoeg? Kunnen ze zich eraan optrekken en eens flink rammelen zonder dat het ding omkiepert??

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 oktober 2010, 14:56

Ja, dat staat hier nu in de living. Niet als zeshoek maar om een deel van de living af te bakenen. Het hekje staat loodrecht op een muur, dan een paneel loodrecht daarop, dan twee panelen in 45° daarop, dan het laatste stuk onder 45° weer.

Dus best veel stukken onder 45° wat niet zo stabiel is. Het zit wel aan beide uiteinden in de muur geschroefd en dat is ook wel nodig, zo geweldig veel weegt het niet natuurlijk.

In de huidige positie ben ik niet zeker of 't houdt bij 't optrekken. Yveske trekt zich nog maar op tot aan zijn knietjes, en hij bestudeert liever de tralies met zijn vingertjes :roll: , dus wild is hij niet. Hij zou het hooguit wat kunnen verschuiven nu (doordat de hoeken niet in 45° zouden blijven staan), zeker niet omtrekken. Dus op zich wel veilig. Hij zou hooguit kunnen omvallen doordat hij eraan trekt en het ding wat schuift. Maar dat lijkt me al extreem (en er liggen puzzeltegels dus zou geen kwaad kunnen).

En we zouden het nog stabieler kunnen opstellen door hoeken van 90° te maken.

Dus ja, wel content van. Het deurtje sluit niet zo makkelijk als de quake hekjes, maar ventje zegt dat dat aan mij ligt. :wink:

Als zeshoekopstelling zou ik het niet vertrouwen voor optrekkertjes, want het heeft geen vaste bodem dus dan schuift het gegarandeerd denk ik.

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 20 oktober 2010, 16:26

Ik heb dat systeem net op mijn lijst gezet, maar zouden het meer gebruiken als afscherming v al het babygerief voor de hond. Maar als ik t goed begrijp zou het wel es om knn vallen als de hond (boxer) er tegen springt?

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 oktober 2010, 17:30

Ah, ik denk dat Loeki eerder bedoelt als er een kind IN de zeshoek zit, en dan bovenaan tegen één van de panelen zijn volle gewicht zet, het hele ding gemakkelijk kan omkieperen omdat er geen bodem in zit.
Maar als de hond er langs de buitenkant tegen leunt, houdt de rest van de zeshoek het toch tegen he!
Tenzij je hond natuurlijk het hele ding zou kunnen opheffen en zo aan het speelgoed geraken :wink:

Loeki, bedankt voor je beschrijving hoor, ik kan het me direct voorstellen!
Ik ben serieus aan het twijfelen, ik vind het idee zeer aantrekkelijk. En ik weet niet hoe lang het nog zo'n lage prijs blijft.
Maar dat zou wel betekenen dat we in de muur moeten boren (huurhuis) + geen garantie dat Meis erin zal willen blijven...
Naar ik begrijp is Yveske zo'n ventje dat zich urenlang kan bezighouden met spelen en zelfs vergeet te eten, terwijl Meis.... pfffff continu kruipt ze achter me aan, ze wil niet meer met echt speelgoed spelen... geen idee of het iets zou uithalen om haar op te sluiten.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 oktober 2010, 20:56

Omkieperen niet echt, maar verschuiven hé. Je kind zit er in zonder bodem, dus gewoon op de grond en het hek errond, en het hek staat dan niet vast. Dus met wat moeite kunnen ze het verschuiven. Er is wel een doek bij voor op de bodem, maar dat ligt toch allemaal niet zo vast. Voor de hond lijkt het me prima, maar ik denk wel dat het ding gaat schuiven als de hond ertegen duwt. Kdenk niet dat het zal omkieperen. Daarvoor is de oppervlakte te groot in verhouding tot de hoogte.

Je beschrijving van Yveske klopt wel. Hij kruipt eigenlijk ook alleen als hij ergens iets gezien heeft waar hij mee wil spelen... Hij kruipt nooit ver en gaat regelmatig terug zitten om alles eens goed te bekijken (en er hele verhalen tegen te vertellen). :roll: Dus ja, hij vraagt idd niet om eruit te komen. Ik kan me voorstellen dat 't bij Meis anders is, als ze niet geïnteresseerd is in speelgoed, maar alleen in ontdekken... Mss als je de afsluiting groot genoeg maakt, en een hindernissenparkoers ofzo erin maakt? Een tunnel om door te kruipen, kussens om over te kruipen enzo? Je had toch zo van die blokken gekocht?

(kben trouwens verliefd op de zitdraak van bij de krokodil... zo'n gigantische knuffel om op te zitten enzo)

Hangt ook van je living af natuurlijk... Wij hebben "'t geluk" een stuk te hebben met drie muren, hekje is vierde muur, makkelijk.

Gaatjes in de muur kan je eventueel terug vullen als het pleister is? (maja dan terug verven enzo..., pffff)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 oktober 2010, 21:07

Oooooooooooooooh ik ken die zitdraak!
Geweldig he!!

spijtig genoeg nog altijd geen euromillions gewonnen....


Wij hebben idd zo van die blokken. Staan nu zo opgesteld dat ze op de zetel kan klimmen ('t is zo'n trapje, en zo'n schuin vlak). Dan zet ik haar speelgoed bovenop de rugleuning van de zetel, zo is het ineens tien keer interessanter :roll:
Maar na vijf minuten wil ze er weer af (lukt nog niet zo goed), wil ze weer aan haar lees-bar gaan staan en moet ik leesvoer voorzien. Dan wil ze eens in de badkamer haar "doos" gaan leegmaken (ze heeft daar een eigen doos), dus zit ze ineens aan de deur te frunniken. En dan verveelt ze zich en begint ze te jammeren. Dan komt ze haar loopkarretje tegen, maar dat kan ze nog niet alleen dus moet ik mee door de kamer stappen met haar. Dan vijf minuutjes in het park waar ze gewoon de hele tijd rechtstaat naar mij te roepen...
Misschien geef ik gewoon veel te veel toe en is het gewoon een snotverwend kind.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 oktober 2010, 21:11

:D Ja super hé! Kheb niet eens durven kijken hoeveel hij kost... Zal wel hopeloos zijn.

Meis lijkt me gewoon met andere dingen bezig. En met veel wat ze nog niet zo goed kan (fysiek). Dan is het toch net goed om wat te helpen? Niet te veel, zodat ze ook zelf dingen doet, maar zeker ook niet te weinig, dan geraakt ze ontmoedigt hé.

Kdenk echt niet dat jij haar verwent hoor! Je bent daar toch net veel mee bezig, met opvoeden enzo?

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 oktober 2010, 21:17

Ja, zo heb ik het nog niet bekeken. Dat we haar effe moeten helpen. Dat was ook zo net voor ze kon kruipen, die frustratie was echt enorm.

Maarreuh... het gaat nog enkele maanden duren voordat ze kan lopen. Ik ga haar toch niet de hele tijd moeten helpen zeker? En wat is het na het lopen?
(en nee, niet fietsen of skiën he, dat gaat nog een heel aantal jaren duren).

Ik weet niet of ik daar zo bewust mee bezig ben, met dat opvoeden. Het is vooral zo'n gevoel van: ik wil mijn dochter besparen dat ze het gevoel heeft dat ze nooit krijgt wat ze wil, dus ik wil haar al van kleinsbeenaf gewoon maken aan een zekere "realiteit". Anders loopt het zo af zoals bij mij, ikke die altijd het gevoel heb tegen de muur te lopen... mocht ik als kind iets minder gemogen hebben, of gezien enzo, dan wist ik nu van niet beter... terwijl ik nu dus telkens tegen die muur bots. Snap je?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 oktober 2010, 21:25

Kdenk dat over het algemeen de wereld mss gewoon een beetje te draag draait naar de zin van Meis, als je snapt wat ik bedoel. :) Kdenk toch dat dat betert als ze enerzijds meer onder de knie krijgt, en anderzijds zeker ook als ze zich beter gaat kunnen uitdrukken met gebaren. Dan kan ze daar ook een deel frustratie kwijt.

Goh opvoeden... Tis toch waar hé, dat opvoeden heel makkelijk zou zijn als we niet onze eigen emotionele ballast zouden hebben. Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Maar kinderen mogen toch ook ergens dromen, geloven dat ze alles kunnen als ze er maar hard genoeg voor werken? Kvind dat moeilijk hoor. Enerzijds wil je idd je kind behoeden voor teleurstellingen, anderzijds wil je niet die mama zijn die zegt "doe dat maar niet, want dat kan je niet, dat is te moeilijk voor jou". Zoals mijn vader die zei dat ik niets kon. Oops, das mijn emotionele ballast... :wink:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 20 oktober 2010, 21:32

Misschien moeten we allebei eerst nog eens een rondje therapie gaan doen 8)

Maar je hebt gelijk... 't is weer loslaten he....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 57 gasten