Nuttige tips!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 20 oktober 2010, 21:34

Idd... 8) Maar voor mij toch echt wel loslaten in de positieve zin. Ik kan me geen beter motief bedenken dan Yveske om eindelijk komaf te maken met het verleden... :) Dit is toch iets wat ik echt wil loslaten ook (al de rest is toch stiekem een beetje tegen mijn goesting).

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 oktober 2010, 10:07

Mies, ik herken Adie meer in Meis dan in Yveske. Hij is ook nooit echt (lang) geïnteresseerd in speelgoed. (Krijg dan ook het verwijt van ventje dat ik al dat speelgoed niet moet kopen want hij kijkt er toch niet naar). Alleen als wij erbij zitten gaat hij ernaar kijken. Hem in een park zetten en laten spelen of in een afgesloten deel is een ramp. Dat kan hij niet. Hij wil altijd bij ons zijn. En vaak zit hij aan onze benen te frunikken om aandacht. Ermee rondlopen (dus hem laten stappen - al is het geen echt stappen - aan onze handjes) zal hem nooit vervelen. Hij speelt ook graag "pak me dan" met ons. Dan kan hij gieren van het lachen. Maar alleen spelen met speelgoed, nee hoor. De emmer met het water enzo zijn dan wel weer interessant :? .
Ik vind dat ik wel een goede opvoeding heb gehad en ook wel een realistisch beeld heb gekregen. Wij krijgen nooit zomaar iets. Voor verjaardag kregen we ook niets. Zakgeld kregen we ook niet. Alé nu lijkt alsof we niets mochten, maar zo was het ook niet. We gingen bv 1x per jaar naar een pretpark, en dus was kermis niet nodig bv. Het was allemaal best gebalanceerd. Zo wil ik het ook wel voor Adie. Maar ik merk wel dat ik geneigd ben hem meer te geven dan dat ik zelf kreeg. Hetgeen ik hem bv niet wil ontnemen is cadeautjes meenemen voor zijn verjaardag (mocht van mijn mama niet, want ze vond dat niet nodig - maar als kind ben je dan wel niet geliefd hé). Maar ik denk wel dat het moeilijk is om een juist evenwicht te geven. Voor mij is het belangrijk dat ze wel weten dat als ze voor iets gaan ze wel bepaalde dingen knn bereiken, maar dat niet alles zomaar id schoot geworpen worden.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 oktober 2010, 9:42

Tips gezocht om een baby die geen melk wil drinken te laten melk drinken. :roll:

Papje werkt niet.
Honey pops geweekt in opvolgmelk wel. 8)

Kan je eigenlijk koken met opvolgmelk? Pudding maken ofzo?

(de puddinkjes die zo bestaan zijn met koemelk, dat mag Yveske niet)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 oktober 2010, 9:52

zelfde probleem op dit moment loeki
heb op de site van kind en gezin opgezocht en je kan KV wel gebruiken met vanillepoeder waar wij onze pudding mee maken... of met griesmeelpudding of granen...
maar of je het echt mag 'koken' dat weet ik niet?
Mss heel warm maken in kookpannetje en de poeder erbij doen?

Petit gervais voor baby's al geprobeerd?
Nestlé dessert?
betterfood weken in opvolgmelk
brood weken in melk
heb zelfs gelezen dat een KA qewoon nesquick in melkpoeder aanraadde...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2010, 10:05

Of gewoon een ander merk soya-melk?

Meis is nu gewone opvolgmelk aan het testen (ipv AR-melk), heeft gisteren haar flesje aan mij aangeboden, en ik moet zeggen als ik het proef dan smaakt die veel zoeter dan haar AR-melk.
Wie weet?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 11:07

Ik heb gisteren dus papje gemaakt met vanillevlokken. Gaat volgens mij perfect ook met opvolgmelk. En ik denk dat je daarmee wel mag "koken". Ik zie eigenlijk niet goed in waarom niet?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 oktober 2010, 15:32

Ik ook niet Bokje. Sommige dingen mag je niet laten koken. Bij sommige dingen werkt het ook gewoon niet, pudding maken met rijstemelk bijvoorbeeld werkt niet zo goed, dat dikt niet in.

Mmmmm griesmeelpudding... 8)

Sterretje die dessertjes en Petit Gervais is op basis van melk hé.

Haha, ben benieuwd van Yveske vind van "zijn" betterfoodje geweekt in "domme melk". Ik kan het zeker eens proberen. Maar wordt dat dan niet snel ook een papje (werkte niet).

Mies idd ik denk dat ik sneller naar de nutrilon 3 ga gaan. Kheb ze daarnet in de winkel vergeleken. De 3 heeft meer vetten en kcal; minder mineralen (wat me minder belangrijk lijkt omdat de bijvoeding meestal goed gaat?) Mss helpt het.

Ik heb hier dus het hele gamma van nestlé staan denk ik aan graan- en rijstvlokken. En papjes daarmee weren niet.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 oktober 2010, 15:42

Loeki,
ik dacht dat die dessertjes van opvolgmelk waren...
:?

heb je al melk in de tuitbeker gegeven?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 15:44

Sterretje, ze bedoelt niet op basis van soja. Maar zouden er zo geen babydessertjes op basis van soja bestaan? Even bokkelen ...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 15:45

U kunt producten van Alpro® soya van 6 maanden tot 1 jaar gebruiken als onderdeel van een gezonde en evenwichtige voeding. We raden producten van Alpro® soya met extra calciumsupplementen aan voor baby’s en kleine kinderen omdat ze gelijkaardige hoeveelheden calcium bevatten als hun equivalenten met zuivel.
Vanaf 1 jaar kunt u Alpro® soya gebruiken als de enige bron van melk. Alpro® soya Groeidrink is voor kinderen tussen 1 en 3 jaar de ideale drink, speciaal verrijkt met vitamines en mineralen.


Gevonden op de site van soja. Ben je daar iets mee Loeki?

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 27 oktober 2010, 20:38

en heeft er iemand tips om ons meisje brood te leren eten ? Daarstraks een paar kleine stukjes gegeven, maar na 4 stukjes (elk een vierkante cm) was het mond op slot.
Doen jullie iets op het brood, of gewoon zo ???

En vanaf welke leeftijd ? Ze is nog maar 7,5 maand, dus nog vroeg. Het is ook niet mijn bedoeling nu een fles door brood te vervangen, absoluut niet, maar gewoon om haar brood te leren eten.

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 27 oktober 2010, 20:44

ik deed het brood aanvankelijk in melk of in soep, er een papje van maken maar niet te lopend.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 27 oktober 2010, 21:24

De dessertjes van blédina zijn met opvolgmelk (soort petit gervais achtige potjes)... Zoonlief lust die echter niet, hij wurgt er van! Is de eerste keer dat hij eens iets niet lust. En ik die dacht van eens een verwennerijtje te kopen voor hem :shock:

LM,

Zoonlief krijgt hier al geruime tijd korstjes als wij boterhammen eten. Kan hij lekker op kauwen en sabbelen zonder dat het direct papperig wordt en zo wende hij aan af en toe eens een stukje in de mond. Pas de laatste twee weken geven wij ook af en toe eens wat brood en sinds vandaag heeft hij zijn eerste boterham met boter binnen (zonder korstjes). Wordt wel heel erg papperig na wat gesabbel in de mond en gekneed in zijn knuisjte, maar hij eet wel het grootste deel op.

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 28 oktober 2010, 10:34

LM, Fien eet al een tijdje boterhammen. Soms een korstje / stuk uit het vuistje, soms stop ik kleine vierkantjes in haar mond. Ik smeer er wat margarine op, of appelstroop, of dadelpasta (beide biologisch). Ze eet het graag, maar ik doe het altijd als tussendoortje dus ze heeft er nog geen volledige maaltijd van.
Ik denk dat het een kwestie is van blijven aanbieden, zodat ze er langzaam aan kan wennen?! En haar zelf laten ontdekken / knoeien ...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 oktober 2010, 10:40

ik treed Liefje bij.
gewoon af en toe aanbieden met korst, zonder korst, met verschillend beleg...
langzaamaan went ze wel aan de boterhammetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten