hoeveel weken ben ik?

Plaats reactie
florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

hoeveel weken ben ik?

Bericht door florence » 5 februari 2010, 18:41

na 8 IUI's, 3 cryo's en 4 ICSI's (en 5 miskramen) ben ik eindelijk zwanger. voorlopig ziet het er goed uit, mijn hcg is sedert woensdag verdubbeld.

wat ik me afvraag is hoe je eigenlijk moet berekenen hoeveel weken je bent. moet je de dag van de pickup rekenen als 'bevruchting' of is het de dag van de terugplaatsing die telt?

ik ben nu een goeie 4 weken maar ik zou het graag exact weten en ik heb pas woensdag een nieuwe afspraak bij de gynaecoloog.

groetjes
florence

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 5 februari 2010, 18:44

je rekent van de eerste dag dat je laatst je regels hebt gehad.
Concreet komt dat erop neer dat je je pick up neemt + 2 weken. Dus dan ben je nu al 6 weken ver... leukhe, dat zijn zomaar 2 weken er gratis bij!!!

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 5 februari 2010, 18:48

pelkie schreef:je rekent van de eerste dag dat je laatst je regels hebt gehad.
Concreet komt dat erop neer dat je je pick up neemt + 2 weken. Dus dan ben je nu al 6 weken ver... leukhe, dat zijn zomaar 2 weken er gratis bij!!!
hey pelkie,

ja die 2 weken had ik er al bijgerekend :D .
ik heb m'n pickup gehad op 16/1, ik ben dus 4 weken en 6 dagen.
bedankt voor de info! :D

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 5 februari 2010, 18:51

ik heb dan nog discussie gehad met mijn gyne. Bij de eerste echo meet die het embryo en op basis daarvan berekent ie dan de leeftijd. Daar was 5 dagen verschil op. Hij ze dus uitgerekend op 2 mei en ik op 8 mei. We zijn dan overeengekomen 5 mei op te schrijven ;-)
Ik heb gewonnen, want ze is geboren 7 mei ;-)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 5 februari 2010, 19:18

Bij mij had mijn gyn, ondanks de gekende datum van de eisprong en IUI, tóch mijn laatste menstruatie als referentie genomen. Waarom??? Geen idee... :roll:
(ik heb er toch nooit in geloofd)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 februari 2010, 20:16

Hier ondanks alle voorsprongen op de echo's toch de theoretische bevruchtingsdatum aangehouden. Met IVF veranderen ze dat niet zeiden ze.

En, ondanks altijd voorsprong te hebben op de echo, heeft meneertje het toch nog "gerokken" tot twee weken na de uitgerekende datum. :roll:

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 5 februari 2010, 21:01

Hey meisjes,

Mijn gynaecoloog heeft eveneens gerekend vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Uiteindelijk blijft dit hetzelfde, je moet gewoon zien dat je (als je onregelmatig zou zijn) dan een cyclus van 28d pakt. Ik heb dit zo gedaan en was op 28/9/2010 gekomen en blijkbaar was dit goed want mijn gynaecoloog is op hetzelfde gekomen :wink:

Allemaal een dikke proficiat!!!!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 5 februari 2010, 23:21

Ik heb verschillende datums gekregen. In Jette namen ze de dag van de IUI als referentie om te rekenen. Bij mijn gyn, op basis van de eerste echo, de tweede echo, de derde echo. Allemaal andere data. Op het einde heb ik eens gevraagd, wat is het nu. En toen kreeg ik ook als antwoord: bij IUI weten we het exact en is het dus de datum van Jette de meest correcte. Het is ook op basis van die datum dat ze de inleiding hft bepaald omdat je niet langer dan 14dagen overtijd mag gaan.

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten