bandenpijn?

Plaats reactie
nessie100
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 juni 2009, 17:12

bandenpijn?

Bericht door nessie100 » 6 februari 2010, 13:53

Hey iedereen
Ik ben nu bijna 19weken zwanger en heb de laatste dagen last van pijn in men liezen en boven men schaambeen.
Ik denk aan bandenpijn, maar dacht dat die pijn alleen was als je een verkeerde beweging maakt of vlug op staat ofzo maar heb dit eigenlijk ganse dag door.
Misschien men darmen ik weet het ook niet maar aangenaam is het niet in ieder geval, soms zo erg dat ik even moet liggen.
Ook denk ik de baby al te voelen, maar hoe weet je dat juist dat dit de baby is?
Heb onderaan men buik, boven schaambeen dikwijls het gevoel van kleine klopjes te voelen, kan dit al zovlug in de zwangerschap?want van vlinders in de buik ondervind ik helemaal niets!
Ook ben ik nog niet veel bijgekomen, een dikke 2kg is dit wel normaal want men buikje wil maar niet groeien en maak me toch wel een beetje zorgen eigenlijk.
Hopelijk kan iemand me gerust stellen met al men vragen.
groetjes

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 6 februari 2010, 14:21

bandenpijn lijkt op plots steken, die dan wat langer kunnen aanhouden. Bij mij leek het op de pijn die ik had in mijn eierstokken bij de stimulatie...

Die klopjes zijn je babietje hoor! Hoe je't zeker weet? Dat weet je als je een paar weken bent. Dan kan je die klopjes duidelijker onderscheiden en weetje ook dat die klopjes van een paar weken geleden 't zelfde waren. Ik voelde ze al op 16 weken, sommigen voelen ze pas na de 20 weken... Bij mij voelde't aan als bubbeltjes die wegfloepten.

Ik weet vrouwen die heel gefrustreerd waren tot hun 7e maand of zo omdat ze nog geen buikje hadden. Dat komt uiteindelijk wel. EN des te minder kilo's je bijkmot, des te beter hoor!!!

nessie100
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 juni 2009, 17:12

Bericht door nessie100 » 6 februari 2010, 14:50

dank je wel pelkie om me gerust te stellen
ik maak me gewoon zorgen om men gewicht, hoor altijd maar opmerkingen van hoe magerder je bent hoe vlugger je het normaal zou moeten zien dat je zwanger bent maar heb nog maar een heel klein buikje.
Het vernoemen niet waard eigenlijk en omdat ik zo weinig bijkom denk ik soms " hopelijk blijft het goed gaan met de baby "!!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 6 februari 2010, 14:54

Hey Nessie, ik ben ook nog niet veel bijgekomen (een goeie 4 kilo op 23 weken), maar zolang bij de controles alles in orde is met je kindje hoef je je geen zorgen te maken hoor! Als je zelf weet dat je voldoende eet en een beetje van alle voedselgroepen, dan is dat genoeg.
Mijn buik bleef ook lang klein, maar heeft in de afgelopen maand een plotse inhaalbeweging gemaakt! Nu steekt hij plots mooi naar voren! Dus dat komt zeker nog. Zoals Pelkie ook al zei, hoe minder je nu bijkomt, hoe beter voor achteraf he! :D

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 6 februari 2010, 18:31

Dag Nessie,

Ik ben van vrijdag 19weken en ben nog maar 1kg aangekomen. Dus je bent niet alleen, heb wel een buikje mijn model is wel al erg verandert.
Bandenpijn en bekkeninstabiliteit heb ik al vanaf 5weken zwangerschap, als het te erg wordt naar de kine gaan, heb daar veel hulp bij. En ik voel nog niets hoor, heb wel soms een speciaal gevoel maar denk dat dat in mijn hoofd zit :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 februari 2010, 18:40

Buikje begint pas echt vanaf 20 weken hoor. Geen zorgjes over maken Nessie. Mag je trouwens niet binnenkort op echo? (20 weken echo) Dan word je vast weer gerustgesteld.

Volgens de curve van UZ Leuven voor 'n gemiddeld BMI hoef je op 19 weken nog helemaal niks te zijn bijgekomen. Dus ook daar geen nood!

Oooh de eerste beweginkjes... :D 't Is voor iedereen anders denk ik. Bij mij voelde 't echt alsof ik 'n wriemelend wormpje in m'n buik had. :D

Bandenpijn is typisch voor rond de 20 weken. En dat komt helemaal niet van verkeerde bewegingen ofzo. Gewoon je buikje dat groeit! Binnen een paar weekjes zal je 't wel merken, dat je buikje flink groeit, en dan ga je ook zeker zijn van de bewegingen van je beebje.

Geniet ervan! :D

nessie100
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 juni 2009, 17:12

Bericht door nessie100 » 6 februari 2010, 19:23

hey loeki
inderdaad op18februari kan ik trug naar gyn voor echo en ben dan steeds opgelucht!!
zal dan ook eens vragen voor kine ofzo want de pijn is soms niet te doen, als dat me kan helpen langer te kunnen blijven werken zou dat ook wel goed zijn natuurlijk.
in ieder geval ik ben weer gerust gesteld door jullie positieve antwoorden want bij momenten slaat de twijfel zo hard toe dat ik bang word
groetjes aan iedereen

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 6 februari 2010, 20:14

Wij hebben pas echo aan 22weken :( 26 februari. 21 weken mocht ook maar dan kon mijn ventje niet mee dus een weekje uitgesteld. Nuja al bij al gaat het nog rap vooruit vind ik, altijd iets om naar uit te kijken.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 februari 2010, 20:46

't Goede nieuws van bandenpijn is dat 't weggaat. Er is idd een piek op een goeie 20 weken omdat het dan allemaal zo snel gaat. Maar tegen dat je 30 weken bent ofzo is dat zeker al veel beter. Maar vraag maar hé aan de gyne. Ik denk wel dat je alleen maar kine kan doen voor bekkeninstabiliteit, niet voor bandenpijn, maar als je spreekt van pijn ter hoogte van je schaambeen, dat zou ook van je bekken kunnen zijn natuurlijk.

En we zijn allemaal wel eens zwanger en bang hoor. Helaas. 't Gaat er niet echt helemaal uit hé. Maar eens je beebje er is, gaat 't stukken beter hoor! 8)

Aftellen naar de echo's maar weer, Nessie en Prutske (en ongetwijfeld nog anderen... 8) )

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 10 februari 2010, 10:20

gisteren van de kiné weer wat geleerd 8)
de pijn richting mijn lies/heup... ik dacht dat dat beebje was die ook daar was aan't duwen en trekken, omdat t lijkt op "getrek" maar zou ook weer de bandenpijn zijn. En inderdaad, nu ik erop let, als ik me een beetje van houding verander, is die pijn weer wat minder. Is er ook niet constant. Maar ook weer n teken dat heel mn lichaam weer verandert naar de bevalling toe.

MayaC
Berichten: 206
Lid geworden op: 11 februari 2009, 17:06

Bericht door MayaC » 27 februari 2010, 13:08

Hallo dames,

Sinds donderdagnacht heb ik soms pijn boven mijn linker lies, het voelt zo een beetje trekkerig en lijkt wat op spierpijn. Ik heb al op internet gezocht of dit bandenpijn zou kunnen zijn, maar ik krijg er meestal last van s'nachts als ik stil lig... kan dit?

Ben altijd wel aan de "magere" kant geweest, en ben reeds 5,5 kilo bijgekomen op 18 weken zwangerschap.
Misschien is dit hierdoor ofzo? Maak me nog niet echt zorgen omdat het al bij al meevalt, en het blijft ook niet aanhouden. Heb pas binnen 3 weken terug echo dus kan het dan pas vragen wat dit is?

Groetjes
Maya

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten