Papa slaapt apart

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Papa slaapt apart

Bericht door Loeki » 10 februari 2010, 13:47

Vorige nacht heeft de papa nog eens bij ons geslapen. Omdat hij vandaag niet moest gaan werken. Yveske was zo flink, is maar één keer wakker geweest om te drinken, om half vijf. En de papa was weer aan het zuchten, klagen, steen en been, dat hij dat niet kon, dat het niks voor hem was, enzovoorts enzovoorts. Ikke, ikke, ikke, iets anders komt er niet uit tegenwoordig.

Ik heb het er effe heel moeilijk mee. Kvind het niet erg om fulltime voor Yveske te zorgen, zeker als hij zo goed slaapt ist wel te doen meestal, maar 't ventje was tijdens de zwangerschap zo luidkeels aan het verkondigen dat hij de nieuwe man was, dat het bij ons anders ging zijn dan bij de meeste andere koppels, dat we hem samen gingen opvoeden, ieder de helft van het werk doen, enzo.

Kben vooral heel teleurgesteld in hem denk ik... Ik heb zelfs al gedacht dat ik niet weet of onze relatie dit gaat overleven... :? (en we hebben al heel wat meegemaakt)

Zijn er nog mensen waar de papa persé 's nachts apart wil slapen? Elke nacht? Ook in de weekends? :(

Voor 't moment heb ik liever dat de papa maar apart slaapt, kheb er niks aan aan dat gezeur, bovendien snurkt hij nog eens ook... :evil:

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 10 februari 2010, 14:08

Mm wij slapen sowieso veel apart. Mijn man is iemand die heel weinig slaap nodig heeft en op de meest gekke uren komt slapen en weer opstaat (lees 2u erin en 5.30 of zo eruit). We hebben een jaar samen geslapen en ik kreeg toen constant de vraag of ik kleine kindjes had thuis. Ik ging rond 12u slapen, werd om 2u terug wakker, lag een paar uur te draaien, werd dan weer wakker van zijn wekker en tegen dat ik eindelijk terug sliep, was daar mijn wekker. Dus slapen wij enkel nog samen als we samen gaan slapen...Maar ook hier merk ik dat we hoe langer hoe meer apart slapen (en beiden dan ook wel beter slapen). Enerzijds vind ik dat heel spijtig, maar...er zijn ook voordelen aan...

Ik ga dus na de bevalling ook niet veel hebben aan mijn nieuwe man...

Ik vrees voor gelijkaardige scenario's als bij jou...En denk dat ik dat deels ook aan mezelfd te danken ga hebben wegens mama doet het altijd beter en liever zelf...Maar ook aan het workaholisme van de papa

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 10 februari 2010, 14:17

Hey Loeki, ik kan natuurlijk nog niet uit ervaring spreken, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal gemakkelijk van je man om je zo fulltime "aan je lot over te laten". Jullie hebben toch samen voor Yveske gekozen? En als jij weer gaat werken, hoe ziet hij het dan? Dan heb jij toch net zoveel recht op slaap als hij?

Mijn man zal tijdens de week (ook 's nachts) niet thuis zijn als ons kindje geboren is, maar dan verwacht ik wel (en dat weet hij maar al te goed) dat hij in het weekend wat overneemt zodat ik ook eens kan uitrusten. Het zou verdorie eens omgekeerd moeten zijn, onze mannen zouden nogal mekkeren!

Ik zou toch oppassen met die situatie, laat ze niet tot een hoogtepunt komen! Praat het uit, zodat jullie weer samen aan dezelfde kant kunnen staan.
Dikke knuffel Loeki! x

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 10 februari 2010, 14:38

hm, Loeki wat jammer he. :(
Nu, mijn standpunt is wel dat mijn beebje in eigen bedje slaapt. Maar ieder maakt er zijn/haar keuze in. Ook in eigen kamertje. Alhoewel ik nu al weet dat er nachtjes zullen bijzijn dat ik beebje mee in bed neem hoor. Maar ik maak er geen gewoonte van. Ik wil de intimiteit in onze eigen slaapkamer bewaren, en ik denk eerder dat ik degene zal zijn die in logeerbed zou gaan slapen ipv in ons eigen bed, omdat ventje overdag moet gaan werken en ik toch nog een poosje thuis zit en hem dus niet wil wakker houden. Ik weet (of lees HOOP) ook wel dat hij zal inspringen als't echt nodig is, als ik helemaal op ben. En reken natuurlijk ook een beetje op zijn hulp tijdens de weekends.

Buiten mama en papa zijn, wil ik ook een partner zijn, de intimiteit op de slaapkamer is al een poosje heel wat minder, en hoop dat dat ook snel weer "hersteld" is. Maar ook daar kan ik zelf niet over die hormonen beslissen... we hopen dan maar dat alles op zn plooi komt.

Maar vind t zo jammer voor Loeki dat er zo een afstand lijkt te ontstaan tussen jou en je man. Hopelijk praten jullie t snel uit en komt er ook aan deze periode snel een einde.

Dikke knuffel !X

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 10 februari 2010, 15:21

Hey Loekie,
Als je 't mij vraag, inderdaad maar heel flauw voor een 'nieuwe man'. Is hij iemand die veel slaap nodig heeft?
Eigenlijk vind ik het ook: je hebt samen voor het kindje gekozen, hij heeft geen recht van klagen! Hij moet maar zijn steentje bijdragen.
Als hij nu hele nachten moest wakker liggen en zo, kan ik er nog inkomen. Maar't is toch niet zo dat hij er onderdoor gaat zeker?

Mijn ventje is een ander 'probleem'. Hij slaapt overal door. Dan mag Amber liggen huilen, hij heeft het nog nooit gehoord. Ook niet toen ze nog bij ons op de kamer lag (de eerste nachten mss wel, omdat ik er toen veel uit moest). Hij heeft dus nergens last van.
We hebben wel afgesproken, dat als ik terug aan het werk ben, we elk op de beurt gaan instaan voor de nachtvoeding (in zoverre die er nog is). Ik heb meer slaap nodig dan hem, maar in de praktijk zal het wel zo zijn dat ik toch eerst wakker word :roll:

Praat het zeker met hem uit en laat het niet tussen jullie komen! Eventueel moet je Yveske maar eens 1 nacht in de week apart leggen zodat jullie nog eens samen kunnen gaan 'slapen'... is dat een optie?

Dikke knuf meid, en veel sterkte. Als jullie relatie al veel heeft meegemaakt (de onze ook trouwens) komen jullie ook hier wel door... soms moet de papa ook nog wat extra wennen aan deze uitzonderlijke situatie!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 10 februari 2010, 15:30

Loeki,

ten eerste: de meeste koppels (lees mannen) hebben in't begin moeilijk met hun plaats te vinden in de "nieuwe relatie". Mijn vriend was't allemaal al gewoon wegens al eens meegemaakt en is écht een super nieuwe-man-papa-helpt-in-alles-mee. En toch hadden wij die eerste maanden ook wat strubbelingen, kleine aardbevingkjes om terug het evenwicht te vinden.

Dit geheel terzijde: een flinke sjot onder zijn gat hoor! Nu ik ga werken, sta ik hier dikwijls ook met wallen onder mijn ogen, so what. Daar verga je niet van hoor. Dan ga je s'avonds gewoon een uur vroeger slapen en dan overleef je de week ook wel. Godverdorie! Wij hebben nog nooit apart geslapen en ik zou het zelf ook aanvoelen als "het begin van't einde". Ik denk dat je je gevoelens wel eens op tafel mag gooien en het feit dat hij overdag moet gaan werken mag geen excuus zijn om alles te laten vallen.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 10 februari 2010, 16:08

heej loeki,

moet helemaal niet leuk aanvoelen. dan ben je doodop en wil je alleen maar iemand die naar je luistert en met je meeleeft en dan krijg je dat 'ge-ik' op je bord.
heel herkenbaar al heb ik (nog) geen beebje. ten huize liezebies is het huishouden fully voor ons bibi hier ook al werk ik ook FT en doe ik daarbuiten ook nog honderdduizendenéén dingen... en toch nog dat 'ge-ik' van't ventje.
ik ben een ontzettend slechte slaper, één van de oorzaken van mijn e-insulten) en lig dus ook vaak te draaien en keren of wil om tot rust te komen nog een babbeltje doen met 't ventje. maar daar krijgt hij het op zijn zenuwen van, want hij wil slapen (zucht). dus gaat hij geregeld in een ander bedje liggen en is hij soms blij dat hij van wacht is want dan kan hij 'rustig' slapen als hij in dat steriel ziekenhuisbedje ligt... stel je voor :shock:
gelukkig kunnen we er ook om lachen en doe ik hem dan na (dik overdreven natuurlijk;)) om te laten zien dat hij toch beetje overdrijft. en dat werkt wel, dan hou ik hem een spiegel voor en merkt hij zelf dat hij niet echt zo fantastisch bezig was. meestal herpakt hij zich dan (voor efkes toch).
maar een nieuwe man, hm in my dreams (voor zover ik slaap en droom natuurlijk;))

liesje

Iris7
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 maart 2009, 18:46

Bericht door Iris7 » 10 februari 2010, 16:29

Loeki, vind het echt wel jammer voor jou...
De teleurstelling zal er zeker wel zijn, vooral omdat je man op voorhand al aankondigde de 'nieuwe man' te worden.
Bij ons is het net omgekeerd gelopen. Voor onze 2 ukjes er waren, deed mijn man nagenoeg niets in het huishouden (als zelfstandige was hij altijd voor de zaak bezig). Nu onze 2 kids al 4 weken oud zijn, helpt hij super goed mee. Het is zelfs zo 'erg' dat hij zijn paperassen verwaarloost om er meer voor de kindjes te zijn. Wat mss ook niet echt pos is, maar ja...
Vanaf de 1e nacht al slapen onze kindjes in hun eigen bedje (nu nog park in de living) en gaan wij bijna altijd, na de pap van 23u samen slapen. Het geween 's nachts hoort hij ook niet altijd, maar als hij wakker is, staat hij mee op, zodat ik ook iets sneller terug onder de wol kan. De flesjes staan altijd al mooi klaar, helpt mee met de badjes enz... Maar mss was dit ook anders mochten we maar 1 kindje op de wereld gezet hebben?

In ieder geval, probeer terug wat quality time in te overen, en mss Yveske enkele nachten al in zijn bedje te laten slapen? Uiteindelijk moet hij dat ooit toch gewoon worden he...
Veel succes

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 10 februari 2010, 16:32

Loeki, meisje toch! Een hele dikke knuffel voor jou!
En dat gevoel van "gaat onze relatie dit wel overleven" is normaal hoor, geen zorgen in maken.

Ik heb hier tijdens mijn zwangerschap een heel aantal boeken gelezen (vandaar de toenmalige miss theorie, tegenwoordig heb ik natuurlijk geen letter meer gelezen 8) ), en één van die boeken ging over nieuw leven in je relatie. Ik herinner me de details niet meer zo goed, maar ik geloof dat het een koppel was die allebei psycholoog waren ofzo (kan fout zijn). In ieder geval was het ook bij hen op voorhand helemaal anders voorgesteld dan wat er in realiteit zich afspeelde. Binnen de kortste keren waren ze alletwee uitgeput en zaten ze op elkaars dak.
Zij zijn eruit gekomen door samen te beseffen dat ze het alletwee moeilijk hadden, ja ook de man die ging gaan werken overdag. Want vaak kwam het erop neer dat als hij thuiskwam, de uitgeputte vrouw hem een krijsend kind in de armen duwde, en dat kon die man na een tijdje ook niet meer aan want hij was ook echt wel moe na zijn dag en wilde eventjes ontspannen. Anderzijds was de vrouw op het einde van haar krachten, zij had immers de hele dag dat krijsend kind al in háár armen gehad. Beiden sliepen ze zeer slecht, hun kindje hield hen allebei vaak wakker. Uiteindelijk hebben ze samen uitgezocht wat nu voor elk van hen de batterijen oplaadde (bijv. voor de man naar de voetbal gaan, de vrouw die enkele keren per week een uurtje in bad ging liggen of elke avond 20 minuten naar haar favoriete soap wilde kijken). Als de ander dat wist, dan kon die daarmee rekening houden en voor die korte periode het volledig overnemen en de partner helemaal gerust laten. De return ging namelijk veel groter zijn als de partner achteraf weer opgeladen zou kunnen verder de zorg voor het kindje delen. Ik weet helaas niet meer of ze bv gaf, zoiets gooit natuurlijk roet in het eten.
In verband met de onderbroken nachten deden ze het zo: de vrouw ging bijv. slapen van 20u tot 3u, en de man van 24u tot 7u. Met een beetje chance (als het kindje sliep van 24u-3u) konden ze elk dus 7u aan één stuk slapen. Zoiets is niet te doen voor maanden, maar bijvoorbeeld wel voor een weekje. Dan is de vermoeidheid heeeeel veel minder, bovendien konden ze beiden nog die activiteiten doen die ze graag deden, en ze vlogen ook dus veel minder rap tegen elkaar uit.
Ze zeggen zelf dat het hun relatie heeft gered...


(ik durf niet te zeggen dat wij er volledig rekening mee houden, maar toch: ik heb nu zelf besloten om vanaf deze nacht met mini-mies in de logeerkamer te gaan zitten als het tijd is voor de voeding. Tot nu toe dronk ze bij mij in bed, maar ze kan daar zo bij kreunen en doen (van genot), dat mijn man daar ook niet van slaapt. Samen met de boer en nog wat geneut enzo ben ik minstens een uur met haar bezig. En ook al houdt mijn man zich sterk, hij begint soms zeer verwarde dingen te zeggen en vanalles te vergeten enzo. Ik merk dat hij eigenlijk echt wel té moe aan het worden is, dus ik heb zelf besloten om zijn nachtrust wat te vrijwaren door elders te gaan... ikzelf kan namelijk tijdens de dag nog wat slaapjes doen en hij niet)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 10 februari 2010, 17:03

Goeie tips Mies...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 10 februari 2010, 17:08

Dat doen wij ook wel: elkaar de nodige ontspanning gunnen. Wat rekening houden met de uurtjes van de BV, en dan gewoon: gaan shoppen, eens lekker in bad gaan...
en praten praten praten...

Maar meisjes onthoud: de eerste weken zijn gewoon heeeeeel zwaar. Bij ons kwam het rond zes weken tot een keerpunt en werd alles veel beter.

Dus volhouden hé ;-)

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 10 februari 2010, 19:46

Loeki, ik voel met je mee. Het moet een moeilijke situatie zijn. Probeer toch een rustig, open gesprek te hebben met je man, en laat het niet escaleren...

Mies, bedankt voor de tips !

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 februari 2010, 21:50

Merci meisjes voor alle reakties. Er zitten zeker goeie tips bij, alleen heb ik nu zo 't gevoel dat alles even te veel is. Gek hé, 's avonds komt dat zo op, 's morgens gaat het meestal wel maar dan 's avonds ben ik zo moe.

Ventje is idd ook moe, maar ik begrijp niet goed waarom... Hij slaapt meer dan voor Yveske er was, en toch is hij moe. Het zal op hem ook wel een impact hebben, maar dat ge-ik hé, ik word er onnozel van. En voor 't moment eigenlijk echt geen energie om te praten. Kzou ook niet weten over wat. Gisteren had ik al m'n energie samengeraapt en voorgesteld om lekker uit eten te gaan met z'n drietjes, Yveske slaapt toch lekker in z'n draagmand. Dus zijn we "even" chinees gaan eten. En 't was maar stilletjes aan tafel... Maja, allebei moe zeker?

Yveske is nu bij hem wel bv, terwijl ik aan het kolven ben, maar die is dus constant aan het wenen beneden. Bij mij doet hij dat niet... dus vind ik het weer zielig en wil ik het weer overnemen.

Kvrees dat het even zal moeten bezinken, ik kan nu echt niet ook nog eens voor psy gaan spelen. Ja hij gaat teveel op in zichzelf. Maar dat moet hij zelf oplossen, ja toch?

Effe maar aftellen naar de zes weken, wie weet gaat 't beter dan!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 10 februari 2010, 22:47

Amai, hier was ondertss al heel veel geschreven.

Ik ben het helemaal eens met Sterretje. Rond de 6wkn gaat het beter. En bij mij was het iets voor de 12wkn helemaal beter. Gewoon omdat Kaan vanaf dan ook geen huilbaby meer was.

Ik geef nog steeds bv in bed (zoals nu bv en ventje ligt naast mij te 'slapen'). Mijn man is nochtans een heel lichte slaper en hoort normaal alles. En toch is hij het gewoon geraakt om met licht en het geluid van Kaan, mijn getyp, het geboer, ... te slapen. Op gewone nachten (lees als Kaan enkel wakker w om te drinken en niet zoals gisterennacht 'ambetant' is) klaagt mijn man nooit. Tss de twee borsten geef ik hem een "dok" en dan staat hij op om Kaan te gaan verversen, terwijl ik me klaarmaak voor de tweede borst. Hij hft ook al gezegd dat als ik ga werken, we zll moeten afwisselen om Kaan 's nachts te voeden of te troosten. Om beurten een nacht, want dat het anders voor mij niet vol te houden is. Verder kookt hij vaak, helpt hij mee kuisen, zet hij de vuilniszakken buiten, gaat meestal de booschappen doen, .... En hij is ook zelfstandige, die heel hard werkt. Hij werkt gemiddeld tien uur op een dag.
Dus ik mag echt niet klagen. Ik denk wel de nieuwe man in huis te hbb. Gelukkig.

Dus Loeki, een lap rond zijn oren. Als mijn man het kan, kan een ander het ook.
Dikke knuf voor je in elk geval. Het moet niet leuk zijn het gevoel te hbb dat je er helemaal alleen voor staat en dat je relatie eronder lijdt. Ik hoop dat jullie samen er snel uitkomen.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 februari 2010, 0:03

Kheb wel nu zoiets van "wat kan er nog beter"? Bedoel maar, het zijn eigenlijk zalige nachten (op de regeldaagjes na...), Yveske huilt niet zo heel veel, ...

Soms vraag ik me af waarom ik zelf zo moe ben? 't Zal het kolven ook wel zijn zeker... (en het eten geven, en ... hmmm, ik weet het weer... :wink: ).

Zucht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten