Zwangerschapskledij

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Zwangerschapskledij

Bericht door logost » 11 februari 2010, 10:14

Hey meisjes,

Ik ben nu 14 weken zwanger en begin toch wel een buikje te krijgen. Oké een groot deel daarvan zal wel mijn 'vet' zijn dat wat hoger komt te zitten en mijn darmen die wat opgezwollen zijn en vocht dat ik misschien ophoudt, maar toch de 'rimpel' boven mijn schaambeen is glad getrokken en gaat heel mooi over in wat vroeger mijn 'buikje' was. Enfin volgens de zwboeken heb ik het al lang uitgehouden in mijn 'gewone' broeken maar is het nu toch tijd voor iets anders.

Ik hou er niet van om ergens in een speciaalzaak te gaan waar de mensen dan meteen op je afkomen en zo blij zijn om eens een nieuwe klant te hebben en zeker niet als ze dat gaan vragen: ben je zwanger? Hoelang al... Ik ben op dat vlak nogal schuw. Je zal me niet vaak in een kleine kledingzaak zien omdat er dan ineens 10 verkoopsters komen zeggen dat die broek je mooi staat of dit of dat...enfin verkoopszever.
Dus ik dacht: bij jbc hebben ze ook zw broeken en als ik daar al eens ga kijken, kan ik zien wat er op de markt is en misschien al met één broek starten.
Pfff dat was nogal een marteling...
Mijn lichaamsbouw: normaal maar lang (1m82) en broeken 38-40 (meestal 40 omdat ik wel hou van heupbroeken :D ). Dus ik neem daar een aantal broeken: de L en de XL (omdat alleen die lengtes blijkbaar lang genoeg waren... man man wat was ik daar een KOE in. De broek was nog steeds te kort en dat zwabberde compleet aan mijn buik. Ik ben wel nog geen 6 maanden zwanger he. Je kan net zien dat ik een mini buikje heb. Dus heb ik die banden op de kleinst mogelijke maat gezet maar dan blijft die broek zwabberen aan je kruis.
Enfin de 'jogging' broek was niet veel beter. Ik kon die buikband bijna over mijn borsten trekken en ge zag helemaal geen mini buikje meer alleen veel frommels van die buikband. Dan had ik overigens al de kleinste maat ooit genomen: een S... Nu dat is natuurlijk wel leuk voor m'n ego maar komaan toch niet elke zwangere is op haar 14 weken al gezegend met een buikje van 30 weken...
Ik ben bereid om binnen een tijdje op een aangespoelde walvis te gaan lijken, maar nu al?
Nu kan ik toch nog een beetje pronken met m'n buikje he? Eindelijk moet ik mijn buik niet meer intrekken...

Toch heb ik nog steeds maar één broek die me past (een heupbroek). Nu denk ik niet dat er veel mensen op het werk zien dat ik die al 14 dagen draag maar ik zou ook gewoon zelf wel eens iets anders willen dragen.

Mijn vraag (mijne man heeft wel gelijk dat ik teveel vertel over zaken die niet echt nodig zijn :D ):
- Hebben ze in zw winkels wel broeken voor mensen die nog maar 14 weken zwanger zijn?
- Hebben ze echt alleen maar broeken in speciaalzaken?
- Droegen jullie al zw broeken toen jullie 14 weken waren?

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 11 februari 2010, 10:45

Hey Logost, ik draag m'n zws-broeken al van toen ik een week of 8 was hoor... Nuja, ik had ook wel wat overstimulatie van de ICSI en had dus echt een dikke buik.

Ik ben vooral goed met de broeken van Mamalicious, en de allereerste broek die ik kocht toen ik een week of 10 ver was van Laura*, kwam van New Look.

Ik weet niet van welke regio je bent, misschien kijk je best eens op de site. Ikzelf woon in West-Vlaanderen, de Mamalicious kocht ik bij Paradisio en in Molecule zit ook een kledingwinkel (Soda) waar een hoekje vol Mamalicious is.

New Look zit in Brugge, Hasselt, Wijnegem Shopping, en daar kosten die dingen geen geld, echt waar! De eerste broek die ik had, zat onmiddellijk als gegoten, was wel niet met een stuk op de buik, maar een onderband. Het is een jeans, maar het voelde alsof ik in m'n joggingbroek liep! En ik kreeg enorm veel complimenten met m'n toffe broek! :)
De broeken die ik heb van Mamalicious (in mijn geval gewone jeans) hebben wel zo'n buikstuk, en die kocht ik aan een week of 14 toen. Zat en zit nog steeds als gegoten! Nu bij deze zwangerschap kocht ik al ene toen ik een week of 10 was, omdat ik ondertussen weet dat die goed zitten. (ik heb al veel gekocht, maar alles wat ik had van de vorige keer zijn echt heel zomerse dingen, topjes en linnen broeken enzo, niet echt voor dit weer dus... :? )

Ook Esprit vind ik wel fijn, is iets duurder, maar je kan alles gewoon online bestellen, dus geen gedoe met verkoopsters, je bestelt bvb drie verschillende maten, en deze die niet passen, stuur je terug! Je moet pas na 14 dagen betalen via overschrijving, dus da's echt ideaal. Ik bestel al jaren kleding via Esprit online, en nog nooit klachten gehad. En past er niks, gewoon alles terug de doos in en weersturen!

Succes, de meeste broeken passen van bij't begin hoor, ik denk dat je misschien bij de verkeerde winkel gestart bent... ik persoonlijk sta ook totaal niet met broeken van JBC. (en dat ligt aan hen! ;))
Je vindt zeker een broek die supercomfortabel zit!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 11 februari 2010, 11:03

Joepie voor die Paradisio voel ik wel iets.
Staan daar ergens maten op voor je buik? Bijvoorbeeld voor als je nog niet zo'n giantische buik hebt?

Via Esprit bestel ik ook al een tijdje maar ik ben zo een moeilijke als het aankomt op de lengte van een broek.

Alleszins al bedankt voor de tips!

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 11 februari 2010, 11:07

Hmm, die maten voor je buik heb ik nog niet gezien...

Ze zeggen toch dat je gewoon je gebruikelijke maat moet nemen hé. Bij Mamalicious (is van Vero Moda) klopt dat inderdaad hoor bij mij. En ze hebben wel lange broeken ook, ik ben 1m73 en heb voor de moment een jeans aan die ik een goeie 5 cm overplooi omdat ik er anders op loop... (véél te lang met platte schoenen, maar met hakken geen probleem ;))

Ik vrees dat er niks anders zal opzitten dan passen passen passen! Maar er zijn ergere dingen hé :).

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 11 februari 2010, 11:16

Goh ik ben niet zo'n fan van shoppen... Ik denk wel dat ik me te pletter ga kopen als ik zo'n mooie buik heb als op de foto's... maar hoe zelden zie je er zo mooi en slank uit als je zo lang zwanger bent?
Slechts 2 vriendinnen zijn zo mooi zwanger geweest als die foto's.
Ik ben net gaan kijken op de site van paradisio en die mamalicious is idd niet duur he seg. Das wel goed nieuws. Vanavond eerst eens naar daar rijden. Ik ben benieuwd of er iets bij zal zijn dat me past of dat ik in de 'gewone' winkels broeken zal moeten kopen voor een maatje 42 ofzo.

nala
Berichten: 150
Lid geworden op: 6 september 2009, 18:34

Bericht door nala » 11 februari 2010, 11:27

ik heb voor 25 euro een mooie zwangerschapsjeansbroek gekocht in babydump in roosendaal. Er zit dan zo'n band aan, maar als je je gewone t- shirt en trui erover doet ziet niemand het! Het is op zich ook een mooie jeans. Ik ben normaal maat 38-40 en heb de broek ook in maat 38, past perfect en kan nog meerekken. :D

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 februari 2010, 12:24

Mijn broeken kwamen bijna allemaal van de H&M. Geen gedoe met verkoopsters en ook goedkoop.
Die van New Look heb ik gepast maar ik had daar niet het juiste "model" voor. Ging nooit van geen kanten.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 februari 2010, 13:22

Noppies ook goed voor de iets langere benen, wel nogal prijzig.

Zeker op letten dat je een broek neemt met een verstelbare buikband, zo met rekkers met knoopjes. Vreemd genoeg hebben niet alle broeken dat...

Ik heb niet alles kunnen dragen tot helemaal op 't einde. Maar veel dingen wel. Vooral de truien waren op 't einde allemaal te kort. Maar daarvoor heb je die schattige buikbanden hé met voetjes op enzo.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 11 februari 2010, 13:31

logost, ziehier onze topic van de winterploeg:
http://www.deverdwaaldeooievaar.be/foru ... php?t=3763

Ik ben 1m75. Ikzelf heb een super-jeans van Noppies, die hebben lange pijpen (moest wel ingekort worden voor mij; is Nederlands merk, vandaar). Die draag ik nu nog owv het keizersnede-litteken. Geen kat die ziet dat het eigenlijk een zwangerschaps-jeans is, zo hip ziet die eruit.
Daarnaast heb ik ook enkele basic zwarte broeken, eentje van Mamalicious (ook lange pijpen) en eentje van H&M. En nog wat goedkope jeans van H&M en C&A. Mamalicious hangt inderdaad in de Paradisio, en in enkele Vero Moda's.
In bijna al die winkels kon ik naar hartelust zelf rondkijken en passen zonder bemoeienissen van een winkeldame. Alleen die Noppies-jeans komt van een echte "boetiek".
Een keertje dat ik wist welke maten ik nodig had voor welke merken (bijv. Noppies), durfde ik ook tweedehands dingen te kopen via eBay of Kapaza.

Want logost, het heeft echt geen zin om nu een broek te kopen "voor een buik van 14 weken". Over 3 weken geraak je daar niet meer in, en wat dan? De tijd dat je die kleren comfortabel kan dragen, is toch maar enkele maandjes. Want ja, op het einde blijven er zo nog een stuk of 2-3 setjes over die nog passen (ook al kan je je dat nu absoluut niet voorstellen) en moet de rest zowiezo al opgeborgen worden...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 februari 2010, 13:35

Ik heb m'n noppies gedragen van 14 weken tot op 't einde hoor. Die broek is meegegroeid denk ik. :wink: En nu weer ingekrompen, want ik draag ze nog steeds. :)

M'n eerste broek heb ik gekocht op 11 weken, en die heb ik ook quasi tot op 't einde gedragen.

Alleen truien had ik gewild dat ik ze eerder gekocht had. Ik had dat zo lang mogelijk uitgesteld, maar kon ze dan niet dragen tot op 't einde zonder buikband, dus ja...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 11 februari 2010, 13:41

Ja inderdaad, mijn Noppies kon alles aan, van het begin tot het einde! En nu terug.

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 11 februari 2010, 14:17

Ha die topic is wel handig :) tja ik had nog niet gedacht dat daar ooit al eens een topic over was geweest :)

Enfin blijkbaar vinden jullie het dan toch niet raar om op 14 weken al een broek te kopen. Dat is dus niet te vroeg precies. Ik wil daar niet staan en dan tot het besef komen dat ik best nog wat wacht met een broek te kopen.

Mies ik begrijp je alleen niet zo goed denk ik. Bedoelde jij nu dat ik pas over 3 weken een broek moet kopen omdat ik er anders niet meer ingeraak of bedoel je dat ik geen 'gewone' broek moet kopen omdat die niet meegroeit en ik dan binnen 3 weken al een andere moet kopen (ik veronderstel het laatste).

Oké noppies dus. Dat kan je ook bij paradisio kopen blijkbaar.

Die truien ken ik ook. Dat vind ik wel vreemd hoor. Blijkbaar heb ik dus veel 'korte' truitjes die dus nu niet volledig meer in mijn broek geraken. Maar een buikband zou nu nog wat te vroeg zijn. Waarschijnlijk heb ik met de verhuis mijn kleren wat te warm gewassen :?

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 11 februari 2010, 14:23

Nog even dit: ik lees net het vorige topic hierover en voelde me helemaal blij worden.
Ik ben dus helemaal geen rare dat ik die stap naar zw broeken echt wel lastig vind. Dat ik nu ook denk dat ik het lot aan het uitdagen ben.
Jeetje mijn man en een vriendin vonden dat zo faalangstig van mij dus heb ik besloten om er deze week maar werk van te maken en me over mijn faalangst te zetten. Maar het is dus normaal en ga dus helemaal geen slechte moeder zijn (dat zei die vriendin niet letterlijk maar zo "pas op dat je dat niet aan je kindje doorgeef tdie faalangst") Ik dacht toen echt: help ik moet hier dringend iets aan gaan doen.
Oké ik ben dus relatief normaal

Nessieke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 december 2009, 11:03

Bericht door Nessieke » 11 februari 2010, 14:38

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik in begin een paar broeken een maatje groter gekocht (ook handig voor na de bevalling) en dat lukt wel. Mijn eerste echte zs-broek heb ik toen op 15w gekocht. Dat was eentje van noppies. Heel handig en makkelijk.
Nu draag ik al sneller zs-broeken. Maar ik heb er "maar" twee: een dikke met een visgraat (ook van eerste zwangerschap, ook noppies) en een jeans (fragile, iets duurder, maar daar heb je wel veel plezier van). Die jeans heeft een lage buikband en is op z'n straktst aangetrokken maar daar moet ik toch nog veel aan trekken. Ik denk dat die me later comfortabeler gaat zitten. Verder behelp ik me voor het moment met mijn kleedjes. Die passen me nog allemaal en daar komt mijn buikje mooi in uit. In december heb ik er me nog twee gekocht van Desigual. Heel mooi,en zeker ook nog draagbaar na de zs (als ik dat buikje weg krijg).
Ik heb me nu een nieuwe zwarte besteld bij Esprit (moet ik nog krijgen). Heel makkelijk en betrouwbaar. En als ik me niet vergis kun je daar ook een lengtemaat kiezen? Dat is mss wel interessant voor jou?

Groetjes!

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 11 februari 2010, 20:21

Ik heb mijn eerste zw-jeans gekocht op 12 weken. Ik kon toen al lang mijn gewone jeans niet meer aan, maar heb de hele zomer jurkjes gedragen.
Ik ben net een cm kleiner dan jij Logost, 1,81 cm, en dun.
De broek van Noppies is een XXS, perfect van lengte, en past nog steeds.
Dan heb ik er ook twee van Mamalicious, maat 27, lengte 34. Die passen nog altijd perfect !!!! En helemaal niet duur !
Ik vind ze gewoonweg zalig zitten !! Ik ga moeite hebben om er afscheid van te nemen !

Van de C&A heb ik ook 1 broek, een ribfluwelen, maat 36. Bij het passen dacht ik echt dat die goed zat. Maar boven in de stretch band, zit een elastiek die veel te smal is en precies in je buik snijdt. Als ik die op het meest losse zet, zakt de broek af....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten