Net zwanger en bloeding

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Net zwanger en bloeding

Bericht door beurtflight » 13 februari 2010, 13:07

Even mijn verhaal. Wij zijn voor de eerste keer met IVF gestart. Woensdag was onze BN en was positief. Had wel al last van bruinverlies, maar dit kon geen kwaad volgens gyn. Vrijdag teruggeweest en HCG was van 27 naar 61 gegaan. Nu ben ik sinds gisteren plots beginnen bloeden. Helderrood. Deze nacht is het blijkbaar gestopt, want deze morgen was er niets meer te zien. Tot deze voormiddag het opnieuw begon. Het gutste er letterlijk uit. Nu is het minder maar nog niet gestopt. Ik heb lichte buikpijn, maar niets ergs of ondraaglijks, ook niet vergelijkbaar met MS. Wat is hier in godsnaam aan de hand?

Radeloos
Eefje

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 13 februari 2010, 13:34

Eefje,

Ik zou naar spoed gaan en daar laten checken. Waarschijnlijk gaan ze je platte rust voorschrijven...
Ik heb dat ook gehad rond 7en 14 wken en het merendeel van mijn zwangerschap al zittend/liggend moeten doorbrengen. Het hoeft dus niet negatief te zijn, maar kan het spijtig genoeg ook niet uitsluiten.
Duim voor jou, Audrey

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 13 februari 2010, 15:22

Hoi eefje,

Hier net hetzelfde gehad op 5 weken. Het was zaterdag maar ik ben naar mijn eigen gynaecoloog geweest, ik mag hem altijd bellen als er problemen zijn (ook al is het weekend/avond/nacht)dus dat geluk had ik wel. Zoals Audrey zegt, je gaat waarschijnlijk platte rust krijgen. Hij heeft bij mij een echo gedaan en gezien dat het een dreigend miskraam was. Hierdoor moet ik ook de utrogestan de volledige 3 maanden nemen (normaal mocht ik nu al lang stoppen maarja...). Ik zou Audrey haar raad opvolgen en toch naar spoed gaan! Zo weinig mogelijk in de auto, opletten voor felle schokken, zo veel mogelijk plat liggen en zo weinig mogelijk trappen doen is wat ik moest doen... Ondertussen ben ik bijna 8 weken ver dus het is inderdaad niet altijd negatief. Maar soms kan het wel negatief uitdraaien spijtig genoeg...

Greetz!
Cassyke

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 13 februari 2010, 20:12

kom juist van spoed. daar hebben ze mijn HCG gemeten, maar konden het niet vergelijken. Blijkbaar kunnen er verschillen zijn tussen de labo's. Had HCG 100 op dag 4 overtijd. Hebben ook een echo gedaan, maar konden nog niets zien omdat ik nog niet ver genoeg ben. Het slijmvlies was wel dik genoeg, maar de bloeding kan blijkbaar elke kant opgaan: 3 opties: zware innestelingsbloeding (wat ze raar zou vinden), nakende miskraam of buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Nu ze denk één van de twee eerste, voor de zekerheid heeft ze me een week thuis geschreven.Maandag teruggaan voor nieuwe Bn en dindsdag ook, zowel op H.Hart Labo als bij Life.
Afwachten nu....

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 13 februari 2010, 20:18

Succes meideke...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 februari 2010, 23:32

Eefje, ik duim voor je!!!! Ik hoop heel erg dat je een klein vechtertje in je buikje zitten hebt. Rust maar voldoende!!!

Liefs,
Bokje

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 14 februari 2010, 10:12

Hier ook alle duimen omhoog! Veel rusten en ik hoop dat het de goeie kant uitgaat!

Véro.
xx

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 15 februari 2010, 8:22

Hoi,

Hier nog een prille zwangere die erg ongerust is...
Ik heb nu al vier dagen licht rozig verlies, kan dit nog steeds een innestelingsbloedinkje zijn?
Het is niet veel en ook niet constant, tussenin is het een volledige dag en nacht weggeweest.
HCG stond op de dag van de NOD op 31 en twee dagen later op 81, door die lage waarden ben ik extra ongerust...
Helpt veel liggen hiertegen of kan ik niks anders doen dan afwachten?

Noa09

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 15 februari 2010, 9:12

Noa,zou even naar gyn bellen...Rusten zal nooit kwaad kunnen.

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 15 februari 2010, 10:21

Ik ben deze morgen naar H.Hart gereden om BN die voorgeschreven werd door spoedname van dit weekend. Deze middag mag ik bellen voor de uitslag. Diep in mezelf hoop ik nog steeds dat het HCG gestegen gaat zijn, maar ik besef ook dat het wel eens de andere kant van de medaille kan zijn. Heb nog nooit zoveel zenuwen gehad. Nog 2 uur...

Noa, de gyn zei me dat een beetje bloed ook al duurt dit een aantal dagen een innestelingsbloeding kan zijn. Maar ik zou toch voor de zekerheid is bellen. Maar ik ken het antwoord van Life nu al: Daar kunnen we nu niets aan doen. HEt enige dat ze kunnen doen is uw HCG terug prikken, zoals bij mij vandaag. Vandaag BN en morgen 2 keer, zowel H.Hart als bij Life.

Meid, komaan, hoeveel zenuwen we ook hebben, we moeten erdoor. xxx

Noa09
Berichten: 3487
Lid geworden op: 5 mei 2009, 12:46

Bericht door Noa09 » 15 februari 2010, 12:25

Hoi,

ja, je had gelijk, het antwoord van Life was inderdaad zoals je zei; ze kunnen er nu toch nog niks aan doen, ik moet gewoon de medicatie blijven doornemen, mag geen zware inspanningen doen, en ze gaan het aan de hand van de waarden die ik morgen doorgeef verder opvolgen.
Man man, lastige periode zeg...
Heb jij intussen al je nieuwe waarde doorgekregen?

Noa09

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 15 februari 2010, 12:27

Heb juiste gebeld naar H.Hart voor uitslag van de bloedname deze morgen. Gyn zei dat het van 120 naar 260 was gegaan, dus goed. Om het zo mooi te zeggen zoals zij: een gunstige zwangerschap. Nu zei ze me wel dat ik moest blijven rusten, want idd het bloeden is nog niet gedaan. Morgen terug voor BN,hopelijk terug gestegen.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 15 februari 2010, 12:32

Beurtflight, goei nieuws ! Noa, hopelijk krijg jij dat ook snel

beurtflight
Berichten: 377
Lid geworden op: 2 november 2008, 19:09

Bericht door beurtflight » 15 februari 2010, 17:40

Cassyke, hoe beschrijf je jouw bloedverlies. Hier is het begonnen met bruinverlies, dan helderrood geworden, nu soms helderrood met donkerbruin, en daarjuist met een stuk slijm in? Zoals bij MS. Snap het niet goed. :(
Deze morgen was er weer niets, en met thuis te komen van het ziekenhuis begon ik weer te lekken in het WC. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en is dit overgegaan?

Eefje

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 februari 2010, 18:02

Hallo Eefje,

Ten eerste: ik denk dat als je hcg nu stijgt dat hij gaat blijven stijgen tenzij je echt bewegingen doet die nefast zijn bij een beginnende zwangerschap (lang rechtstaan, veel stappen, trappen doen, lopen, bukken, ...). Dus ik wil je al zeker geruststellen en ik hoop echt uit het diepste van mijn hart dat je boeleke goed blijft hangen! :D

Mijn bloeding zag er zo uit: plots roos bloed, precies of mijn MS er waren. Ik had nog geen bruin verlies in het begin van de bloeding. Dus misschien is dit toch wel innestelingsbloed bij jou. Bij mij is dat bruinverlies pas begonnen als de bloeding aan het stoppen was.
Ik bloedde ook wel in stukjes, soms wel soms niet (afhankelijk van wat ik deed). Op de momenten dat de bloeding telkens stopte had ik erna wat bruin verlies en dan ineens niets meer. Na een halve/volledige dag begon dat roos-rood bloed opnieuw en daar had ik ook wel wat bruinverlies weer bij (waarschijnlijk omdat het genezen was maar opnieuw begon te bloeden waardoor er oud bloed bij was).
Als ik me niet vergis heb ik er slijmen bij gehad maar niet zo veel, daar ben ik wel niet meer zeker van.
Het feit dat je weer een bloeding had toen je terug kwam van het ziekenhuis wilt toch wel zeggen dat je moet platliggen denk ik... Dus zou ik jou zijn zou ik zoveel mogelijk platliggen de eerste dagen! Profiteert er van dat je thuis bent.
En vergeet niet: bruin bloed is oud bloed dus als dat eventjes langer aanhoudt kan het minder kwaad dan roos-rood bloed.
Bij mij heeft het roos-rood bloed toch wel een dag of drie geduurd... Het bruinverlies toch wel iets langer

Ik hoop dat het in orde komt en duim voor jou!!!!

Greetz
Cassyke

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten