zwanger en opvang zoeken

Plaats reactie
Martha
Berichten: 199
Lid geworden op: 2 april 2009, 10:04

zwanger en opvang zoeken

Bericht door Martha » 17 februari 2010, 18:45

Hoi dames

Hebben jullie het ook zo moeilijk om opvang te vinden? Wij zijn sinds begin december op verschillende plaatsen ingeschreven om voor september dit jaar opvang te krijgen. Er is blijkbaar nergens plaats. Zelfs adressen krijgen we nog niet om te gaan kijken. Sommiggen maken pas de planning in maart of zelfs in mei op. Maar dan is ons kindje al geboren. En zelfs dan hebben we nog geen garantie dat er ergens plaats is. Diegenen die hun tweede of derde kindje verwachten hebben ook nog eens voorrang. En omdat ik een vervangingscontract heb valt mijn voorrang op de creche van het werk weg. Ik weet me echt geen raad meer. Wij kunnen op niemand, echt niemand uit de familie terugvallen. En ik zou liever langer thuis willen blijven, maar financieel gaat dat ook niet. Wij hopen dus op een tweede wonder in ons leven.


Martha

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 17 februari 2010, 20:55

Eerlijk gezegd was december ook wel laat om opvang te zoeken vrees ik...
Ik ben eind juli, begin augustus op zoek gegaan. De crèche waar ik uiteindelijk terecht kan, heeft ook pas plaats vanaf 1 september. Ik ga 19 juli terug werken. Zolang gaat de oma erop passen.
De andere crèche, die zit al sinds oktober voor heel 2010 vol, ondertussen naar het schijnt ook al een stukje in 2011.

Ik wens je veel succes, laat je overal op de wachtlijst staan, misschien komt er nog een plaatsje, omdat bij sommige gezinnen de oma toch gaat oppassen...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 18 februari 2010, 7:15

Je idd zoveel mogelijk op wachtlijsten zetten, en zeker de onthaalmoeders niet vergeten!

Bij ons ook een ramp, door puur geluk kan ik nog terecht op de crêche op 't werk, die nog vrij nieuw is en niet volledig op capaciteit. Onze voorkeurchrêche heeft ten vroegste plaats vanaf december dit jaar (ik had me ingeschreven einde juni), alle anderen in de gemeente dat was ook zoiets, de meesten pas 2011.

Kheb ook even in hetzelfde schuitje gezeten als jij Martha, nergens plaats en geen familie om voor de opvang te zorgen. Waar een wil is is een weg, blijven zoeken! En veel succes.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 18 februari 2010, 8:07

Ik ben ook heel vroeg beginnen zoeken en had overal pas plaats in januari of na de paasvakantie dit jaar :shock: (mijn jongens zijn ondetussen dus al 8maand!)
Ik ben beginnen zoeken op 6weken voor één kleintje, op 9weken wist ik dus dat het er 2waren dus zeker niet gemakkelijker.
Mijn moeder en schoonmoeder werken ook allebei, dus ik had ook geen opvang. Ons noodplan was om ouderschapsverlof op te nemen om de periode te overbruggen. Ik wilde altijd 4/5werken met ouderschapsverlof, maar als je geen keuze hebt...
Uiteindelijk is er vlakbij ons een nieuwe creche geopend en daar ben ik opgesprongen :D onmiddellijk vastgelegd en bingo! Op 01/11 waren er 2plaatsjes vrij! Dus dat kwam perfect uit, want ik heb maar 2weken moeten overbruggen (uiteindelijk nog van gyne 2weken extra gekregen).

Veel succes in je zoektocht en ik hoop dat je snel iets vind!

Martha
Berichten: 199
Lid geworden op: 2 april 2009, 10:04

Bericht door Martha » 18 februari 2010, 9:04

Dag meisjes

Bedankt voor de bemoedigende woorden.

Wat de onthaalmoeders betreft: Wij zitten op 2 wachtlijsten van de landelijke kinderopvang. Maar tot nu toe hebben we zelfs nog geen adressen doorgekregen om te gaan kijken, ook al blijven we aandringen. In december hebben ze ons al gezegd "niet panikeren". Nu zeggen ze ons "Voor september, daar kunnen we nog niets zeggen". Wanneer kunnen ze dan wel iets zeggen? Het is blijkbaar overal hetzelfde. Ik blijf zoeken, totdat we iets vinden. Op ouderschapsverlof kan ik niet terugvallen. Werk net niet lang genoeg daar (er ontbreken +/- 14 dagen) om de aanvraag te kunnen doen. Op borstvoedingsverlog heb ik ook geen recht. Maar ja, het is blijkbaar voor niemand gemakkelijk om opvang te vinden. Dat is dan misschhien een kleine troost. Maar momenteel kan ik echt niet meer genieten van mijn zwangerschap.

Groetjes


Martha

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 18 februari 2010, 15:17

Hoi Martha,

ik ben opvang beginnen zoeken toen ik nog maar 5 weken zwanger was (dat was in juni 2009), en toen al waren er veel die volzet waren voor heel 2010 (wij zochten opvang vanaf mei 2010). Gelukkig vonden we nog vrij snel iets in de buurt van ons werk. Maar plots kregen we eind december een brief dat er een misverstand gebeurd was en dat ze voor ons geen plaats meer hadden!! Wij waren natuurlijk in alle staten, en dachten dat we nooit nog opvang zouden vinden! Maar na nog eens het lijstje opnieuw afgebeld te hebben, vonden we er zelfs nog 2 die toch plaats hadden (ook al hadden ze in juni gezegd dat ze volzet waren). Dus konden we zelfs nog kiezen. :)

Ik hoop dat het voor jullie ook zo positief uitdraait, en dat jullie snel nog ergens een plekje mogen vinden!

Véro.
xx

Martha
Berichten: 199
Lid geworden op: 2 april 2009, 10:04

Bericht door Martha » 18 februari 2010, 17:32

Amai fluffie, wat een verhaal. Dat is wel schrikken, zeker als je zo tijdig op voorhand was en zogezegd een plaats gevonden had. Het is toch niet min tegenwoordig. Laten we het beste hopen.


Martha

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten