Angelsound

Plaats reactie
logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Angelsound

Bericht door logost » 20 februari 2010, 12:09

Tot vorige week (15 weken) kon ik het hartje steeds makkelijk en vrij snel vinden m.b.v. de angelsound.
Oké ik moest al iets langer zoeken vorig weekend maar vond het toch na een goede minuut.
Vanmorgen (16 weken) vond ik het helemaal niet meer. Ik vond ook mijn eigen hartslag van rond de baarmoeder en in de liesstreek niet meer terug...zeer vreemd. Het toestel werkte echter nog wel want ik hoorde mijn eigen hartslag wel als ik de angelsound op m'n hart hield. Ik hoorde ook niks van plofjes, zwemmen...Enfin ik panikeer niet meteen maar vroeg me wel af of jullie dit ook voorhadden?
Misschien omdat je baarmoeder groeit dat het kindje wat meer achteraan kan komen te liggen? Misschien omdat ik dikker aan het worden ben en dus door meer 'vet' moet geraken? Enfin ik snap het niet zo goed.
Iemand die dezelfde ervaringen heeft?
Ik heb sowiezo woensdag een echo dus dan zullen we al iets meer weten he.

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 20 februari 2010, 12:31

Ik ben blij dat ik dat nooit gekocht heb, zo'n Angelsound !!
Ik hoor wel vaker dat het toekomstige ouders nodeloos ongerust maakt !

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 20 februari 2010, 20:00

Niet echt een geruststellend berichtje van LM hé ;) Ik ben van mening dat overbezorgde, paniekerige mensen dat toch niet aanschaffen. Ikzelf heb nog nooit gepanikeerd als ik het hartje eens niet vind. Bij m'n eerste zwangerschap vond ik het hartje altijd, en toch is die op 21 weken geïndigd in een doodgeboorte wegens een lichamelijke afwijking, had niks te maken met het hartje. Angelsound is voor mij dus gewoon een hebbeding, zeker niks om ons gerust te stellen, want dat bestaat gewoon niet...

Logost, ik ben nu iets meer dan 17 weken, en vorige week vond ik het ook niet, ik heb zeker een halfuur gezocht enzo, maar niks.
De dag erna wel, maar in de verte. Ik denk dat het inderdaad gewoon komt doordat ons beebje wat meer plaats heeft en ook veel van plaats verandert? Er zou nu heel veel beweging inzitten hé, dus ergens wel logisch natuurlijk.
Nog even en je voelt je kindje, dat is zoveel leuker! Ik voel nu vaak beweging, en 'k vind het heerlijk.

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 21 februari 2010, 8:02

ik bedoelde er niks verkeerds mee... sorry als het zo overkwam...
Maar mezelf kennende zou ik constant in paniek zijn als ik eens eventjes niets hoorde !

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 februari 2010, 10:05

Ik luisterde ook iedere week met de angelsound en heb dat idd ook gehad. Eerst ging het goed, en dan daarna had ik moeite, en toen ging het weer beter. De "truuk" was om meer overal te checken. Tot 16 weken ga je vooral erg laag zoeken hé. Ik was ook verbaasd toen ik ineens het hartje veel hoger hoorde. Je baarmoeder wordt idd groter, en vooral ook de placenta. Pas daarna hoorde ik het hartje weer veel lager (en vond dat toen ook weer raar :wink: ).

Dus zeker niet panikeren, probeer gewoon binnen een paar daagjes nog een keer! En langzaam de doptone verplaatsen vanaf de bovenkant van je baarmoeder. Die zal nu ongeveer halfweg je schaambeen en je navel zitten, maar dat kan je voelen hé. :)

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 21 februari 2010, 12:34

LM, geen probleem hoor, 'k weet wel dat je er niks mee bedoelde...
Hmm, ik heb 'n beetje te overgevoelig gereageerd als ik m'n bericht zo herlees, sorry!!
No hard feelings hoop ik?

@Loeki, ja plots moet je hoger zoeken hé, doet raar na al die keren heel erg laag zoals iedereen aanraadt in't begin. Maar wel leuk natuurlijk, 't is een teken dat beebje goed groeit! :)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 februari 2010, 13:47

Ja, en dan binnen een paar weken zitten ze terug laag en schrik je weer... 8)

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 21 februari 2010, 19:45

Dank je Loekie en K'tje... ik vind het wel gek dat zoveel mensen dit topic al hebben opengedaan maar dat er nog maar twee 'ervaringsdeskundigen' hebben gereageerd. Het komt dus blijkbaar niet zoveel voor wat ik nu voorheb. Enfin ik was in het begin wel een mega-panikerig mens maar ik moet toegeven dat ik echt aan het verbeteren ben. Ik heb vandaag nog niet opnieuw proberen luisteren omdat ik mezelf nu niet nodeloos ongerust wil maken. Ik kan mezelf ook wel "ontspannen" door mezelf de vraag te stellen: hoe groot is de kans dat het alsnog misloopt. Ik weet K'tje dat de kans er is, maar daar kan je dan toch niks aan veranderen he. Als ik toch de pech heb dat het alsnog misloopt dan zie ik dat wel op dat moment. Tot de volgende echo of tot eventueel bloedverlies ben ik lekker gelukkig zwanger. Ik panikeer dus zeker niet maar ik vind het wel raar.
Ik denk dat ik het gisterenavond echt wel in de verte heb gehoord (maar eerder onder mijn schaambeen nu) zeer vreemd maar volgens e 'zwangerschapsbijbel' gaan foetussen na de beweging graag even 'rusten' op hun favoriete plekje (helemaal onderaan de vruchtzak. Dat zou dus de oorzaak kunnen zijn. Wat ik volgens mij wel voelde/hoorde was het volgende:
Telkens ik op de baarmoeder (zo'n 8 cm onder de navel en thv schaambeen) drukte met de doptone, hoor je dat het vruchtwater zich een beetje verplaats. Dan wachtte ik enkele seconden en steevast kwamen er enkele klopjes. Precies of het kindje beweegde zich telkens ik op de baarmoeder drukte.
Enfin ik wil gewoon maar zeggen: bedankt om me te vertellen dat jullie het hartje ook niet steeds vinden.

Lieve groetjes

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 22 februari 2010, 10:15

Lieve meid, tis echt niet raar hoor. Ale, als jij raar bent ben ik ook raar. :wink: Het is echt heel herkenbaar voor mij wat je schrijft. En ik heb het echt ook meegemaakt. Ik probeerde me er toen ook over te zetten en ik had me voorgenomen ook een week niet meer te luisteren. Maar het bleef "knagen"... Ik heb toen na twee daagjes dan toch teruggeluisterd en 't hartje was er weer! Dan zijn er toch weer traantjes gevloeid hoor.

Tis gewoon moeilijk, helemaal normaal! En ik vind mezelf ook niet neurotisch. :wink: Maar ik ben wel lang bang geweest. Maar het betert echt, zeker als je de bewegingetjes gaat voelen en herkennen. En dan nog vond ik het moeilijk in dat begin, omdat je dan soms wel iets voelt en soms niet, en dan ging ik twijfelen of het toch beebje wel was, en dan was ik toch weer blij dat ik de angelsound had. :)

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 22 februari 2010, 10:54

Heel erg bedankt weeral. Dat is het voordeel aan de 'winterclub' he. Nog twee dagen en dan zien we het nog eens op de echo. Ik kan nog wel twee dagen zonder die angelsound denk ik. Dikke knuffel hoor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 71 gasten