Een paar kilootjes teveel

Plaats reactie
Kim*
Berichten: 61
Lid geworden op: 5 februari 2008, 22:07

Een paar kilootjes teveel

Bericht door Kim* » 23 februari 2010, 12:59

Gisteren maandelijkse controle gehad bij de gyne, ben nu 25 weken ver. Met het baby'tje alles gelukkig ok maar met de mama iets minder. Ik ben op 1 maand tijd 5 kilo bijgekomen :cry: en dat is toch wel een beetje teveel. Ik ben dan ook erg geschrokken en eigenlijk voel ik me sinds gisteren echt slecht. Ok, ik verwen mezelf elke dag wel met een stukje chocola of een koekske maar echt uitspattingen die zijn er niet. Ik heb ook geen goestingeskes en eet sinds ik zwanger ben meer groenten en fruit dan ik ooit in mijn leven gedaan heb. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik veel boterhammen eet (ong 8 per dag). 's Avonds eet ik een gewone portie en schep zeker geen 2de keer op. Met mijn suiker is alles in orde, de gyne heeft voor alle zekerheid de resultaten nog eens dubbelgechecked. Ik heb ook nog niet echt het gevoel dat ik veel vocht ophou. Ik ben er echt nie goe van :oops:
Hebben jullie tips om de extra kilo's wat binnen de perken te houden?
Lieve groetjes, Kim

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 23 februari 2010, 13:15

Ik denk dat't vooral hormonaal is en dat je je er niet teveel zorgen oevr moet maken. Ik was ook zoveel bijgekomen. Maar mijn gyne zei: in't begin zaagde ik daarover tegen mijn patiënten, maar ik heb ondertussen geleerd dat dat toch niets uithaalt en alleen maar stress bezorgt.
Als je nadien bv geeft, vliegen de kilo's er wel weer af. (25kg bijgekomen op 9 maanden, week na bevalling al 13 weer kwijt). Ben nadien stilletjesaan weer op mijn normaal gewicht gekomen, zonder al teveel moeite (en ik ben er ook een die graag snoept)

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 23 februari 2010, 13:33

Dag Kim,

Mag ik vragen hoeveel je in totaal al bijgekomen bent? Op een gegeven moment zei mijn gyn ook dat ik boven het gemiddelde zat, maar de laatste maand (of zelfs de laatste 2 maand denk ik) is er dan plots niks meer bijgekomen.

Ik denk ook wel dat dat na de bevalling wel terug goedkomt... Ik heb wel gehoord van een vriendin die tijdens haar zwangerschap heel veel fruit at (omdat ze dacht dat dat gezond was) en ze was superveel bijgekomen! Blijkbaar kan ons lichaam tijdens de zwangerschap ook de suikers van in fruit niet voldoende afbreken of zo...

Véro.
xx

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 23 februari 2010, 13:36

Dag Kim,

Ik weet niet hoeveel je daarvoor al was bijgekomen, maar ik zou me zowiezo niet teveel zorgen maken over die extra kilootjes. Het wijst duidelijk niet op diabetes dus dat is heel positief. Je lichaam maakt nu ook zeer veel vruchtwater aan dus dat kan al voor een beetje meetellen.
Het nadeel aan veel fruit eten is dat er heel veel suikers inzitten en dat je daar dus ook de gevolgen van ziet op de weegschaal. Hou dan maar gewoon in je achterhoofd dat de vitaminen in het fruit heel gezond zijn en heel belangrijk voor de ontwikkeling van een gezond kindje. Die extra suikers dat dat met zich meebrengt moeten we er maar bijnemen dan.
Idd als je bv zal geven, zullen die kilo's er wel zo afvliegen.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 23 februari 2010, 13:46

he Kim,

bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik van mijn gyn op een bepaald moment ook te horen dat ik te veel bij kwam en uiteindelijk op het einde van de zwangerschap was ik maar 12 kg bij. Het is mss een momentopname, mss ben je volgende keer gewoon niets bij

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 23 februari 2010, 15:46

Bij de vorige controle was ik volgens hen 3kg bijgekomen maar dit klopte niet hoor. Thuis was ik nog maar 1kg bijgekomen. Maar de controle was nu in de late namiddag ipv de voormiddag, misschien hierdoor? Ik zou je daar niet zoveel zorgen over maken hoor, zolang je gezond eet en niet alle dagen vettige frieten ofzo eet dan heb je er zeker geen schuld aan.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 februari 2010, 17:00

Ook ik kwam iedere week een kg bij tussen denk ik 20 weken en 24 weken ofzo. Dus ook 4-5 kg bij op een maand tijd. Wat ik ook at, niks veranderde dat... Daarna was dat veel minder. Uiteindelijk was er 18 kg bij, 10 kg was ik na een week al kwijt, en nu, bijna 6 weken na de bevalling moet er nog 6 kg af. Zeker niet onoverkomelijk!

M'n vv zei altijd, gezond eten, niet te veel snoepen maar beetje mag, en als je honger hebt, moet je gewoon eten, dus geen zorgen over die stapels boterhammen! Misschien een verwennerijtje minder? 8)

Kim*
Berichten: 61
Lid geworden op: 5 februari 2008, 22:07

Bericht door Kim* » 24 februari 2010, 13:18

hey lieve dames
Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me al een stuk beter. Eigenlijk stom van mij dat ik me der zo door uit het lood heb laten slagen, uiteindelijk hebben we al voor hetere vuren gestaan hé :wink:
@ pelkie: ik ben idd van plan om bv te geven dus hopelijk vliegen ze der bij mij ook snel af :D
@ fluffie: in totaal ben ik nu 10 kg bijgekomen en da van da fruit, da kan idd een verklaring zijn
@ logost, grootgevaarke en prutske14: mercikes voor de geruststellende woorden
@ loeki: mercikes voor de positive vibes en ik ga idd wel proberen me niet meer alle dagen een verwennerijtje te gunnen 8)
Lieve groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten