Wat niet eten of drinken wanneer borstvoeding

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 5 maart 2010, 10:59

Wat mag je nemen van medicatie tegen spanningshoofdpijn/migraine. Ik neem normaal perdolan suppo maar op bijsluiter die ik vind op internet staat niet tijdens bv...'k loop hier al dagen met schele hoofdpijn van slaaptekort en omdat manlief het hier tropsich heet stookt..

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 5 maart 2010, 11:24

Audrey, volgens LactMed (dé database ivm medicijnen en borstvoeding), mag acetaminophen wel. Er komen wel sporen van in de moedermelk terecht, maar de dosissen zijn veel lager dan wat je aan je kindje zelf zou geven. Dus wel veilig, indien met mate.

(in perdolan zit paracetamol als stofnaam. Om één of andere reden noemen ze dat in de VS "acetaminophen" ipv "paracetamol")

(en zeg maar tegen je man dat de ideale temperatuur voor Fleur tussen de 18° en 20° is. De eerste week kan een mutsje helpen tegen teveel warmteverlies, maar nu is dat niet meer nodig. En gewoon aankleden zoals je jezelf zou kleden)

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 5 maart 2010, 12:51

Dank je Mies! Er zit ook nog acetylsalicylzuur in en cafeïne...laatste zal wel niet te veel kwaad kunnen maar eerste ?

Hier maar raam van slaapkamer open gegooid en verwarming lager gezet. In de badkamer was het 27,5 graden...ik stond te zweten gelijk zot toen ik Fleur haar badje gaf

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 6 maart 2010, 5:27

Audrey, in het ziekenhuis vroegen ze me of ik Brufen kon verdragen (voor de pijn van mijn knip). En toen ik zei ja, gaven ze me dat, want dat zou het minste inwerken op de productie van melk of zoiets. Ik heb dat ook ergens nadien eens gelezen op het Internet dat Brufen het "beste" is. Sindsdien neem ik altijd Brufen. Want ik kamp ook regelmatig met hoofdpijn omwille van slaaptekort.
Maar ik weet dat Dafalgan (ook paracetemol) ook mag. Want toen ik het ziekenhuis verliet kreeg ik Dafalgan 1000 mee. Die bestelden ze sowieso voor elke bevallen vrouw en ja ik had dat niet gebruikt dus kreeg ik het mee, want kzou het anders toch moeten betalen.

Liefs,

Bokje

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 6 maart 2010, 13:42

Dan zal ik brufen eens proberen want dafalgan helpt niet zo goed bij mij en verdraag ik niet als het echt migraine achtige hoofdpijn wordt.
Eigenlijk is dan het enige dat helpt een suppo ding omdat dat niet langs mijn maag moet...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 maart 2010, 15:42

Hier al twee dagen terug krampjes. Kheb knoflookpoeder gegeten en avocado. Rara wat ist?

Kheb zelf de indruk avocado. Yveske wilde ook z'n fles niet vlotjes drinken, avocado heeft wel een heel bittere smaak hé.

Knoflook daarentegen is een "klassieke" krampjesgever.

Voorlopig maar geen knoflook én geen avocado meer. Tot ik nog eens een deftige nacht gehad heb. 8)

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 10 maart 2010, 16:01

hmmm knoflook, mssn heeft ons schreeuwertje daar vandaag ook last van :?
sterkte loekie!! (even geen hoofdletters vanwege Fien op de arm) :wink:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 maart 2010, 23:17

Jij ook Liefje!! Hopelijk voelt Fien zich snel een beetje beter!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 11 maart 2010, 7:53

Ik heb nooit geen van de twee gegeten. Dus daar kan ik niet van meespreken.

Liefje, alleen Fien verdient een hoofdletter hé :wink: .

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten