Bevallen in oktober 2010

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 16 maart 2010, 12:56

Vanavond om 20u15!

't Is de tweede. Heb vorige week op de fertiliteit ook al eentje gehad en dan hebben ze ons daar "gelost". Heel vreemd gevoel vind ik dat na daar een jaar lang "kind aan huis" te zijn dat je opeens naar een andere gyn moet.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 12:59

Ik zal voor je duimen vanavond!!!!! :D

Dat is altijd leuk he een echo :wink: Ik kijk daar altijd naar uit!

Het is inderdaad wel een heel raar gevoel om zo 'gelost' te worden. Je bent daar zo lang geweest, het maakte deel uit van je leven en dan is het ineens gedaan. Pas op ik klaag niet hoor ik ben liever zwanger :D

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 16 maart 2010, 14:17

ik kijk er ook naar uit maar met een héél klein hartje.
Ergens heb ik dit keer wel 't gevoel dat 't allemaal nog in orde gaat zijn maar ik blijf zo bang he dat het hartje opeens niet meer klopt.

En bedankt voor 't duimen :wink:

Jij bent ook niet aan 't werk zeker? :)
Of mag je vrij surfen op je werk?

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 14:54

hihi neen inderdaad ik werk niet :oops: door mijn beginnend miskraam mag ik niet gaan werken. Ben verpleegkundige en moet teveel tillen en rechtstaan.

Meestal als je een voorgevoel hebt dat alles in orde is, dan is het ook zo dus maak je maar niet teveel zorgen! En de duimen staan hier nog altijd omhoog!!! :D

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 16 maart 2010, 15:03

aha, ik mag ook niet werken want ben kleuterjuf en bijgevolg gevaar voor cmv-besmetting.
Ergens wel heel leuk zo'n jaar mogen thuiszitten maar anderzijds... pfff, wat doe je hele dagen he???

Waar vul jij je dagen mee??

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 maart 2010, 15:09

:lol: Het doet inderdaad wel goed om er eens uit te zijn maar zoals je zegt: de dagen vullen, dat is niet zo simpel...
Ik heb er serieus moeite mee want ik mag niets doen, niet kuisen, niet strijken, zo weinig mogelijk in de auto, niet te lang rechtstaan, niet te lang stappen, ... Echt waar ik word depressief! Mijn leven bestaat momenteel uit opstaan, ontbijten, heel de dag op de pc zitten, af en toe eens TV kijken, men woefke buiten laten en met hem spelen, dan komt men ventje thuis, die kookt, dan is het etenstijd en dan kan ik gelukkig wat met hem babbelen! Daarna nog ewa TV kijken en dan is het tijd om naar boven te gaan, mijn dagen zijn dus niet zo productief :roll: :oops:
Soms bel ik dan naar mijn moeder of naar één van men zusjes om de tijd wat door te geraken maar bij mij is het momenteel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel saai!!!!
Dat het maar snel warm wordt buiten dat ik daar wat kan gaan liggen :D

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 16 maart 2010, 23:05

Amai Cassyke , gaat dat zo zijn voor je hele zwangerschap dat je niks mag doen???

Echo was goed! :)
Sloompje was vanavond 2,1 cm groot. Flink gegroeid dus.
Hartslagfrquentie weet ik niet. Dat heeft ze niet gezegd. En durfde ook niet goed vragen. Hebben hartje zien kloppen (niet gehoord deze keer) en ze zei dat 't goed was dus zullen we dat maar geloven he.

Sloompje bewoog net toen ze met de echostaaf aankwam. En ik heb het ni gezien. :? Dju toch. Mijn man wel en de gyn ook.
Sloompje heeft 2 handstompjes en 2 voetstompjes. Oef!

Placenta groeide goed bovenaan de baarmoeder en er was ook genoeg vruchtwater zei ze.
Normaal moest ik pas 13 april terug maar ik heb eens lief gevraagd of ik echt 4 weken moest wachten en ze begreep wel dat ik tussenin nog eens wilde komen.
Dus op maandag 30 maart om 11.15u mag ik nog eens terug. Jippie! Mijn man kan dan wel niet mee dus ik hoop dat één van mijn zussen kan.

Ze begon ook over vruchtwaterpunctie want er is toch een licht verhoogd risico op chromosomale afwijkingen gezien 't icsi-zwangerschap is en ik ook geen 20 jaar meer ben. :?
Daar moesten we dan maar eens over nadenken.

Had op voorhand altijd gezegd dat ik dat zeker ging laten doen maar als ze dan zei dat 1 op 200 een miskraam krijgt na zo'n punctie... Tja... dan twijfelde toch wel ff.
Dus in eerste instantie gaan we eerst nekplooimeting ed afwachten maar mijn man heeft precies toch liever dat ik punctie laat doen.
Nog een zwaar issue om over na te denken dus...
Punctie gebeurt in een universitair ziekenhuis door iemand die bedreven is in dat soort dingen. Iemand die de hele dag niks anders doet.
Dat stelt wel een beetje gerust maar toch... :roll:

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 17 maart 2010, 8:05

heej octoberladies,

jufnel; een vruchtwaterpunctie is inderdaad een risico. omdat ik vrij zware medicatie tegen epilepsie moet doornemen heb ik meer dan 20% meer kans op een aangeboren zware afwijking van het kindje. we zijn er dus al een tijdje over aan het denken die punctie toch te laten doen. ze doen die punctie rond de 16de à17de week van de zwangerschap, daarvoor heeft de gyn nog de mogelijkheid om mogelijke afwijkingen op te sporen met een echo. voor het syndroom van down doen ze een nekplooimeting op 12 weken en een bloedname, die twee samen geven een percentage kans op down. meestal beslissen op basis daarvan of ze de punctie doen. bij ons is er ook een fel verhoogde kans op neurale buisdefecten (open ruggetje enz...), dat zien ze op de 16 weken echo en in het bloed. op basis van die gegevens knn ze ook een punctie doen. sommige ziekenhuizen hanteren ook de regel dat als het resultaat positief is (dus afwijking vastgesteld met punctie) dat je dan ook consequent bent ene eenzwangerschapsafbreking doet.

veeeeel stof tot nadenken dus! we hebben eigenlijk een heel afwachtende houding tegenover een punctie. eerst de echo's en als de gyn dan zegt dat de kans heel klein is dan hoeft die niet. onze nekplooimeting was 1mm en die moet minder zijn 3,5mm, dus da's al goed, nu nog afwachten wat de 16wk echo zegt...

liesje

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 17 maart 2010, 10:29

Hoi hoi meisjes,

De gynaecoloog zei dat ik heel mijn zwangerschap ga moeten opletten :shock: dat is vooral omdat ik een tweede bloeding heb gehad zonder eigenlijk iets zwaar te doen... Ik ben blij dat je echo zo goed was meisje! Alleen spijtig dat je hem niet hebt zien bewegen want dat geeft echt een super gevoel!!! Maar don't worry je gaat hem/haar nog voldoende zien bewegen op de andere echo's. :D

Het is inderdaad een zeer moeilijke beslissing om te nemen. Het risico op een miskraam is wel heel klein maar die is er toch! Ik zou zelf niet goed weten wat doen. Mijn zusje moest dit ook laten doen omdat ze tijdens het eerste zwangerschapstrimester besmet is geraakt met het CMV. Ze heeft dit in Jette laten doen. Ze heeft nu een schattig dochtertje van 2 jaar!
Maar het kan inderdaad soms fout aflopen :?

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 17 maart 2010, 11:13

Ik ben soms echt een geit he.
:(
Heb ik gisteren nog een goede echo zit ik vandaag alweer in de ongerustheid omdat ik sinds gisterenavond geen krampjes, steekjes, spanningen meer voel in mijn buik.

Pfff, ik word mezelf soms zo beu!
:roll:

Dat met die punctie speelt natuurlijk ook mee. 't Is maar heel normaal dat de gyn daarover begint maar mijn negatieve kantje denkt dan meteen: "die gyn is ervan overtuigd dat er iets mis gaat zijn" . Dat is natuurlijk niet zo. Dat kan ze ook niet weten en ze doet gewoon haar job.
Ik heb gewoon teveel tijd om te denken :wink:

Deze nam ga ik een terrasje doen met een vriendin en over hele andere dingen babbelen (want ze weet van niks) en dat zal me even verstrooien. Ik heb er nood aan!

Cassyke, moet vreselijk zijn je zolang kalm houden maar 't is voor 't goede doel he.

Liezeke, ik duim heel erg dat je 16w echo goed is!
Bij ons is het verdict zowieso: als er er iets mis is met de baby dan doen we een zwangerschapsonderbreking. We willen geen gehandicapt kind. Maar hopelijk komt het zover allemaal niet he ...

esa
Berichten: 302
Lid geworden op: 9 januari 2010, 18:11

Bericht door esa » 17 maart 2010, 11:17

Hey dames

Ben naar de vroedvrouw geweest. Heb ook de vraag gekregen van die punctie.
Volgende week krijg ik al een extra bloedname (tripple test) en dan 7 april nekplooimeting. Dan leggen ze alle resultaten samen en zien we van daar...
Als ze je dat zeggen is wel effe slikken, maar ja, zij zijn ook verplicht voor goede info te geven en idd icsi + leeftijd (36j) dus tja, idd stof tot nadenken...
Ik moet ook ijzerpilletjes bijnemen. Mijn ijzergehalte is wat aan de lage kant. Mijn darmen gaan content zijn :? Maar alles voor het goede doel hé :D
PS: Jufnel, fijn van je echo, ik kan ook al niet meer wachten om mijn volgende :D

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 17 maart 2010, 11:26

hey hey,

ook ik had daarnet mijn eerste echo!
Toch wel de moeite he! Nu ga ik het pas echt beseffen denk ik. 2.1cm, kloppend hartje, alles oké.
Op naar de volgende, dat zal op 12 april zijn, dan kan mijn man mee.
Eerst zie ik eens de gynaecologe nog tussendoor (die was daar vandaag niet bij, echo door verpleger denk ik, die dan verslag gaat uitbrengen bij de prof). Maar dat zal dan zonder echo zijn veronderstel ik. Die 12e april is er dan eerst echo, en dan uurtje later afspraak bij de gynae.
Dat is misschien een "min-punt" aan uz gasthuisberg..

maar ale, nu wreed content!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 17 maart 2010, 11:38

Hoi hoi meiden,

Jufnel: die onzekerheid is heel normaal en ik denk dat iedereen dit hier ervaart. Het is omdat je het nog niet volledig gelooft maar ook omdat je zo bang bent dat er iets misloopt. Weet je dat ik nu nog denk van: "neen het kan niet, ik ben niet zwanger". Ondertussen heb ik al zoveel echo's achter de rug waar ik de foetus wel degelijk heb gezien en toch... Toch heb ik nog momenten dat ik zeg dat mijn buik leeg is! :shock: Je hebt gelijk om je gedachten te herzetten en een terraske te gaan doen (man man man wat verlang ik daarnaar! :cry:). Geniet er van zou ik zo zeggen en probeer nu even niet stil te staan bij alles wat mis zou kunnen gaan. Zo kan je volop genieten van dit leuke moment met je vriendin!

Esa: inderdaad ze zijn verplicht om je deze info te geven en vooral op je leeftijd omdat er dan toch wel wat meer risico zijn. Het is inderdaad verschieten denk ik zo'n nieuws! Maar ze doen dit voor goed te doen, zodat jullie een goede keuze kunnen maken. Die ijzerpilletjes gaan inderdaad je darmen niet blij maken denk ik, maar zoals je zegt: alles voor het goede doel he :D

Jo'tje: proficiat met je eerste echo meisje, geniet van het leuk gevoel die je nu hebt!!!!

noa07
Berichten: 192
Lid geworden op: 10 november 2009, 15:12

Bericht door noa07 » 17 maart 2010, 11:52

Hoi meiden,

Amai, wat druk hier op het forum. Ik kan bijna niet meer mee met alle verhalen... :shock:

Jo'tje en Jufnel, wat goed dat jullie beide een goede echo hadden. Het is toch een hele geruststelling als je dat wezentje daar ziet bewegen! :D Het is zo wondermooi!

Het is niet leuk om te horen dat er nog iets kàn misgaan (of afwijkingen die gevonden worden) maar ze zijn idd verplicht je correcte informatie mee te geven. En eigenlijk maar goed, ik zou niet voor verrassingen willen komen te staan.

Ik had deze morgen ook een echo en hij is ook zeer goed. Terug mooi kloppend hartje en het ging wild tekeer, dat beloofd... :D Ik mag volgende week terug voor echo, dan kan mijn vriend ook mee. Zetten jullie iets op video of zo? Wij kunnen een DVD meebrengen en dat zetten ze onze echo's op die DVD! Vanaf volgende week ga ik dat toch doen! Dan kan ik steeds opnieuw mijn echo herbeleven :D

Liefs

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 17 maart 2010, 11:57

Hoi noa,

Proficiat met je mooie echo!

Ewel ik moet dit nog steeds vragen aan men gynaecoloog maar ik vrees er voor dat dit bij hem gaat... Ach we zullen zien he. Je kan er inderdaad opnieuw van genieten dan he :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten