Bevallen in oktober 2010

Plaats reactie
Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 23 maart 2010, 12:24

Hoi hoi meiden!

Jullie zijn zeker welkom hoor! :D

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 2 april 2010, 9:50

Noa07, hoe gaat 't met jou??
AL zo lang niks meer van je gehoord?

Geen zin om mee over te stappen naar 't "drukkere najaar" topic??

Hoeft ook niet persé he.

Hoe was je echo een week geleden??
Hoe ver ben je nu?

Ik zit ondertussen op 11weken. Heb maandag een echo gehad en alles was in orde.
Even opluchting maar de ongerustheid blijft toch nog wat hangen. :?

Volgende echo is op 13/4. Dan gaat de gyn de nekplooi meten en mag ik bloed laten trekken.

Eergisteren vond ik mijn buik echt dik. Had last van (ruime) jeans. Maar gisteren en vandaag is buik precies weer platter. Maak ik me gelijk zorgen natuurlijk.
En dan probeer ik mezelf te sussen: gisteren en vandaag naar 't groot toilet kunnen gaan en eergiteren niet.
Of ... die jeans zit nu op de 3de dag al wel losser dan op de eerste dag als ze net uit de kast komt.

Gisteren ook een een stethoscoop op mijn buik gehouden :oops: Maar nog niks te horen wat op een hartslag kan trekken. Nu denk ik ook wel dat een stethoscoop niet te vergelijken is met een doptone.
Hebben jullie zo'n ding?

x

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 2 april 2010, 10:57

Hoi Jufnel,

Heel normaal dat je 's avonds een dikkere buik hebt dan 's morgens. Hier van't zelfde: 's morgens is mijn broek nog redelijk ruim en 's avond past mijn buik er volledig in. Het komt omdat je darmen uitzetten 's avonds. En inderdaad als je niet naar de wc gaat dan kan dit ook wel meespelen, dus geen zorgen maken je beebje die zit daar nog goed! :D

Ik heb beiden, stethoscoop en doptone. Met de stethoscoop heb ik nog niet geluisterd omdat ik juist die doptone heb. De stethoscoop is een ander systeem dan de doptone waardoor je dus minder goed kunt horen. Deze ga je pas kunnen gebruiken als je kindje toch al een paar maanden in je buikje zit.
De doptone kan je gebruiken vanaf 12 weken. Ik hoorde al een lichte hartslag op 10 weken maar het kwam van heeeeeeeeel ver en ik moest echt goed luisteren. Nu hoor ik zowel de hartslag als de bewegingen van ons foempeke, echt wel zalig! 8) Je moet wel niet verschieten dat je soms de hartslag niet vindt, dan moet je een half uurtje later opnieuw proberen. Ik ga dan meestal wat rondstappen en doen zodat beebje zich een beetje verzet :wink:
Gisteren nog geluisterd: hartje zalig horen kloppen maar hij/zij had geen goesting om te bewegen :roll:

Amaai wat een uitleg! :lol:

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 2 april 2010, 22:20

Cassyke, zo'n doptone lijkt me fantastisch speelgoed maar ik vind m wat te duur om in huis te halen dus ik zal maar braaf wachten en geduld oefenen tot ik met de stethoscoop iets hoor :wink:

Vandaag idd weer een dikker buikske. Ben weer ff gerustgesteld :wink:

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 3 april 2010, 11:49

Naar welke heb je gekeken? Ik heb Angelsound en die kostte 49€ bij de Dreambaby.

Hihi ja het hangt in het begin echt af van dag tot dag. Je gaat zien, eens je verder bent in de zwangerschap gaat dit elke dag hetzelfde zijn :D Hier heb ik toch al een hard en dik buikje die ook zo blijft. Soms is hij iets dikker doordat mijn darmen uitgezet zijn ('s avonds).

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 3 april 2010, 14:15

't zal die ook wel zijn hoor dat ik gezien had.

Allez, 50 euro is ni zoveel natuurlijk, maar dan steek ik die liever bij in een nieuw paar schoenen dan in een doptone :D
Maar wie weet.. verander ik binnenkort nog van gedacht..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 72 gasten