gewicht babytje in buik

Plaats reactie
nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

gewicht babytje in buik

Bericht door nathalie v » 15 maart 2010, 11:02

Hallo,

Ik ben vandaag 36 weken zwanger, dus het aftellen kan eindelijk beginnen!
Vorige week naar gyn geweest, alles oke, maar toch blijft er iets in m'n hoofd spoken... :?
Ons babytje groeide altijd gemiddeld, en nu is er ineens een week achterstand qua gewicht, geen probleem zegt gyn, niet alle kindjes moeten 3,3k wegen bij geboorte! Maar ja, dan begin ik weer te denken he, de laatste weken is er veel gebeurd dat me stress gezorgd heeft, had niets met de zwangerschap te maken...voelt mijn babytje dat dan en groeit die daarom minder goed? Of kan er nog een groeispurtje komen?? Pffff...stom he, gyn zegt alles oke en toch ktijg ik het niet uit m'n hoofd...

Groetjes

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 15 maart 2010, 11:53

Hey Nathalie,

Ik zou me niet teveel zorgen maken. Het gewicht van je baby wordt bepaald door het meten van de schedelomtrek, de buikomtrek en de lengte van het dijbeen. Bij elke meting kunnen ze er iets 'naast' meten, wat dan direct een 'vertekend' beeld kan geven bij de schatting van het gewicht.

Bij ons hadden ze op een gegeven moment voorspeld dat onze zoon obv de toen gekende gegevens (ik denk dat dat op 7 maand was)ongeveer 3kg600 zou wegen bij de geboorde. De volgende controle schatte ze het geboortegewicht al iets later, op 38 weken was het toenmalige gewicht volgens haar 3kg080 en bij de geboorte van onze zoon een kleine week later, bleek hij 3kg030 te wegen.

Ik weet het, 't is soms moeilijk om die dwanggedachten van je af te zetten hé, maar ik denk echt niet dat je je zorgen moet maken! Gynae's nemen trouwens geen risico's hoor!
Geniet van de laatste weken van je zwangerschap!

Evyke
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 januari 2010, 13:17

Bericht door Evyke » 15 maart 2010, 11:58

dag nathalie ik zou me niet te veel zorgen maken maar vooral veel rusten. mijn nichtje haar beebje had een grotere gewichts en lengte achterstand dan jouw beebje(zij zat onder de laagste curve)en haar is op het hart gedrukt om veel (heel veel) te rusten en het heeft geholpen. Ook ging ze zeker 3 weken te vroeg bevallen,(ze is bijna 8 dagen over datum gegaan en bevallen van een flinke dochter van 3.5kg en 51cm.
Rusten is dus de boodschap!

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 15 maart 2010, 12:49

bedankt voor jullie reacties, ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, er zijn ergere dingen, maar doe het soms toch...
inderdaad, veeeel rusten, nog twee weekjes werken en dan hoop ik er nog twee te kunnen uitrusten!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 maart 2010, 14:40

Mijn ervaring : als de gyne zegt dat het ok is maar de metingen wijken wat af, dan wil dat zeggen dat de gyne zo nauw niet gekeken heeft bij 't meten. Zoals JD al aanhaalde, het is zeker ook de nauwkeurigheid waarmee de gyne meet, dat de waarden "voorspelt".

Ze weten trouwens dat die waarden serieus kunnen afwijken. Wij kregen een kleine tot gemiddelde baby volgens de laatste echo, en Yveske woog 3700 gr bij de geboorte... 8)

Echt geen zorgen maken!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten