Te dun baarmoederslijmvlies

Plaats reactie
Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Te dun baarmoederslijmvlies

Bericht door Repelsteeltje » 30 maart 2010, 10:04

Ik ga mijn vraagje hier eens posten, omwille van de hoge concentratie lezers 'ervaringsdeskundigen'. :D

Ik ben bezig met KID (IUI-D) en omwille van mijn PCO, neem ik clomid ter stimulatie.Tijdens mijn vorige cyclus was mijn baarmoederslijmvlies al niet 100% optimaal: het bleef steken op 6.8mm. Deze keer is het helemaal huilen met de pet op: 3.7mm en het is sinds gisteren niet meer gegroeid. Ik wil enkel overgaan tot een inseminatie als het zinvol is, anders betaal ik de 200 euro voor het donorsperma liever niet en prop ik me liever geen 2 weken vol utrobollen :roll:

Zijn er mensen die met zulk dun baarmoederslijmvlies zwanger zijn geraakt?

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 30 maart 2010, 10:17

Hoi repelsteeltje,

Misschien een tip: Clomid kan een te dun baarmoederslijmvlies veroorzaken... Ik hoop voor jou dat het in orde komt!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 maart 2010, 10:47

Ik heb 't mijne weten groeien van 4 mm ofzo naar 6 op één dag tijd, en 6 is genoeg. 5 ook al dacht ik.

Nog even afwachten?

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 30 maart 2010, 10:52

Hey repelsteeltje,

Ik heb ook PCO en nam ook Clomid. Ik ben toen zwanger geraakt van 100mg en dat werd een miskraam op 6 weken. Er was toen ook al gezegd geweest rond de periode van mijn eisprong dat mijn baarmoederslijmvlies niet 100% was. De pogingen daarna werd mijn baarmoederslijmvlies er helemaal niet beter van.
Wij zijn gestopt met de Clomid en gestart met de fostimon/menopur spuiten. Ook daar kwam niet echt een gigantische verbetering door. In de wachtweken om naar het CRG te gaan zijn we dan ook gestopt met de spuiten en heb ik een lange cyclus gehad (45 dagen) na die 45 dagen heb ik spontaan een eisprong gehad (de eerste in 9 maanden) en was ik zwanger (nu 21 weken). In mijn geval heeft mijn lichaam gewoon heel veel tijd nodig om dat baarmoederslijlmvlies goed te krijgen, alsook om een eisprong te hebben (enfin das de diagnose PCO natuurlijk). Sowieso heeft cassyke gelijk als ze zegt dat de oorzaak van dat dun baarmoederslijmvlies hoogst waarschijnlijk de Clomid is. Het heeft idd geen zin om KID te doen op een moment dat je baarmoederslijmvlies te dun is. Beter kan je dan voor spuiten kiezen. Veel succes!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 30 maart 2010, 11:11

Mijn baarmoederslijmvlies was op dag 11; de dag dat ik Pregnyl heb moeten spuiten om twee dagen later IUI te krijgen: 4,5mm (weinig dus ook). Maar ik ben daarmee zwanger geraakt, zonder miskraam te hbb nadien.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 maart 2010, 12:30

Ik ben er trouwens zeker van dat ze geen inseminatie zullen doen als je baarmoederslijmvlies niet ok is. Ze weten wel wat ze doen!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 30 maart 2010, 13:10

dat net jij dat moet zeggen, Loekie... ik herinner me tijden...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 maart 2010, 16:24

ROFL

Kweet het, kheb het ook gedacht toen ik het tikte... :lol:

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 30 maart 2010, 17:06

Bedankt voor jullie antwoorden.
Zeker dat van Bokje. Dat geeft hoop! En aangezien we nog een dagje kunnen wachten met de pregnyl, hoop ik dat mijn bms ondertussen toch aan 4mm geraakt. (zo'n mooi groei als Loeki beschrijft hoop ik niet op, wegens 0mm groei van dag 10 naar dag 11)

Loeki, ik ben ook zo eentje dat alles wil controleren en weten. Dus ik had vanochtend de vroedvrouw al uitgehoord. Maar op mijn vraag of inseminatie nog wel zinvol was, antwoordde ze 'als jullie de insemin niet willen laten doorgaan mogen jullie dat zeker beslissen'. En op 'is er een minimumdikte waaronder jullie zeggen dat het niet door gaat' kreeg ik als antwoord: 'nee, niet echt'. Daardoor bleef het koffiedik kijken of we nu met een waterkansje van 2% zaten of een mooie kans van 15% (ipv van 25% voor KID).
Ik denk dat ze voor inseminatie de lat nogal laag leggen en elk waterkansje benutten. Maar als het over KID gaat, vind ik dat toch een andere zaak, het donorsperma moeten we helemaal zelf betalen. Dan moet de 'kost/baten' een beetje in evenwicht blijven.

k Heb ondertussen nog contact gehad met de gyn: de kans op succes is kleiner dan anders, maar ze bestaat nog steeds en is niet belachelijk klein. De inseminatie gaat dus gewoon door. Het slechte aandikken van mijn bms komt inderdaad door de Clomid, ze vond het wel vreemd dat ik daar dan de vorige keer geen last van had, waarschijnlijk het accumuleren van de Clomid. Als dit niks wordt, verplicht een maand op de wachtbank :evil:

Logost, ik maak ook wel een eisprong aan van nature, maar dat kan gerust 60dagen duren. Als ik daar op moet wachten... En op een toevalstreffer moeten wij niet hopen door de nood aan KID :-(

En voor de rest ga ik gewoon blijven hopen dat ik hier ooit kan komen meeschrijven! ;-)

Liefs,

Repelsteeltje

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 31 maart 2010, 8:00

Hey repelsteeltje, dat begrijp ik hoor dat je daar niet op wacht. Wij wachtten er ook niet op (mijn langste cyclus was 100 dagen!!!). Wij hadden de pech dat we MOESTEN wachten omdat de Clomid bij mij z'n werk niet meer deed. Idd ook door het accumeleren ervan. In het begin deed het wel z'n werk (wel pas bij 100mg) maar daarna niet meer ook niet bij 150mg :(
Je hebt jammer genoeg weinig keuze gezien je met KID moet werken. Ik lijk om dat vlak ook wel wat op jou dat je alles onder controle wilt hebben en de grootst mogelijke kansen alleen wilt benutten (zeker gezien de kostprijs). Maar het is zoals Bokje zegt: niks is zwart-wit. Ik dacht steeds dat het aan mijn te dun baarmoederslijmvlies lag dat ik niet zwanger werd maar blijkbaar zijn er genoeg andere vrouwen die ondanks dunner baarmoederslijmvlies een perfecte zwangerschap hebben gehad.

Trek je daar maar aan op en ik hoop samen met jou om je vlug terug te zien op dit forum onder het topic: 'zwanger & blij'. Veel succes!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 31 maart 2010, 10:20

Voor ik mij terugtrek in het IUI&KID topicje, wil ik hier nog even laten weten dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn en al mijn stress voor niks was.

De vroedvrouwen hadden wat moeite met het meten vanochtend, maar mijn baarmoederslijmvlies was flink gegroeid (ergens iets tussen 5 en 6 mm) en ze waren het er unaniem over eens dat het een schoon slijmvlieseke was. Dus het hoopmonster heeft mij weer volledig ingepalmd. :-D

Voor de getallenfreaks onder ons (including me), de vroedvrouw kende iemand die met een bms van 2,7 zwanger was geraakt en gebleven...

Nog eens bedankt voor de geruststellingen en hopelijk tot gauw ;-) !

Liefs,

Repelsteeltje

PS: logost, je mag het record hebben: mijn langste was 86 dagen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten