badje geven

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

badje geven

Bericht door jufke » 4 april 2010, 9:31

Hoe vaak geven jullie een badje? Welk tijdstip lijkt jullie het beste? Iemand enige tips: Vanaf Nelle in haar blootje ligt is het hier een krijsconcert van jewelste. Dan is er nog geen water aan haar lijfje geweest... In het bad is het niet veel beter. Het water is niet te warm of te koud, de omgeving is lekker warm, handdoeken zijn verwarmd... Niets lijkt te helpen :(
Mijn dochter gaat duidelijk niet graag in bad...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 4 april 2010, 9:35

Ik heb Kaan altijd 's avonds in bad gedaan (mits enkele kleine uitzonderingen). Dat was ook een poging om hem sneller te laten doorslapen: mislukt dus.
Maar hij ging ook niet graag in bad. Nu is dat veel beter. Maar vroeger vond hij dat ook niet fijn. Dus ze is niet alleen, je kleine meid.

Liefs,

Bokje

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 4 april 2010, 10:21

Ik geef om de andere dag 's avonds voor het laatste flesje haar badje. In bad zelf geniet ze enorm, dat straalt echt van haar gezichtje !!!

Eruit komen is natuurlijk minder. Hoe vind je het zelf als je plots uit een warm bad gehaald wordt ? Ze vindt het wel fijn om de tetra-doek precies vast te pakken en tegen haar gezichtje te hebben.
Zodra ze eruit is, leg ik ook onmiddellijk een tetradoek volledig op haar, om haar zo snel mogelijk droog te deppen.

Miepje
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 april 2009, 13:50

Bericht door Miepje » 4 april 2010, 11:40

de onze gingen ook echt niet graag in bad als ze klein(er) waren. dat heeft er toe geleid dat ze niet veel in bad gingen. ik kon dat toen maar 2 x per week opbrengen (dat was mijn ruime interpretatie van om de twee dagen :oops:). Tja ik ken dus geen andere truk dan zo snel mogelijk werken en wachten tot het beter wordt. Pas op zelfs met maar 2x in de week in bad, krijg ik ze nu nog steeds proper hé. Er is geen onherstelbare schade aangericht...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 4 april 2010, 18:17

Hier tot vorige week om de 2-3 dagen. In de bademmer, daar voelt ze zich geborgen in. En het is een doorzichtige dus ze kan op de koop toe ook nog eens rondkijken (zeeeeeeer belangrijk voor haar).
Sinds deze week elke dag als onderdeel van haar avondritueel. In het weekend mag ze in een klassiek babybadje. Dat vond ze in het begin ook niet leuk, maar nu begint ze te spartelen met haar beentjes. Zij vindt het nu dus wel leuk.

Bij het eruit halen leg ik eerst een handdoek over mij heen, dan pak ik haar er snel uit (laat niet eerst wat druppen ofzo) en leg haar onmiddellijk tegen mij aan en dan de handdoek errond. Op die manier weent ze niet meer van de kou. Na een tijdje leg ik haar dan op haar verzorgingskussen, waar er al een tetradoek op klaar ligt (dus op de doek) en dan leg ik nog een andere tetradoek op haar buik zodat ze het niet koud heeft. Dan een beetje deppen vooral in de plooitjes, maar ze is dus al redelijk droog van bij mij in de handdoek geknuffeld te worden. Dan pamper aan, terwijl die tetradoek nog op haar buik ligt. Dan insmeren van gezichtje met creme (vindt ze aangenaam), dan armen en benen en buik met bodylotion. Daarna body, T-shirtje, druppeltjes D-cure, naar boven, in haar kamertje haar flesje, knuffelen en bed in!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 april 2010, 19:05

Hier ook maar twee keer per week, hooguit drie keer. Ik heb de energie niet om die iedere avond in bad te doen... :oops: Hij heeft trouwens een heel droog huidje dus 't zou ook niet zo goed zijn denk ik.

Zeker van dat het water warm genoeg is? Yveske weent ook bij een badtemperatuur van 38° (max volgens k&g). Hij heeft zijn water liever warmer, ik maak het voor hem zo warm als dat ik het voor mij zou maken. En hij wil ook enkel en het grote bad, zodat hij zeker niks raakt bij het "zwemmen". 8)

Voor 't eten is het ook gegarandeerd krijsconcert, ik stop hem 't vaakst in bad in de namiddag na het eten (mag eigenlijk ook niet zeker). Dat vindt hij 't leukst. 's Avonds is hij te moe denk ik.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 5 april 2010, 20:37

Seppe gaat meestal iedere dag in bad. Vroeger stak ik hem in de voormiddag in bad, maar meestal was hij dan al half uitgehongerd, en stak ik hem ik bad om nog wat tijd te rekken, maar toen wou ik dat niet meer doen uit schrik dat hij een afkeer van het bad zou krijgen. (Seppe is nogal een eter, vandaar proberen we dat altijd wat te rekken). Nu gaat hij 's avonds in bad, vlak voor bedtijd, en hij geniet er echt van! In het weekend gaat hij vaak met papa in het grote bad, da's dan meestal rond 16- 17u. Vind hij ook zalig! We hebben zo'n badzitje, da's echt plezant.

Véro.
xx

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 5 april 2010, 21:22

Vanavond was het groot feest in bad! Volgens mij kijkt Meis al vanaf een uur of vier in de namiddag uit naar haar badje. Op het verzorgingskussen was ze echt niet meer te houden toen ze hoorde dat haar badje aan het vollopen was!
Spetter spitter spater lekker in het water!

Gaat het al wat beter met Nelle, jufke? Of nog steeds krijsconcert?

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 5 april 2010, 21:28

Hier nog steeds geen beterschap... Ik zou nu met een muziekje willen werken. Ze reageert altijd heel enthousiast op haar mobiel en de bijhorende muziek. Misschien wordt ze daar wat rustiger van?
Ik weet echt niet hoe ik het 'bad-moment' leuk kan maken :(

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 5 april 2010, 21:51

Heb je ze al eens bij jou in het grote bad genomen? Huid op huid contact?
(eventueel eerst met body'tje aan zodat ze niet op voorhand al in paniek slaat bij het uitkleden (maar zonder pamper tenzij je de maximale absorptie eens zou willen testen :wink:)

Is maar een idee he...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 5 april 2010, 22:56

En als je zingt ofzo Jufke? (doe je mss al...)

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 6 april 2010, 10:07

daarnet was er weer een vroedvrouw van het Wit-Gele Kruis. Ik vroeg haar nog eens naar het aantal badjes. Van haar mocht ik als ik dat echt zou willen gerust iedere dag een badje geven. Maar zolang ze zo'n droog huidje heeft, ga ik het toch maar om de andere dag doen. Gisterenavond heeft ze gewoon een opfrisbeurt gehad en is ze ook rustig gaan slapen. Maar zodra ik merk dat ze het badje echt nodig heeft om 's avonds te slapen, ga ik het wel iedere dag doen !

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 6 april 2010, 18:51

Ik ga vanavond eens proberen met muziekje, fingers crossed...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 6 april 2010, 20:08

Ik duim mee! (al is het nu misschien al achter de rug)

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 6 april 2010, 20:09

Het was nog niet meteen een onverdeeld succes, maar we zullen moeten volharden in de boosheid :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten