badje geven

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 6 april 2010, 20:11

Oei....
Het kan dus alleen maar beter gaan!

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 6 april 2010, 20:19

We hopen het, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 6 april 2010, 22:33

Dan vooral doordoen, mama knows best! :D

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 11 april 2010, 20:21

Joepie, daarnet voor de eerste keer geen mega-krijsconcert, maar een paar kleine alleenstaande krijsjes :D

We gaan vooruit!!

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 11 april 2010, 20:46

Mies, wat mij intrigeert is hoe jij een handdoek kan openhangen en daar Meis kan inwikkelen ? Ik heb mijn beide handen nodig voor Fleur in bad...OFwel is ze aan het watertrappelen,ofwel probeert ze het water via haar ene oor erin en het andere eruit te laten lopen, ofwel verslikt ze zich in haar misschien-reflux-dinges..Ik neem haar dan altijd met beide handen uit bad en leg haar zo op drooglegkussen waar dan een concert begint..Dus jouw aanpak zou voor Fleur ook wel goed zijn.

Ik geef haar vaak in de late voormiddag een badje, een half uur voor ik voeding verwacht (tja..altijd een gok). Nadien geef ik haar dan soms de borst in de badkamer enkel in een pamper (Fleur wel te verstaan, ikke meestal in een onderbroek). Huid tegen huid, lekker warm, alleen heel voorzichtig aankleden nadien.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 11 april 2010, 21:24

Jufke, dat is goed nieuws! Heb je dan muziek gebruikt?

Mijn techniek gaat als volgt, Audrey.
Handdoek hangt klaar vlak onder het badje (op zo'n badstandaard). Meis ligt/drijft in bad met haar hoofdje aan mijn linkerkant en voetjes aan mijn rechterkant. Met mijn linkerhand (ben rechtshandig) hou ik Meis vast aan haar linker bovenarm (mijn arm gaat dus onder haar hoofdje door, is stevige houdgreep). Met mijn rechterhand kan ik dan vanalles doen, bijvoorbeeld haar wassen :wink: , maar ik gebruik die dus niet om haar "vast" te houden.

Als ik merk dat Meis er genoeg van begint te hebben, pak ik met mijn rechterhand de badhanddoek en drapeer die over mijn F-cuppeke heen (toch ergens handig voor) tot over mijn beide schouders. Met mijn kin hou ik de badhanddoek dan min of meer vast. Dan pak ik met mijn rechterhand Meis haar poep vast, en zo haal ik haar dus met beide handen uit bad en leg ze onmiddellijk tegen me aan tegen de badhanddoek. Op één of andere manier duw ik ze dan met mijn linkerhand tegen me aan en kan mijn rechterhand vrijmaken (dat gaat vliegensvlug hoor, ik denk dat Meis kracht genoeg heeft in haar romp om even haar poep en benen niet ondersteund te hebben (ik heb haar nog wel altijd heel stevig vast hoor)). Met de rechterhand pak ik dan het meer naar onderen hangende deel van de badhanddoek vast en plooi dat naar boven, over Meis heen. En voilà, Meis is ingeduffeld!
Toegegeven, als ik badolie gebruik dan doe ik dat liever niet... vandaar dus tegenwoordig nog maar zelden badolie gebruikt maar ze krijgt achteraf wel bodylotion.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 11 april 2010, 21:41

Ah ik zie het voor me..doet me beseffen dat ik met mijn rechterhand eigenlijk meestal fleur was of afspoel dus kan ik daar ook handdoek mee grijpen..
En ik steek ook geregeld mijn buik naar voor om daarmee fleur tegen te houden als ik handen te kort heb.
En heb zelfde maat cupke om over te drapperen dus moet dat eens proberen, maar dus op de niet badolie dag.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 12 april 2010, 21:35

Wij hebben zo'n verzorgingstafel met uitschuifbare wastafel... handdoek ligt dus klaar op kussen en we kunnen Leon met beide handen uit bad halen en direct op kussen leggen.

Ik ben trouwens al een paar keer met Leon in het groot bad gegaan. Dat is écht genieten, zowel voor mij als voor hem!
Ik zet hem dan tussen mijn benen met mijn hand tussen zijn beentjes zodat hij niet onderuit kan glijden of ik zet hem zijdelings tussen mijn benen met zijn beentjes onder één van mijn benen en zijn rug tegen mijn andere been.
Het water komt in het grote bad tot net onder zijn kin en dat vindt hij zalig...
Mijn man blijft dan in de buurt om hem uit bad te halen en direct af te drogen.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 13 april 2010, 8:21

Onze jongens zitten nog steeds niet recht in bad, ze schuiven steeds onderuit :? Ze vinden het ook absoluut niet leuk. Dus voorlopig liggen ze te spetteren en spatteren op hun rug :D
Ik heb ook een 'gestel' dat ik over het groot bad zet. Dat is een verzorgingstafel met daaraan ook een uitschuifbaar klein badje, maar dat gebruik al een hele tijd niet meer. Ik steek één in bad, laat hem even spelen en kan hem ook met beide handen eruit nemen en op de verzorgingstafel leggen waar de handdoek dan mooi klaar ligt. :D
Dan is broer aan de beurt die heel de tijd heeft meegekeken vanuit zijn relax :D

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 13 april 2010, 8:30

Wij hebben zo'n zitje waar ze nog niet recht in zitten, maar waar ze nog schuin op liggen (amai wat een omschrijving :roll: :lol: ), daar "hangt" Seppe graag in! Precies een konging op een troon of zo :wink: En dan maar stampen met de beentjes! Is superhandig, ik steek hem bijna nooit meer in het kleine badje, maar altijd in dat zitje in het grote bad. Da's normaal tot 8 maand of zo, maar hij is er al bijna te groot voor (nog een cm of 3...)

Véro.
xx

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 13 april 2010, 8:47

Véro, ik begrijp je helemaal :D
Wij hebben een stoeltje om in recht te zitten, maar dat is nog veel te groot...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 april 2010, 8:49

Wij hbb ook zo een zitje Vero. Maar daarvoor moet het bad echt wel vol genoeg zijn. Dus wij gebruiken het zelden.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 april 2010, 10:20

Ik snap het ook Véro. :) (mama's onder mekaar hé :wink: ) Is handig hé om hen in het grote bad te wassen. In het begin miste ik dat een beetje, maar intussen zijn we handig genoeg. 8)

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 15 april 2010, 7:41

Ik heb geprobeerd met muziek, maar dat was niet echt een succes. Ze schreeuwde zo hard dat ze het toch niet hoorde :wink:
Nu weent ze nog een beetje bij het eerste contact met water, maar als ik dan de hele tijd tegen haar praat wordt ze wel rustiger en zwijgt ze. Als het te lang duurt begint ze soms wel terug, maar ik vind het toch al een verbetering. Ze gaat nu om de twee, soms drie dagen in bad. Ik heb wel gemerkt dat ze wat droge plakken heeft, wat zou ik daar aan kunnen doen?

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 15 april 2010, 8:11

Wij gaan meestal lekker gezellig met 3 in bad.kan ze lekker spetteren en spelen.
Het krijsen is gestopt sinds ik de dubbele handdoek techniek gebruik. Ik haal haar met een gewone handdoek uit bad. Op de verzorgingstafel in de kamer ernaast krijgt ze dan meteen een superzachte 2e handdoek op haar, zodat ze't direct lekker warm heeft en met de handdoek kan spelen. Alleen handjes in de pijama zorgt soms nog voor wat geklaag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten