badje geven

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 15 april 2010, 8:14

Pelkie, met de handjes in de pyama is het bij ons ook concert. En ook als we iets over hun hoofd trekken :lol:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 15 april 2010, 9:33

Ik doe ook de dubbele handdoek techniek. Maar mouwen aandoen is precies ook een hel :wink:

Liefs,

Bokje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 15 april 2010, 10:00

Bij ons badje geven meer en meer een feest.
Uit gemakzucht zet ik haar altijd in de bademmer, ze kent dat heel goed. Eerst zet ze zich af op haar beentjes om niet te moeten zakken, en dan laat ze zich vallen: overstroming.
Dan begint ze te lachen en te spetteren: overstroming.
mama doet water over haar hoofdje: lachen en ... overstroming :)

In het grote bad gaat ze eens met mij mee in het weekend. Ik heb ook zo een badsteuntje zoals fluffie en bokje. Heerlijk is dat.
Ik stap dan vlug uit bad, droog me af, en Amber kan goed blijven liggen.

Het kleine babybadje geraakt in onbruik wegens te veel gesleur met emmers water en dan heb ik geen handen vrij...

Uit bad nemen is gewoon opheffen, laten uitdruppen en op het verzorgingskussen. Geen gemopper, geen concert, maar braafjes spelen en lachen tot ze aangekleed is.
Zaaaaaalig

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 15 april 2010, 10:26

Klein badje en gesleur met emmers??? Ik zette het klein badje gewoon in het grote bad en liet de kraan lopen.
Maar Kaan kan daar al een tijd niet meer in. Dus hij gaat gewoon altijd in het grote bad.
En als Kaan met mij in bad gaat komt grote vent helpen en neemt hij Kaan uit bad terwijl ik nog even verder dobber.

Liefs,

Bokje

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 15 april 2010, 10:41

Ik heb het badje hier beneden in de wasplaats staan. We hebben daar oude keukenkastjes met een nieuw werkblad geïnstalleerd, in een L-vorm. Het badje staat helemaal rechts. Naast het badje hebben we een uitgietbak en kraan. Ik moet het badje een beetje naar rechts schuiven, en dan past het net onder de kraan. En om leeg te laten lopen, ook weer opschuiven, boven de uitgietbak en stop eruit ! Superhandig !

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 15 april 2010, 12:32

Hier is het een gemodifieerde dubbele handdoek techniek. De natte eerste handdoek wordt vervangen door een droge tetradoek om op te liggen + een extra tetradoek over haar buikje (die ze tegenwoordig ook vastneemt).
Het aankleden van de armpjes is hier ook het grootste probleem, vreemd he?

Bij ons staat het klein badje op een standaard (past ook de bademmer op) juist naast het grote bad. Vullen met douchekop, legen met slangetje tot in het grote bad. Nadien badje onder de verzorgingstafel zetten, standaard opklappen en wegzetten. Echt geen werk aan.
En als ik even wat moet bijvullen terwijl Meis al in haar badje zit (in bad-ligstoel), vindt ze het leuk om haar voetjes in de douche-stralen te houden :D We zijn nu bezig met de douchestralen ook op haar buikje te laten lopen, wie weet binnenkort mee in de echte douche?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 15 april 2010, 12:42

Hier is alles ok in en uit bad. :D Na de natte handdoek gewoon boef op het koude plastieken verzorgingskussen, allemaal ok. Alleen idd de handjes in de mouwen, da vindt ie niet fijn. :roll:

In de douche is ie ook al geweest, geen tranen alleen verbaasde ernstige blikken bij het voelen van die straaltjes water...

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 15 april 2010, 12:57

handjes in de mouwen gaat hier goed.
Marie pakt ook de tetradoek helemaal vast (onbewust weliswaar).
Nu draagt ze nog overslagbodiekes, heb wel schrik als het bodiekes zijn om over het hoofdje te trekken... Gelukkig zijn die van 56 nog allemaal overslag !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten