spina bifida

Plaats reactie
liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

spina bifida

Bericht door liezeke » 13 april 2010, 8:12

heej ladies,

gisteren geen roze wolken echo. toch niet helemaal...
ons appelke doet het op alle vlak goed maar heeft twee tekenen, het 'lemon' sign en het 'banana' sign waarbij de vorm van het hoofdje een kleine beetje anders is dan bij een normaal kindje, wat wijst op spina bifida.

dju toch, wat we vreesden komt dan toch uit. al is het nu ook een beetje wachten, twee weken voor we terug gaan om nog eens te checken omdat de gyn eigenlijk niets speciaals gezien had aan de ruggegraat en sacrum.
gyn was heel lief en geruststellend maar toch voelt dat vies aan en hebben we het internet al zitten afpluizen nr percentages.

heel raar, ik besefte waarom ik me eigenlijk minder hechtte aan ons appelke, waarom ik nog niet aant buikinwrijven was begonnen en babbelen tegen ons appelke. hiervoor dus. ik ben eigenlijk rustigaan afscheid aan het nemen, vrees nu het ergste en hoop niet zo veel meer. bleitmonsterke op bezoek.
maar gelukkig is er ventje nog, die maar blijft herhalen dat ik het belangrijkste ben voor hem, misschien is hij ook al afscheid aan het nemen...

liesje

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 13 april 2010, 8:15

o liesje toch, dikke knuffel meid! Ik duim dat je binnen 2 weken toch nog een goede echo krijgt!

Veel sterkte

Véro.
xx

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 13 april 2010, 8:16

Oh Liezeke... Dat moet een serieuze slag zijn :cry:
Maar als ik het goed begrijp is het nog niet 100% zeker?? Wat zijn nu de volgende stappen??
Ik wil je in elk geval veel sterkte wensen! Maar geef de moed niet op. Misschien is het uiteindelijk toch niets :? Ik hoop het voor jouw meid!
De duimen draaien hier in elk geval voor positief nieuws!

Nessieke
Berichten: 197
Lid geworden op: 12 december 2009, 11:03

Bericht door Nessieke » 13 april 2010, 8:26

Allé Liezeke, is het echt? Ik ga nu even advocaat van de duivel spelen: maar hoe erg is het eigenlijk? Is er door de gyn gepraat van percentages? Want hoe vaak hoor je niet dat er "iets" (maakt niet uit of dat spina is of iets anders) is en bij nader onderzoek blijkt dat er helemaal "niets" is. Je zal toch verder onderzocht worden? Het kalf is toch niet helemaal verdronken? Er is toch nog steeds een beetje hoop? Of zie ik dat verkeerd?
Nu, meid, ik ben hier mijne goede raad aan het weggeven, maar in eerst instantie zou ik exact hetzelfde reageren: internet afschuimen (iets dat verboden zou moeten zijn voor zwangere vrouwen, op DVO na) en me eens goed overgeven aan een goed potje janken. Maar ik hoop in alle eerlijkheid dat je de moed vindt om je foempeke nog niet helemaal op te geven! Er moeten toch nog strohalmen zijn?

Weet dat je hier altijd terecht kunt! Ik denk aan je!

Liefs,
Nessieke

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 13 april 2010, 8:38

Liezeke, ik kan me voor een stuk inbeelden hoe jij je moet voelen, verschrikkelijk gewoon.

Ikzelf ben ook een moeilijke periode doorgegaan toen de nekplooi te dik leek. Achteraf bleek alles wel in orde.

Ik denk aan je, ik hoop me jullie mee !!! Dikke knuffel !

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 13 april 2010, 8:45

Liezeke, ik denk aan jullie...

Dikke knuffel
Katleen

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 april 2010, 8:53

Liezeke,

Dikke knuf. Dit moet vreselijk zijn. Maar het is daarom nog niet afgelopen hé meid. Probeer nog de verdere onderzoeken af te wachten. Al begrijp ik dat dit voor u heel moeilijk is. Weet dat we hier voor je duimen en hopen!

Liefs,

Bokje

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 13 april 2010, 9:04

Liezeke,

Dikke knuffel meid.
Ik weet dat het hard aankomt ook al was je een beetje voorbereid, blijft moeilijk hoor meid.

Ik ben niet zo op de hoogte van de percentages, maar kan het niet dat het nog allemaal goed komt?
Ik blijf kei hard duimen en hoop dat die 2 weken voorbij vliegen en er beter resultaat komt.

Als je een schouder wilt om op te huilen mag je altijd langskomen hé meid ben sinds gisterenavond terug.

Veel sterkte en veel knuffels
Elke (juffie)

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 13 april 2010, 9:16

Liezeke ik weet niet wat zeggen :cry: Ik had er zo'n verdomd goed gevoel bij!!!! Het is echt niet eerlijk :twisted: Maar ja je hebt dan nog een klein kansje dat het toch goed komt als hij niets aan de ruggengraat ziet... Wanneer moet je op volgende echo?
Dikke dikke dikke knuffel meid, ik weet echt niet wat zeggen! :shock:

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 13 april 2010, 9:26

heej lieverds,

lief voor de steuntjes.
mijn moederke heeft weer de koe bij de hoorns gepakt en gevraagd aan marleen temmerman (een vriendin van haar) of ik ff langs kon komen. deze namiddag mag ik nr uz gent voor nog een echo bij haar en dr. sleurs.
ik vermoed dat ze niet veel meer gaat knn zeggen (ik vertrouw mijn gyn wel zunnu) maar ik hoop dat ze me wat kansen kan geven en zien of de risico's van een vruchtwaterpunctie te doen nu al opwegen tegen de kansen dat het nog goed afloopt...

vanmiddag meer nieuws dus!

liesje

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 13 april 2010, 9:29

Ik duim liezeke en zet mijn huis vol kaarsjes zodat het net niet afbrand maar alle pos energie naar appeltje gaat!!!
Ik hoop echt dat er een betere echo komt!!
Ben al even gestresseerd aan t wachten op goed nieuws!!
Morgen is het uur van de waarheid voor mij dus die kaarsjes gaan hard moeten werken

xxx

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 13 april 2010, 9:30

O liesje, ik ben al blij dat je geen 2 weken meer moet wachten, maar deze namiddag al kunt gaan voor meer nieuws hopelijk! Het zullen waarschijnlijk een paar lange uren worden tot deze middag, maar ik blijf duimen hoor!

Véro.
xx

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 13 april 2010, 9:36

Liezeke ik blijf duimen hoor meid! Niks is al verloren!!!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 april 2010, 9:41

Liezeke,

Ik duim voor je. Veel succes vanmiddag

Liefs
Sterretje

esa
Berichten: 302
Lid geworden op: 9 januari 2010, 18:11

Bericht door esa » 13 april 2010, 9:41

Hey liezeke,

héél véél sterkte en ik duim voor een echo die jullie mag geruststellen.
Ik vind het een hééél goed idee van je moeder, want van dat internet afschuimen word je maar gekker en helpen doet het niet...

Héél véél succes XXX

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], toekomstigebam en 60 gasten