netelroos

Plaats reactie
Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

netelroos

Bericht door Prins22 » 13 april 2010, 10:25

Ik heb sinds onze skireis weer last van netelroos op mijn bovenlichaam: kleine blaasjes/bultjes die gigantisch jeuken. Het is niet de 1ste keer dat ik het heb, de laatste jaren had ik het altijd in Oostenrijk, maar ging het ook snel weer weg eens ik thuis was. Nu ben ik 11 w zwanger en lijken de bultjes helemaal niet te verdwijnen, integendeel zelfs, vannacht heb ik me suf gekrabd en ik heb ontzettende jeuk.
De dokter raadde me aan geen antihistamine te nemen omdat er niks over geweten is ivm de gevaren tijdens zwangerschap.
Straks ga ik Caladrilzalf halen, is iets tegen jeuk van insectenbeten enzo.

Zijn er mensen die hier ook last van (gehad) hebben tijdens zwangerschap en zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 april 2010, 10:39

Nee, maar mag je geen zyrtec? Ooit is me gezegd dat dat vrij veilig is. Omdat zyrtec al zo lang bestaat weten ze er veel van. Maar tis een laatste redmiddel hé.

Koude helpt goed tegen jeuk, in acute situaties gewoon een coldpack leggen, dat geeft je wat verlichting. Je kan ook aan je apotheker van die afkoelende gel vragen die ze gebruiken bij sportblessures.

Proberen maar en hopelijk voel je je snel beter! Ik heb zelf eczeem, ik weet hoe allesomvattend die :twisted: jeuk kan zijn...

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 13 april 2010, 11:52

Het is normaal dat je meer last hebt van allergieën, tijdens of na de zwangerschap. Ik kon bv niet meer in de zon komen of ik kreeg exceem. Juwelen kon ik ook niet meer verdragen/
Ik zou ook geen pilletjes nemen. Probeer eens al je kleren en lakens te wassen (zonder wasverzachter en bv met le chat, das heel zacht) en een hypoallergene crème gebruiken (apotheker).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten