mama en verwonderd

Plaats reactie
Miepje
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 april 2009, 13:50

mama en verwonderd

Bericht door Miepje » 16 april 2010, 9:34

Dag lieve allemaal,

ik weet dat er al vele topics zijn en misschien past mijn verhaal wel onder een ander topic maar ik vond het speciaal genoeg om een eigen topic op te eisen...

Ik schreef hier nog niet zo heel veel, dus misschien een korte inleiding. Wij hebben na een jaar proberen de stap naar de gyne gezet, na wat talloze onderzoeken leken was het verdict te weinig en te weinig beweeglijke zaadcellen bij mijn man. ICSI was de oplossing. Na wat wachten op een afspraak zijn we er aan begonnen. Spuitjes zetten, echo's nemen, het hele verhaal. De hormonen sloegen goed aan, en als ik mij niet vergis konden ze 26 eitjes oogsten. 7 werden goed bevrucht, 1tje werd ingeplant maar geen succes. 2 cryo pogingen met progynova, een kunstmatige cyclus, waren ook geen succes. de derde poging mocht ik zonder hormonen proberen. ook dat ging goed en 1 cryo'tje werd teruggeplant. Groot was dan ook onze verwondering toen bij echo op 7 weken bleek dat we een tweeling verwachtten. We wachtten ietwat verward de 12 weken af, maar ze bleven beide zitten. Ze zaten er goed. Tijdens de zwangerschap kon gyne nooit uitsluitsel geven of één- of tweeeiig. BIj de geboorte bleken het 2 meisjes, konden ze uit vliezen en bloedgroep niet opmaken of ze nu een- of tweeeiig waren. Dan maar DNA onderzoek... na lang wachten kregen we gisteren een bevestiging van ons vermoeden: ze zijn twee-eiig. We hebben dus een natuurlijk kindje en een eskimo'tje...
Ik kan het nog steeds niet helemaal tegoei bevatten. Bij een eerste telefoontje zeiden ze dat dat waarschijnlijk wel vaker voorkomt, maar dat ze dat meestal niet zo zeker kunnen zeggen: soms zijn er 2 teruggeplaatst. en bij ééntje weten ze het al helemaal niet. daar kunnen er ook heel wat natuurlijke tussenzitten waarvan men overtuigd is dat het teruggeplaatste zijn. Anyway, ik neem volgende week zeker nog eens contact op met fertiliteitscentrum om nog wat meer uitleg of duiding.

Speciaal toch hé.
Miepje

PS: ons interesseert het helemaal niet om te weten wie de eskimo en wie de natuurlijke is. ze zijn alletwee zo gewenst!

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 16 april 2010, 9:41

Miepje, wat een prachtig verhaal en wat is de natuur toch grillig en bijzonder. Geniet van je twee meiden!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 16 april 2010, 9:50

Miepje, dit verdient idd een apart topic. En je beide meisjes zijn idd heel speciaal, eskimo of niet. Ik vind het ook een prachtig verhaal!

Liefs,

Bokje

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 16 april 2010, 10:31

Amai, wat een bijzonder verhaal! Geniet van je meisjes!

Véro.
xx

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 16 april 2010, 13:08

Waaaaw, wat een mooi verhaal!
Wel cool dat ze het voor jou hebben willen onderzoeken he.

(veel minder speciaal dan bij jou, maar wij vragen het ons ook nog steeds af of Meis nu natuurlijk is verwekt of door de IUI. Immers, ik heb mijn eisprong duidelijk gevoeld de dag vóór de IUI, en we hebben toen mooi ons huiswerk gemaakt... we zullen het nooit weten.)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 16 april 2010, 13:14

Super mooi verhaal Miepje! Echt wel heel bijzonder. Kben aan het denken wie dit nog "voorgehad heeft" op dit forum... Of was jij dat? Ik herinner me nog zo'n verhaal...

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Bericht door stefanie » 16 april 2010, 13:29

dit is echt een mooi verhaaltje
geniet van je meisjes

groetjes stefanie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten