JONGENS EN MEISJES NAMEN

Plaats reactie
Evyke
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 januari 2010, 13:17

JONGENS EN MEISJES NAMEN

Bericht door Evyke » 19 april 2010, 13:33

Ik ben ondertussen een kleine 22 weken ver van een fantastisch tweeling die in mijn buik verblijft...! Ze maken het daar goed en ondertussen weten we ook al de geslachtjes het zal een meisje en een jongen worden!!! Omdat het een tweeling wordt heb ik graag alles een beetje op tijd geregeld(wat aardig vlot) enkel 1 groot struikelblok de namen. we hebben beide een ander gedacht over een naam,komt mijn man met een naam aanzetten vind ik het in het begin wel mooi maar eens hij goed doorgedrongen is vind ik het dikwijls maar niets meer en zo is het omgekeerd ook. ik heb ook geen zin om zomaar een naam te kiezen of om mij maar neer te leggen bij de keuze van mijn man zonder er zelf achter te staan! een naam is toch voor het leven he! We hebben al een zoontje van 2jaar die brent heeft een meisjes naam was geen probleem dat zal febe worden maar die tweede jongensnaam is niet zo simpel....!!! hebben jullie soms ideetjes
of hoe gaan/ heten jullie kindjes....!!!!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 19 april 2010, 13:49

Eyke,
de naam kiezen was hier ook een probleempunt. Niet zozeer dat we niet overeen kwamen, maar we vonden echt nergens een 'klik' mee. 't was wikken en wegen, alle internet sites doorzoeken, boekjes uitpluizen, tot we er uiteindelijk een gekozen hebben die op ons lijstje stond.
Het is en blijft een zeer persoonlijke keuze, dus jou hier allerlei namen voorstellen zal het wellicht alleen maar moeilijker maken voor jullie.
Neem er gewoon de tijd voor en probeer op z'n minst tot een top 5 van jullie favoriete namen te komen.
Er zijn veel mensen die echt pas in de laatste week de definitieve naam hebben...

Veel succes bij jullie zoektocht

Sterretje, mama van Amber

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 19 april 2010, 16:29

Ik kan er niet van meespreken... We hadden de naam van ons zoontje al van nog voor onze kinderwens (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden dus :wink: ). Gewoon ergens opgevangen en ik wist dat dat "de naam" was.

Mss gebeurt dat ook nog bij jou Evyke! En intussentijd lijstjes maken hé met favorieten!

Loeki, mama van "Yveske" :mrgreen:

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 19 april 2010, 18:46

Ik moet zeggen dat Alexander bij ons ook al heeeeeel lang vastlag. Matthias hadden we vrijwel onmiddellijk gevonden en het was echt dé naam voor bij Alexander. Het klonk (voor ons) van het eerste moment SUPER!
En kmoet zeggen we hebben nog alleen maar positieve commentaar gehad :wink:
Maar ik vind namen ook heel persoonlijk. Ik weet dat mijn zus bv alleen van korte krachtige namen houd, dus geen 'fan' van onze namen, maar toch vind ze het een fantastische keuze. Pluis boekjes uit, zoek op het internet, je vind 'jouw' namen wel hoor :D

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 20 april 2010, 11:03

Zijn er dan mensen die bepaalde boeken of site's aanraden? Wij kunnen ook maar geen jongensnamen vinden.
Evy'ke: ik heb laatst ook eens gekeken op www.één.be.
Daar staan ook een hele reeks namen bij de foto's van de kinderen met een één slabbetje. Ik vind Wout, Robbe, Siemen & Siebe wel heel mooi voor een jongen maar mijne man weerlegt alles zonder ook maar 1 tegenvoorstel te doen.

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 20 april 2010, 11:49

Ik denk ook wel dat een naam iets heel persoonlijk is. Mijn zusjes zijn bv meer voor moderne namen terwijl wij liever klassieke namen hebben.
Onze jongensnamen stonden ook al vast van voor onze kinderwens. Eveneens gehoord en we vonden het heel mooi dus hebben we die gereserveerd :wink: Op de eerste plaats staat Thomas, dan Lucas en dan Matthias. We vinden dit echt prachtige namen! Voor een meisje zou het Annelore worden (onze tweede meisjesnaam is Alexandra).
We hebben er wel rekening meer gehouden dat het bij de achternaam past.

VeerleDW
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 februari 2009, 21:43

Bericht door VeerleDW » 23 april 2010, 13:09

Hey Evyke,

een naam kiezen is inderdaad iets persoonlijk; bij ons stond die ook al jaaaaaren vast, met als gevolg nu dat sommige mensen al in de goeie richting denken. Maar definitief zullen ze het maar in augustus weten :) We zetten ze nu allemaal op een dwaalspoor :)

Een zeer goede vriendin van mij heeft ook een jongen en meisje,
toeval of niet; het meisje noemt ook Febe en de jongen Joren.
Persoonlijk vind ik dit wel 2 zeer mooie namen die bij elkaar passen.
Misschien een tip... never know.

Gr,
Vee x

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten