Nutriton

Plaats reactie
fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Nutriton

Bericht door fluffie » 20 april 2010, 9:03

Ze hadden ons bij K&G aangeraden om johannesbroodpitmeel in Seppes melk te doen. Nu waren wij vorig weekend gestart met 1 lepeltje op zijn fles van 165 ml, maar hij had mega veel last van krampjes. Nu doen we al de hele week maar een half schepje meer in, en heeft hij er geen last van. Maar de laatste dagen begint hij echt veel terug te geven, dus zouden we terug wat meer nutriton willen in zijn fles doen. Maar ik vraag me af als we bvb 2 schepjes erin doen, of hij dan nog meer krampjes zal krijgen... Iemand ervaring mee?

Véro.
xx

Tammyke
Berichten: 507
Lid geworden op: 6 juni 2008, 12:09

Bericht door Tammyke » 20 april 2010, 9:18

Hey fluffy, wij hadden dat probleem ook bij Ebe meid.
Ze zeiden tegen ons dat de darmkes er toch even aan moesten wennen en dat die krampkes beter werden.
Dat gebeurde hier ook niet!
Wij hebben toen zijn melk ingedikt met GELILACT en probleem was opgelost.
Mengt wel heel slecht, best meng je het verdikkingsmiddel onder de melkpoeder en zo gaat het iets beter om op te lossen.

Ondertussen is Ebe 8 maanden (bijna 9) en reageren zijn darmkes niet meer op die nutriton en krijgt hij het nu wel.

Zou zeggen, je kan even op de tanden bijten maar het is helemaal niet fijn om een kindje te hebben dat pijn heeft en anders kan je meteen die gelilact proberen.

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 20 april 2010, 10:18

Wij hebben ook heel lang nutriton gebruikt en ook hier veel krampjes erdoor :? Onze jongens hebben wel steeds last gehad van hun darmpjes. Gelilact was ook niet echt verbetering en dan zijn we maar terug overgestapt naar nutriton (mengt beter en er was toch geen verschil).
Ik merkte ook wel geen verschil of ik er nu maar een half of 2indeed (qua krampjes). Ik deed er altijd 2in omdat het met een halfje niet echt veel hielp...
Ik hoop dat gelilact helpt voor jouw, want het is idd niet leuk om je kleintje te zien afzien.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 20 april 2010, 12:33

Ik kreeg ook aangeraden om nutriton te gebruiken, 10cc vooraf aan elke maaltijd. MAar nog niet gedaan. Nu ik lees dat ze er krampjes van krijgen, zie ik ook niet veel toegevoegde waarde. Fleur krijst percies meer van krampjes dan van teruggeven dus ja...dan zal ik wel blijven wassen.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 20 april 2010, 12:56

Ik ben net de gelilact gaan halen. Mengt inderdaad wel verschrikkelijk slecht! Hij heeft net zijn eerste flesje met gelilact binnen, ben eens benieuwd... Hij heeft wel niet veel gedronken, denk dat de speen wat te klein is om de dikkere melk vlotjes erdoor te krijgen. Als hij er geen krampjes van heeft, straks een naar de winkel om een speen met een groter gat.

Véro.
xx

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 20 april 2010, 13:42

Marie heeft hier ook vooral last van krampjes en van (stinkende) winden.

Zabbie
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 april 2009, 17:00

Bericht door Zabbie » 20 april 2010, 14:01

Ik heb ook Nutriton gegeven, en krampjes had Larissa sowieso al, en Brent heeft er eigenlijk geen last van gehad. LM, hier ook veel krampjes en ontzettend stinkende windjes. Marie en Larissa zouden bijna zusjes kunnen zijn qua gedrag...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten