overstap naar jette en kort schema ipv lang

Plaats reactie
sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

overstap naar jette en kort schema ipv lang

Bericht door sunshine » 23 april 2010, 22:16

Hey,

Even kort schetsen. Wij hebben 2 mislukte verse IVf pogingen achter de rug en 1 cryopoging.

Bij poging 1 had ik 8 goede eicellen, waarvan 7 bevrucht, 3 goede 8-cellige embryos.
Bij poging 2 had ik maar 5 eicellen waarvan 4 bevrucht en 1 goed 8-cellig embryo.

Nu zijn we vorige week naar prof de vroey in jette geweest. Ik had een overzicht van mijn stimulaties (maand ad pil waarna superfact met 300eenheden gonal F) meegenomen, alsook de resultaten van de pogingen.

De prof zei vrijwel meteen dat ik meer baat zou hebben bij een kort schema en zeker geen pil moet nemen voor de stimulatie. Door de inname van de pil zou je 1 à 2 eicellen minder produceren en minder kans hebben op innesteling.

Normaal hadden wij in mei nog een poging voorzien in onze oude fertiliteitscentrum. Maar nadat we prof devroey gehoord hebben, hebben we beslist om die nieuwe poging maar meteen in Jette te doen.

Herkent er iemand de stelling van de vroey? Hadden jullie inderdaad meer succes bij het korte schema dan bij het lange? Zijn jullie dan wel zwanger geworden?

Ik heb altijd gezegd dat ik mijn droom op een kind niet opgeef zolang ik niet in jette ben geweest. En nu het zover is ben ik wat bang dat een nieuw schema me mss minder goed af gaat dan het (vertrouwde) oude.

Het is allemaal zo ongewikkeld!

Liefs sunny

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 april 2010, 23:46

Hey Sunny,

Ik heb al veel goede dingen gehoord van Devroey. Je bent bij hem wel in goede handen denk ik. Ik heb nog al gehoord dat een kort schema meer eicellen oplevert dan een lang. Vooral dan bij mensen met moeilijker aan te porren eierstokken. Het kan zijn dat het ook voor jou dus helpt, ik lees dat je 300 IE moest spuiten, dat is al vrij veel.

Ik weet niet waarom ze zo vasthouden aan het lange schema. Ik had eerst een lang schema met pil, ik voelde gewoon dat dat niet goed ging. Daarna had ik ook een lang schema per definitie, maar zonder pil, dus in een gewone cyclus startte ik met suprefact op dag 21 en dan begon ik in het begin van de volgende cyclus met spuiten. En die cyclus had ik idd meer eicellen en was ik idd zwanger! Al kan je natuurlijk nooit weten waarom die keer wel en die andere keer niet...

Ik vond 't toen ook spannend op z'n zachtst gezegd, het is een ander schema en ik was ook bang voor het resultaat, de eerste keer had ik maar vier eicellen. Zonder pil had ik er tien. Ik had niet zo veel goede embykes als jij, dus 't kan zeker, niet opgeven!

Dikke knuff en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes!

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 24 april 2010, 22:00

Hey Loeki, bedabkt voor je antwoord! Het geeft me veel hoop!

Proficiat met je zwangerschap! Ben je al bevallen?? Waar was jij in behandeling?

Liefs
Sunny

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 25 april 2010, 10:09

Hey Sunshine,

Ik ben wel niet in Jette geweest, maar in GHB. De eerste icsi's waren bij ons ook met lang schema, maar de laatste was een kort schema, en had ik dubbel zoveel eicellen als bij het lange...

Volgens de dokters daar zou het kort schema eerder werken als je natuurlijke cyclus nog een beetje moet meehelpen.
En psychologisch vond ik dat korte ook véél gemakkelijker. Je ziet het vooruitgaan, en zit niet meer zolang met die dubbelzinnige pil (ik heb die 2 weken moeten nemen om in de planning te passen)

Succes!!!
Katleen

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 25 april 2010, 10:56

Hey Katleen,

Wij zaten tot nu toe ook in GHB. Hebben er 2 verse IVF pogingen gehad. Heel lieve mensen daar, kan er niks verkeerd van zeggen. Maar uiteindelijk ga je voor een babietje eh. Voor de derde poging (die gepland stond voor beginnen snuiven op 29 april, dus deze week), wilden ze weer hetzelfde schema toepassen, ook al had ik maar 4 eicellen met 300 eenheden gonal F. Kwaliteit van het embryo was dan gelukkig wel goed.
Ik had toch al een afspraak gemaakt in jette omdat wij na 3 mislukte pogingen in GHB wilden overstappen naar jette. Met het gedacht dat de wachttijd in Jette erg lang is had ik nu al maar een afspraak vastgezet. We waren erg verrast door de uitspraak van prof Devroey dat ik meer baat zou hebben bij een schema zonder pil. Ik moest in GHB altijd minstens 18 dagen pillen en devroey zei dat dat bij mij veel om zeep helpt (niet met die woorden, maar daar kwam het wel op neer). Het spijtige is dat ik nu net aan de pil zat ter voorbereiding van de poging in leuven en daardoor niet meteen kan starten in jette. De hormonen van de pil moeten eerst uit mijn lichaam zijn, dus 1 cyclus overslaan en dan hopelijk eind mei starten. Er moeten gelukkig geen onderzoeken meer gedaan worden. Enkel het AMH hormoon is geprikt om te zien hoe het met mijn eicelreserve zit. Hopelijk zijn hier geen problemen mee (heb telkens weinige eicellen na stimulatie), want dan staan we verder van huis! We hebben nu poging 3 in GHB dan maar gecancelled. We zijn van mening dat we onze 6 kostbare pogingen (waarvan er nog 4 over zijn) optimaal moeten benutten en niet mogen aanmodderen met iets wat niet echt blijkt te werken. Toch heb ik schrik of het nieuwe schema zal aanslaan. We zullen zien...

Ben je al zwanger katleen? Of al bevallen? Ik wens je hoe dan ook met alles veel succes!!

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 25 april 2010, 10:56

Hey Katleen,

Wij zaten tot nu toe ook in GHB. Hebben er 2 verse IVF pogingen gehad. Heel lieve mensen daar, kan er niks verkeerd van zeggen. Maar uiteindelijk ga je voor een babietje eh. Voor de derde poging (die gepland stond voor beginnen snuiven op 29 april, dus deze week), wilden ze weer hetzelfde schema toepassen, ook al had ik maar 4 eicellen met 300 eenheden gonal F. Kwaliteit van het embryo was dan gelukkig wel goed.
Ik had toch al een afspraak gemaakt in jette omdat wij na 3 mislukte pogingen in GHB wilden overstappen naar jette. Met het gedacht dat de wachttijd in Jette erg lang is had ik nu al maar een afspraak vastgezet. We waren erg verrast door de uitspraak van prof Devroey dat ik meer baat zou hebben bij een schema zonder pil. Ik moest in GHB altijd minstens 18 dagen pillen en devroey zei dat dat bij mij veel om zeep helpt (niet met die woorden, maar daar kwam het wel op neer). Het spijtige is dat ik nu net aan de pil zat ter voorbereiding van de poging in leuven en daardoor niet meteen kan starten in jette. De hormonen van de pil moeten eerst uit mijn lichaam zijn, dus 1 cyclus overslaan en dan hopelijk eind mei starten. Er moeten gelukkig geen onderzoeken meer gedaan worden. Enkel het AMH hormoon is geprikt om te zien hoe het met mijn eicelreserve zit. Hopelijk zijn hier geen problemen mee (heb telkens weinige eicellen na stimulatie), want dan staan we verder van huis! We hebben nu poging 3 in GHB dan maar gecancelled. We zijn van mening dat we onze 6 kostbare pogingen (waarvan er nog 4 over zijn) optimaal moeten benutten en niet mogen aanmodderen met iets wat niet echt blijkt te werken. Toch heb ik schrik of het nieuwe schema zal aanslaan. We zullen zien...

Ben je al zwanger katleen? Of al bevallen? Ik wens je hoe dan ook met alles veel succes!!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 april 2010, 18:09

Ik ging ook in GHB Sunny. M'n zoontje is 14 weken oud. :D

Ik heb wel daar zelf moeten aandringen op een schema zonder pil. Ik heb nooit echt de pil verdragen en ik voelde precies dat 't niet goed was voor me.

Vreselijk dat je zoiets moet horen in Jette... Ook al weet je 't allemaal niet van te voren. Kvind het wel een beetje vreemd, toen ik de eerste keer in GHB maar vier eicellen had, hebben ze wel zelf voorgesteld andere hormonen te nemen en een hogere dosis. Raar dat ze je zonder meer laten starten met hetzelfde schema aangezien je een "pover" resultaat had. Maar ja, wij hadden wel naast een lage "opbrengst" ook een heel slecht bevruchtingsresultaat (maar eentje bevrucht), mss dat ze daarom sneller actie hebben ondernomen...

Goed dat je de overstap gemaakt hebt, ook al duurt het nu wat langer. Je moet idd de pogingen die je hebt max benutten. Ik wil niet zeggen dat ze in GHB slechter zijn hoor, maar al bij al moet je toch het gevoel hebben dat je doet wat je kan vind ik...

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 25 april 2010, 21:17

Loeki, gefeliciteerd met je zoontje! Hopelijk mogen wij binnenkort evenveel geluk hebben!
We hebben er net een weekend van babybezoekjes opzitten. Mijn zus is eergister bevallen en ook mijn man is eergister peter geworden (van nog een ander babietje). Dan ervaar je weer wat je mist...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 april 2010, 22:06

Ik hoop van harte dat 't geluk aan jullie kan mag staan Sunny! :D

Pijnlijk, babybezoekjes... :? Knuffel daarvoor!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 55 gasten