slaapjes overdag : in living of in bed ?

Plaats reactie
lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

slaapjes overdag : in living of in bed ?

Bericht door lisa marie » 29 april 2010, 15:02

Overdag leg ik Marie nog steeds in het park om te slapen. Sinds gisteren heb ik de omranding er wel afgehaald, omdat ik merk dat ze graag rondkijkt.

Ze slaapt overdag meestal wel heel onrustig. Als ze een lange slaap doet, dan weent ze het eerste uur vaak in haar slaap. Maar vaak slaapt ze ook minder dan een uur, en wil dan ook niet meer slapen.

Marie is nu 7 weken. Ik vraag me nu af of ik haar voor haar 'dag'slaapjes best beneden laat slapen, of, zodra ze in haar parkje tekenen van vermoeidheid toont, beter boven in haar bed leg.

's Nachts, in haar eigen bed, slaapt ze heel goed. Ik leg haar erin na de fles van 23 uur, en meestal is ze dan onmiddellijk stil, ook na de nachtfles.
Ik wil nu niet dat dat zou wijzigen omdat ik haar overdag ook boven zou gaan leggen. Daarom twijfel ik...

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 29 april 2010, 15:14

Voorlopig slaapt Seppe nog beneden overdag (is nu 12 weken), maar zijn wieg staat hier ook nog. Hij verhuist overdag dus geregeld van relax naar park naar wieg. Dus meestal als ik zie dat hij moe wordt, leg ik hem in zijn wiegje. Maar soms valt hij ook in slaap in zijn parkje (zoals nu), en dan laat ik hem daar gewoon liggen. Veel langer dan een uur aan een stuk slaapt hij ook niet overdag, meestal slaapt hij in de voormiddag een half uurtje (hij staat pas om 9u30 à 10u op), en dan 's namiddags 2 keer een uurtje of zo.

Ik heb hem ook een paar keer boven gelegd als er vriendjes van de oudste op bezoek waren, maar dan slaapt hij niet langer.

Véro.
xx

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 april 2010, 17:43

Yveske van drie maanden en half slaapt ook nog vaak beneden. Wel in zijn wiegje, in het park valt hij niet vanzelf in slaap, mobieltje en speeltjes zijn veeeeeeeeeeeeeel te interessant.

Maar toen hij zeven weken oud was wilde hij zelfs niet in de wieg slapen. Toen sliep hij vooral in de zetel... Hij viel toen in slaap in mijn armen en als ik chance had kon ik hem aan de kant leggen en opstaan. Langer dan een half uur aan een stuk sliep hij zeker niet, hij slaapt nu stukken beter... :)

Ik leg hem wel boven in z'n bedje als er bezoek is of veel lawaai. Maar hij slaapt er ook niet langer.

Kdenk dat je naar je eigen kindje moet kijken. Als ze een kindje is dat snel onrustig wordt van geluid, dan ligt ze wellicht rustiger in haar eigen bedje boven. Ik denk echt niet dat het afbreuk gaat doen aan haar goede nachten, integendeel! Hoe beter ze leert vanzelf in slaap te vallen in haar eigen bedje, hoe sneller ze de nacht door kan zonder jou hulp.

Maar oooooh ik zou het niet zo leuk vinden, als ze veel slapen en je kan ze dan niet zien... :roll:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 30 april 2010, 9:28

Kaan ligt nu al even (ik denk van zijn goede drie maanden) altijd boven te slapen. Nu begint het te lukken dat hij vanzelf in slaap valt. Maar je merkt toch nog steeds een duidelijk ander slaappatroon overdag dan 's avonds. Dus Lisa Marie, ik denk niet dat het boven of beneden slapen er iets aan zal veranderen aan haar nachtpatroon. Maar ik denk wel dat het misschien helpt om sneller zelf in slaap te vallen en te leren: bedje boven is om te slapen. Maar je moet vooral kijken en proberen aanvoelen wat je kindje zelf wil. Mama knows best :wink:

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten