Babyborrel of niet?

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 12 mei 2010, 17:41

Ik heb er geen moeite mee om te zeggen tegen bezoek dat ik moe ben. Zeker als je pas bevallen bent gaan de mensen dat echt wel begrijpen hoor! Als het zo ver gaat dat je bijna in tranen uitbarst van vermoeidheid, dan is er wel iets fout. Jij bent de baas op dat moment, niet je ventje die nog een flesje opentrekt. x

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 13 mei 2010, 17:06

Wij hebben geen babyborrel gedaan, en daar heb ik geen spijt van eigenlijk. Ik heb 2 keer gezegd " ik wou dat ik een babyborrel gedaan had", als het bezoek wat te lang was blijven plakken. Maar verder vond ik het altijd heel aangenaam, het is een gelegenheid om eens bij te praten. Ik hoorde van vrienden dat ze soms 4 keer bezoek kregen op 1 dag, dat zou ik niet zien zitten, maar als ze op voorhand bellen, kan je dat zelf wel wat plannen.

Véro.
xx

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 7 juni 2010, 19:52

Ook hier iemand die er niet goed uitraakt babyborrel of niet.
Ik zelf ben geen voorstaander maar de meesten raden het wel aan.
Het nadeel is dat ik in oktober beval dus een babyborrel zal in de late herfst winter moet dus niet buiten dus een zaal zoeken.
En weer iets voor de kindjes zoeken.

Ik hoor ook bedragen van 1200 tot 1500 euro wat ik wel veel vind maar een zaal kost ook al snel 250 tot 300 euro dus kan het inderdaad oplopen.

Hoe hebben jullie dat gedaan en was er ook zo'n serieus kostenplaatje aan?

Iemand ideeën of suggesties om een leuke maar toch niet al te dure babyborrel te houden?
Wat serveren jullie zoal van hapjes?

Groetjes
juffie

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 7 juni 2010, 20:07

Bij ons heeft het toch wel wat gekost. De rekening van de zaal zelf (parochiezaal : huur zaal, personeel, opkuis, verbruik van drank) hebben we nog niet gehad.
Die van de traiteur wel.

Wij hebben onze babyborrel op een zaterdagavond gegeven. Vanaf 19 uur, de laatsten waren weg om middernacht. (mijn ouders waren toen al wel vertrokken met Marie naar ons huis, om haar op haar gewone uur haar laatste flesje te geven en in bedje te stoppen).

Mijn man is zelfstandige en had wel wat relaties uitgenodigd. Je wil dan ook niet dat ze achteraf zeggen dat we niet genoeg geserveerd hadden. Traiteur heeft gezorgd voor : eerst warme hapjes, dan broodjes en een frietstandje met vleeskroketjes en fricandellen, en uiteindelijk hadden we zelf nog voor taart gezorgd.

Traiteur alleen kostte al 685 euro. Rekening van zaal en drank moet dus nog komen. De huur van de zaal zelf is niet veel, 90 euro, omdat we van de parochie zelf zijn. Maar mensen van buiten de parochie betalen inderdaad 250 euro huur !

toch ben ik blij dat we een babyborrel hebben gegeven. Zo hebben we weer heel wat oude vrienden gezien ! En zijn er mensen die we liever niet thuis ontvangen ook niet bij ons thuis geweest !

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 8 juni 2010, 10:05

Juffie: zoals je kan lezen zat ik tot enkele weken geleden met dezelfde twijfel als jij.
Ik ben niet echt een voorstander van die babyborrel wegens te duur volgens mij. Mijn man zou het liever wel hebben, maar gezien hij er nu al enkele weken niet meer achter vraagt en zelf uiteraard niks uitzoekt (GRRR) zwijg ik lekker :? . Ik kan geen raad geven op dat vlak en hoor van evenveel mensen dat ze er blij mee waren en van evenveel mensen dat ze toch nog steeds heel erg veel bezoek over de vloer kregen. Dus ja... het blijft steeds een eigen beslissing he.
Succes ermee hoor

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 januari 2011, 10:55

Wij hebben voor ons eerste kindje geen babyborrel gegeven (was in de winter en zagen dat toen praktisch niet zitten)

Nu zijn wij onlangs zelf naar een babyborrel geweest en ik vond dat eigenlijk heel leuk en 't was aan het kriebelen om zelf ook een babyborrel te geven.

Lang met ventje over gehad, en hij stelde voor om een kostenraming te maken.
Maar we komen al niet overeen in het 'kader' vd babyborrel.
Ik wil het in onze tuin doen, met een tentje, wat tafels en stoelen, koude hapjes, chips en kaas, sandwiches en taart.
Ventje wil er op zijn minst een deftige tent bij, en een springkasteel, plus 'personeel'. Hij vindt niet dat we familie/vrienden moeten belasten met de bediening.
Dus ik begon ijverig te tellen en ik kom aan 140 genodigden, als iedereen komt! Gaan beginnen schrappen in die wel, die niet, is onmogelijk.
Tel daar nog maar eens aan 10 euro drank en hapjes bij, en je zit al aan een flinke uitgave...
Ik ga er wel vanuit dat van die 140 'maar' 100 mensen effectief zullen komen, maar ventje vindt dat je daar niet mag vanuit gaan.
Plus hoe gaan wij 100 mensen in onze tuin ontvangen, en sanitair voorzien, spoelbakken voorzien, koeling voorzien, pffff dat wordt een dure bedoening.

ik ga dus mijn idee moeten herzien en er ofwel een beperkt feestje van maken, ofwel gewoon uit mijn hoofd zetten, en iedereen thuis ontvangen ...
moeilijk hoor, grote familie en vriendenkring hebben!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 5 januari 2011, 11:36

ik durf hier geen cijfers te noemen wat onze vorige babyborrel gekost heeft. Bij ons waren er wel 350 mensen (aanwezig!), maar dat komt natuurlijk door de zaak van mijn man, er waren heel veel zakenrelaties.

Drank is eigenlijk de minste kost en als je bij een bierhandel je drank bestelt, kan die zorgen voor frigo, eventueel tapkraan en spoelbak (als je geen afloopje hebt, zet men daar gewoon een emmer onder, een beetje improvisatie/kamperen kan ook).

Die tent, daar was ik wel van verschoten, dat kost wel redelijk wat geld, maar een kleiner exemplaar zal wel meevallen. Je kan altijd eens vrijblijvend prijs vragen hé. Iemand die tenten verhuurt, kan ook meubilair bij leveren: tafeltjes en stoelen want je hebt altijd mensen die willen kunnen zitten.

Vooral de traiteur heeft ons veel geld gekost, wij hadden warm buffet voorzien. Dat zal ongetwijfeld anders worden deze keer (in de zomer smaken koude hapjes ook beter hé) en heel wat minder! Vooral het feit dat 50 mensen die toegezegd hadden niet zijn komen opdagen heeft ons pakken geld gekost :?

Ik vrees dat mijn vriend het deze keer wéér zo groots gaat zien (maar nu ga ik mijn willetje toch wat meer doordrukken hoor en deftig schrappen in de genodigdenlijst...) ik heb er wel wat geld voor over, tenslotte is zo'n geboorte toch een grootse gebeurtenis en het is o zo gemakkelijk om iedereen in één keer over de vloer te krijgen, maar we gaan het niet meer zo bont maken als vorige keer. Tenzij we er ineens ook een trouwfeest van maken... :lol:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 januari 2011, 11:46

haha da's waar ook, heb al vaak aan jouw 'gastenlijst' gedacht.
Wij willen de geboorte van ons kindje ook vieren, maar eigenlijk wil ik dat niet vieren met 135 mensen waarvan ik maar 50 mensen echt graag heb! En 't geld speelt natuurlijk wel een grote rol bij ons.
't enige is, bij ons 1e kindje zijn vele mensen gewoonweg niet komen opdagen ,geen kaartje, geen proficiat, maar we kunnen ze niet uitsluiten. En ja, ze moesten nu maar eens besluiten om wel te komen.

ik denk dat ik er dan maar een tuin-doopfeest van ga maken in beperkte kring! Zal veel beter meevallen 8)

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 5 januari 2011, 12:03

ja, en als je dan alleen de mensen uitnodigt die je graag hebt, dan geef je er ook liever iets meer geld aan hé.

een bron van frustratie, onze gastenlijst: ik geloof dat we aan zo'n 550 mensen gestart zijn (kinderen inclusief hé)

Voor de kindjes hadden wij ook een springkasteel, en dat is ALTIJD een groot succes. De tipzakjes frietjes vonden ze ook heerlijk en dat kost niet zo veel hé...

De rijkste nonkel van mijn vriend, daar hebben we ook niets van gekregen... sja... 't Zal ook een manier zijn om rijk te worden zeker.
Daar ben ik wel van verschoten, van de cadeau's die sommigen geven: sommigen waarvan je weet dat ze het niet superbreed hebben, daar krijg je dan cadeau van om van achterover te slaan. En anderen die het zich gemakkelijk kunnen permitteren, die geven dan weinig, enfin, in vergelijking met die anderen dan hé. ieder geeft wat hij wil natuurlijk...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 5 januari 2011, 14:28

Ja dat is zo hé dat je verschiet van je krijgt en niet krijgt. Was bij ons bij ons trouwfeest ook zo hoor.

Wij hbb bij ons eerste ook geen babyborrel gedaan. Toen we toen al dat volk over de vloer kregen hbb we gezegd dat we het deze keer zeker wel gingen doen. Maar nu weet ik het toch niet. Och heb nog tijd om daarover allemaal na te denken.

Persoonlijk zou ik opteren voor een babyborrel voor enkel verre familie en vrienden (bv vrienden van ouders). Mensen die je liever niet over de vloer hebt. Maar ja enkel die mensen uitnodigen voor een babyborrel dat gaat ook niet zeker?

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 5 januari 2011, 14:28

nee, dat gaat niet :lol: :lol: :lol:

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 5 januari 2011, 14:46

Bokje, een vriendin van mij heeft dat gedaan, haar man speelt bij ontelbare voetbalploegjes enzo, en omdat hij het niet zag zitten om al die mensen over de vloer te krijgen, hebben ze een kleine receptie gegeven voor al die mensen. Waren niet echt vrienden, maar ook niet echt mensen aan wie ze geen kaartje wilden sturen...

Ook wij hebben een babyborrel gegeven toen ons ventje 5 weken oud was.

Het heeft ons ook een pak geld gekost, maar we hebben zelf geen vinger moeten uitsteken; het was in een feestzaal met traiteur. Er waren 150 bevestigde personen, waarvan er zeker 20 gewoon niet zijn gekomen... :x Eerlijk gezegd vind ik dat echt niet kunnen, eerst bevestigen en dan niet opdagen!

Dusja, ook dat heeft ons gekost natuurlijk... Achteraf geen spijt, ook al was het een grote factuur, iedereen vond het heel leuk en heel erg in orde qua hapjes, drank en bediening. En 't is waar, er was niks tekort, ze bleven maar rondkomen met vanalles en nog wat!
Voor een eventuele volgende keer, gaan we het misschien (hangt af van het seizoen natuurlijk) in de tuin van ons huis-in-aanbouw doen, nu wonen we nog in een klein appartementje en ik zag het niet zitten om wekenlang bezoek te hebben...ook zou ik het aantal bevestigde gasten gewoon met een korreltje zout nemen. (hoewel, de no shows van de eerste keer krijgen volgende keer geen geboortekaartje meer!)

Ook de kado's waren heel verschillend, zoals GG al schrijft, de mensen die het zich makkelijk kunnen permitteren, gaven soms echt geschenken waarvan ik me zou schamen om het aan iemand te geven... maarja, de allerbelangrijkste mensen gaven de mooiste geschenken (en daarom niet altijd de duurste!)

Je kan een borrel zo duur maken als je zelf wilt en het is heel persoonlijk, maar wij wilden graag gewoon genieten van alles, en ook onze familie laten genieten, en dus hebben we gekozen voor een zaal met bediening... Maar het was een prachtige dag en ik zou het er zo weer voor over hebben!

sarahdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 november 2013, 9:59

Bericht door sarahdb » 15 november 2013, 10:03

wij hebben ook gekozen voor een babyborrel, zeer praktisch en leuk.We hebben wel gekozen voor catering, dat heeft ons een hoop werk bespaart;) http://www.babyborrels.be

peterd
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 22:04

Re: Babyborrel of niet?

Bericht door peterd » 19 augustus 2018, 22:20

Wij kozen bewust voor een babyborrel om met iedereen ons babygeluk te kunnen delen. Wij hebben een drankje, hapjes en verse houtgestookte pizza's aangeboden. Waarvoor we beroep deden op www.ilgustomobile.be uit Otegem. Wat ons heel wat stress en tijd heeft gespaard.

mybabyborrel
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 december 2018, 12:00

Re: Babyborrel of niet?

Bericht door mybabyborrel » 21 december 2018, 12:27

My BaByborrel ..

Me even voorstellen, ik ben Nelly en ben babyborrel-planner :)

In samenspraak, en geheel volgens jullie wens en budget kan het een mooie eerste herinnering worden waar familie en vrienden jullie nieuwe spruit kunnen bewonderen. En het kan zonder gedoe en geloop !
Op locatie of thuis, laat het plannen en organiseren aan mij over...jullie hoeven enkel aanwezig te zijn :)
Contacteer me op nelly.vandaele@telenet.be samen maken we er iets moois van !

Groetjes,
nelly

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten