Leuk speelgoed

Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Leuk speelgoed

Bericht door wat is er mis? » 17 mei 2010, 11:15

Omdat ik ook wel wat nieuw speelgoed voor Kaan wil kopen, zou het leuk zijn te weten hoe jullie ervaringen zijn met een bepaald speelgoed. Zo kan ik weten wat eventueel interessant kan zijn voor Kaan om te kopen.

Hier leuk bevonden:
- de knisperboekjes dus: http://www.paradisio-online.be/html/bam ... ID=222093/ het is zoiets
Positieve punten:
1) je kan het aan de draagmand hangen (dus al vroeg te gebruiken als kijkattribuut)
2) het maakt lawaai als de baby eraan komt
3) het is educatief (voor later dan) met de afbeeldingen van een hond, schaap, ...
4) er zitten voeldingetjes in in verschillende structuren, dus ook leuk

- een rollende bal (kheb geen afbeelding gevonden op het net)
Positieve punten:
1) het maakt ook lawaai (er zit zo een on/off knop aan en een madam zingt zo "rol rol rollen maar ..." alé op zo een leuke enthousiaste toon
2) educatief: er staat een vierkant, een ronde en een driehoek op - als je erop duwt zegt ze een vierkant, ... en op dat vierkant staat dan 1 en de afbeelding van een slak en dan zegt die dame "1 slak", idem voor ronde en driehoek maar dan andere afbeeldingen en het cijfer 2 en 3. Verder staat er een hond, kat en aap op en ook daarbij klinkt een geluidje van een hond (woef woef), kat (miauw) en aap (ja het geluid van een aap) en de dame zegt "hond", ...
3) de bal rolt vanzelf voort en wekt zo ook de aandacht van het kindje
4) er zitten lintjes aan waaraan ze knn voelen en eventeel sabbelen

Liefs,

Bokje

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 17 mei 2010, 11:18

Link van bal gevonden: http://www.vtechnl.com/data/47323.jpg

Liefs,

Bokje

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 17 mei 2010, 11:21

Aline is uren zoet met haar knisperboekje van Dushi.

Een spiegel is ook ongeloooooooflijk interessant :P

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 mei 2010, 11:23

Hier speelgoed met hooooopen.

Zo lang het maar lawaai maakt en rammelt en veel kleurtjes heeft, is het goed bevonden.

- knisperboekje
- parkhanger met rammelaartjes
- activity boog
- bal met belletje er in die ik dan aan haar voeten leg
- zingend of muziekmaken speeltje
- knuffels
Amber heeft nu een periode waarin ze heel graag naar een knuffel pakt en deze vasthoudt, proeft en onderzoekt met haar handjes.

Met Pasen heeft ze dit gekregen: http://www.superspeelgoed.nl/vtech-baby ... -4348.html
Ze kan het ook al gebruiken vanaf ze alleen kan zitten, maar dat is nu nog wat vroeg.

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 17 mei 2010, 11:25

het favoriete speelgoed van ons Marie : haar handjes !!! Ze is ook nog te klein om met iets anders echt te spelen. Maar naar haar handjes kan ze echt lang kijken en ze beweegt ze dan de hele tijd.

Sinds een week is ze ook wel bewust aan het slaan naar het speelboogje van haar babybjörnrelax. Met dat relaxje en dat boogje ben ik wel superblij !

Miepje
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 april 2009, 13:50

Bericht door Miepje » 17 mei 2010, 12:18

ook wij een chronisch speelgoed tekort :wink:

wat hier leuk is op leeftijd 8 maanden (-2 maanden prematuur)

- sokjes met een rammelaar op alle mogelijke manieren behalve aan de voeten
- rammelaars (ikea heeft er hele leuke voor weinig geld)
- aan de maxicosi: rammelnijntjes (dat is echt een geweldig succes, spelen tot ze in slaap vallen in de auto)
- 'labeldoekjes'. zo'n doekjes met alleen maar lintjes aan.
- alle andere speelgoed met een labeltje: het labeltje is het interessantste van het speelgoed
- de tuut vanuit alle perspectieven

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 mei 2010, 12:48

Oh ja, zeker ook de handjes hier. De tuut kan ook al voor entertainment zorgen. Zeker het speenkettingkje van Bumba met zo een knisperdoekje er in!
Rammelaars zijn ook een echte hit.
Voor kleine kindjes: kijk wel uit dat de rammelaars niet te zwaar wegen.
Wij kregen van vrienden zo een klein licht sambarammelaartje, daar zijn al wat uren mee gerammeld hoor! Ze heeft het nu zelfs door dat als ze met haar rammelaar tegen het park klopt, het nog meer lawaai maakt!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 17 mei 2010, 13:16

Rammelaar is hier ook een geweldig succes. Eveneens het slagen tegen het park want dat maakt idd nóg meer lawaai :D
Wat hier ook een geweldig succes is zijn blokken in en uit de doos nemen. Alexander kan daar zo mooi mee spelen. Hij haalt er alles uit, klopt dan heel enthousiast met zijn blokken tegen mekaar en dan steekt hij ze mooi terug :D Echt geweldig!!
Matthias probeert zijn broer na te doen, maar het is niet altijd een succes...

Miepje
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 april 2009, 13:50

Bericht door Miepje » 17 mei 2010, 14:14

voor de durvers: compact, goedkoop, overal mee naar toe te nemen, ...
een... ballon!
niet te hard opblazen. dat is hier een echt succes. er is een tuutje aan waar je mee kan prutsen, je kan er goed in nijpen, het rolt weg, komt terug, ... en het wordt helemaal te gek als hij al een beetje 'oud' is.
enige nadeel, mama heeft altijd schrik van het ploffen van de ballon.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 mei 2010, 14:28

Hier hangt een ballon boven de verzorgingstafel. Afleiding en plezier gegarandeerd!

En mamma is ook heel leuk speelgoed hoor, je kan er in knijpen, aan trekken, aan sabbelen, stampen, ....

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 17 mei 2010, 15:27

Miepje, dat is idd voor de durvers. Maar het lijkt me idd wel leuk te zijn.

En hihihi een rammelaar is ook nog steeds een succes. Maar toen hij die helemaal in het begin ontdekte, dat was echt grappig. Hij sloeg ermee over en weer gelijk een wilde zot. Echt soms tegen zijn eigen hoofd. En als je hem op schoot had moest je je soms ook wegmikken of je kreeg de rammelaar tegen je hoofd met alle geweld (en geloof komt hard aan). In zijn bed horen we hem soms met zijn tut tegen de spijlen slaan. En dan zeggen we ook tegen elkaar "onze wilde is weer bezig" (net zijn vader - pas op papa zegt het zelf hé :lol: ).

De sokjes met rammelaar zijn geen echt succes. Dat gaat gewoon de mond in, maar tsmaakt precies toch niet super :wink: .

Sterretje, welke activity boog heb je. Kaan is daar precies niet echt geïnteresseerd in. Ik heb wel iets anders aan zijn mobieltje gehangen: http://www.speelgoedhut.nl/index.php?na ... ukt_id=447 deze. Dat vind hij nu wel leuk om vast te pakken.

Miepje, kan je een voorbeeld tonen van labeldoekjes?

Wappie, dat zal voor als Kaan iets ouder is zijn hé die blokken. Dat kan hij nu denk ik nog niet. Wat ik wel er leuk uitzien vind is zo die blokken met een bepaalde vorm in het juiste gaatje steken (als je snapt wat ik bedoel)

Liefs,

Bokje

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 mei 2010, 15:43

mijn speeltapijt met activity boog is eigenlijk vrij eenvoudig. 't is van winnie de pooh, en er hangen eigenlijk gewoon vier figuurtjes (knuffeltjes) boven. 'k vond die van Loekie's Yveske eigenlijk interessanter dan de mijne... 'k heb me daar weer te veel laten leiden door het winnie de pooh gehalte.
Maar deze lijkte me wel interessant:
http://www.paradisio-online.be/html/bam ... p?ID=51341
of deze
http://www.paradisio-online.be/html/bam ... ?ID=317491
goedkoop is het niet

Zowiezo denk ik dat dit speelgoed allemaal maar met mate boeit. Ze worden het wel weer rap beu.
'k denk dat Amber er maximaal een half uurtje mee gespeeld heeft na elkaar. Daarna begint ze ook te draaien en te keren en te kreften dat ze het beu is...
Maar in haar parkje met al haar 'schatten', kan ze zich echt wel lang amuseren... Vooral de spijlen van het park! Dan duwt ze zich af met de voetjes om zo vooruit te geraken (bang met haar hoofd tegen de rand!)
Ben benieuwd vanaf wanneer ze echt zal gaan kruipen!

Oh ja, wie van jullie heeft er ook zo een rubberen speelmat?
wij hebben ze nog niet in gebruik, maar 'k weet eigenlijk niet w aar ik ze moet leggen. 'k vind het niet zo handig om ze ergens teleggen en dan steeds weer te moeten opruimen. En er steeds maar weer overlopen, is ook geen optie vind ik, dan kan je ze elke dag dweilen... En 'k kan moeilijk de box wegdoen om plaats te ruimen hé... 'k zal een reorganisatie moeten doen binnenshuis :)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 17 mei 2010, 20:26

Hier zijn de favorieten (4 maand):
- MAMA of PAPA :wink:
- Freddy de vuurvlieg van Lamaze (is ze zeker al een maand zoet mee)
- Spiegel in haar park (ook al een maand een grote hit)
- Bel-rammelaar van Selecta (ze kan nog niet schudden met haar andere rammelaars, bijv. van Ikea (idd voor geen geld))
- Speelboog van Babybjorn-relax (ook al lang mee bezig, was eerste waar ze mee speelde)
- Buispiep Ophelie de kip van Lilliputiens (maar mama moet haar doen piepen)
- Mobiel Symphony in Motion van Tiny Love (al heel lang, dat zijn echt haar vriendjes. Speelt gedurende 20 minuten en ik moet vaak opnieuw op de knop duwen zodat ze 30-40 minuten lang haar vriendjes kan proberen vast te pakken, hetgeen haar de laatste tijd meer en meer lukt dus binnenkort heeft ze de mobiel waarschijnlijk kapotgetrokken net zoals haar nichtje)
- Speelboog en mat Jungle of Rainforest ofzo van Fischer Price (geleend, is geloof ik oud model), daaraan kan ik wisselen wat ik eraan hang, bijvoorbeeld de goeie ouwe Freddy de vuurvlieg
- Labeldoekje van Label Label
- bijtringen in allerlei materiaal
- Boekjes allerhande en DVD's (alleen met toezicht op de laptop, nooit zomaar alleen voor de TV)
- de grote piano (vanop mama haar schoot, heel leuk om zelf toetsen in te drukken) en de viool (maar dat laatste alleen om naar te kijken en te luisteren, voorlopig nog enkele jaartjes wachten voor ze er zelf eentje krijgt 8) )

Waar ze nu nog geen aandacht voor heeft:
- de meeste gewone rammelaars waar je hard mee moet schudden
- pols- en voetrammelaars van Lamaze
- knuffels
- piep-speelgoed waar je op 1 bepaalde plaats moet duwen
- badspeelgoed

Voor aan de maxi-cosi heeft ze een ringen-ketting van Playgro van de ene kant van het handvat naar de andere, waaraan ik haar ander speelgoed/boekjes kan aanhangen zodat ze ermee kan spelen en het altijd binnen handbereik valt.

Voorlopig heb ik het niet zo voor van dat muziek- of kunstmatig geluid-makend speelgoed. Hier is al een echt klein pianootje op weg (gekocht via airmiles hihi). En binnen enkele maanden zal het vooral nog verder gevorderd houten speelgoed zijn van Selecta/Haba, de basic collectie van Fischer Price, en dan Duplo, Lego, Playmobil.... alles waar ze zelf haar fantasie voor zal moeten gebruiken!

Sterretje, ik denk eraan om zo'n turnmat/judomat te kopen zoals in de creche en ergens in een hoek te leggen. Naar het schijnt trekken van die rubberen puzzeltegels veel stof aan... (en waren die niet een tijdje uit de handel teruggetrokken ofzo??)
Laatst gewijzigd door mies op 17 mei 2010, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Miepje
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 april 2009, 13:50

Bericht door Miepje » 17 mei 2010, 21:51

dit is ons labeldoekje...http://www.difrax.com/nl/shop/knuffels- ... variant:97 maar ze komen in alle maten en gewichten...

mies: die pols en voet rammelaars van lamaze daar spelen ze nu wel mee, maar dat heeft dus lang geduurd. en ze vinden de rammelaars leuk maar niet zoals het hoort.

onze activiteitenboog is van playgro, heel tevreden over. de speelboog heeft een tijdlang over hun relax gestaan, zo konden ze er vroeger aan. nu is 't niet meer nodig.

en nog vergeten te vermelden: ouderwetse TV van fisherprice (http://www.firebox.com/product/2115/Fis ... o-Classics, het rechthoekige ding op de eerste foto). het ding staat op de leuning van de zetel. de meisjes staan recht tegen de zetel en 'kijken' zo naar de televisie. hilariteit verzekerd.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 18 mei 2010, 8:34

Hey Mies, je gaat er precies een muzikale meis van maken?
Ben je zelf ook veel muzikaal bezig? Ben ik zo jaloers van :)

Goh speelgoed, ik moet mij echt serieus inhouden maar ik vrees hoe ouder ons kleintje gaat worden, hoe meer ik voor haar ga kopen (en het wordt er dan niet goedkoper op!) gelukkig kan je ook mooie dingen tweedehands kopen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten