Leuk speelgoed

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 30 oktober 2012, 12:43

sterretje: van "echt jongensspeelgoed" heeft mijn zoontje enkel gereedschap en een garage met auto's, en beiden vallen ook bij meisjes in de smaak.

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 30 oktober 2012, 12:56

Goh, ik ben ook niet zo'n voorstander van typisch jongens/meisjes-speelgoed.

Op z'n eerste verjaardag kreeg onze kerel van mijn zus een klein autootje. Daarvoor had hij enkel unisex speelgoed gekregen maar het was wel een schot in de roos. Meestal vraagt en krijgt hij dus iets met wielen onder. Anderzijds kreeg hij vorig jaar (toen was hij 2j.) een keukentje met potjes en pannetjes van de Sint en hij was daar ongelooflijk blij mee. Ook unisex speelgoed zoals een tekenbord, aqua doodle, play doh,... was een groot succes. Wij proberen dan ook de kadootjes wat verscheiden te houden zodat hij van alles wat aangeboden krijgt.

Voor onze dochter ga ik kijken hoe zij zich ontwikkelt. Wil zij met auto's spelen, dan kan zij (broer heeft er toch genoeg :D ). Wordt het een typisch meisje-meisje dan zal zij wel wat poppen krijgen zonder daarin te overdrijven. Een wasmachine of stofzuiger krijgt ze niet, tenzij ze dat écht heel leuk zou vinden. Maar eerlijk gezegd hoop ik van niet. 8)
Ik hoop dat het doorsnee kinderen zullen zijn die zich even goed amuseren met hun keukentje, blokken,... als met de schommel en de zandbak buiten.

Hier weten we wat Sint-Maarten zal brengen aangezien we ook de kadootjes voor bij oma & opa zelf hebben gekocht. Maar ik ben vooral benieuwd naar hun reactie! Inderdaad, nog 1 week aftellen!! :D Als ouder krijg je toch wat jeugdsentiment, he, in deze periode. Het bladeren door de reclameboekjes, het snuisteren in de winkel (wat zouden ze leuk vinden),... Mega!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 30 oktober 2012, 13:14

een stofzuigertje hebben wij wel, en als er jongens komen spelen, is dat altijd een grote hit!
maar om nu te gaan zeggen: je krijgt een strijkijzer :lol: :lol: 'k hoop dat ze daar nooit achter vragen (hoewel ik me daar als kind wel mee geamuseerd heb :roll: )

onze meisjes zijn vooral buitenspelers geweest de afgelopen maandag. Ben benieuwd wat de winter gaat geven binnenshuis. op tijd eens wisselen van speelgoed zekers.

de sint aankopen ga ik binnen een week of twee eens gaan doen :D is idd nostalgie hé, vond dat als kind zo een spannende periode!

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 30 oktober 2012, 13:29

Grappig seg om te lezen dat jullie je dochtertjes liever geen stofzuiger ofzo geven. Ik geef onze T. liever geen speelgoedwapens of monsters ouzo dus hij krijgt van de sint een stofzuiger cadeau :D Hij is echt helemaal gek van de grote stofzuiger dus ik denk wel dat hij het leuk zal vinden. Ik merk wel dat hij nogal huiselijk is aangelegd momenteel. Als ik de vaatwasser aan het legen ben, komt hij meteen aangesneld om mij te helpen. Als hij de wasmachine mag vullen, is hij echt in z'n nopjes. Met vodjes over de kasten wrijven doet hij ook héél graag. Daarentegen interesseren speelgoedauto's hem geen bal! :)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 30 oktober 2012, 13:32

een nieuwe man in huis dus ;)

grappig idd...
'k wil onze kindjes de kans geven om hen te ontplooien volgens alle richtingen die ze kunnen volgen, en ze niet al van in de wieg in hokjes gaan duwen... hoewel dat niet helemaal te vermijden is, want zelfs de duplo blokken zijn tegenwoordig al roze ;)

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 30 oktober 2012, 13:36

Een totaal nieuwe man! :) Zijn vrouw zal content zijn later! Als het allemaal blijft duren natuurlijk :wink: Ik ben ook niet zo voor die typisch jongens of typisch meisjestoestanden. Zo verkopen ze veel spullen in het blauw, groen en het roze. Ik kies hier dan steevast het groene uit :) Hij heeft bvb wel een pop en af en toe legt hij ze dan in de zetel en moet ze slapen. Hij is wel eerder zorgend van aard, vind ik. Is ook nogal verlegen bij andere kinderen en is meestal niet zo'n wildebras. Alhoewel hij enorm kan genieten van hevige stoeipartijen :)

Ohja voor z'n verjaardag krijgt hij trouwens een grote vrachtwagen. Want straks denken jullie nog dat ik hem die "meisjesspullen" opdring :)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 30 oktober 2012, 13:42

nee hoor ;)

'k vind het trouwens kunnen dat jongens ook met poppen spelen! zo leren ze ook 'zorgen' hé!
in de crèche en op school is het met de jongens ook altijd ruzie wie met de buggy mag rijden :lol:
en ze ontwikkelen zich toch tot hun eigen individu! Is net zo interessant aan kindjes hé :D

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 30 oktober 2012, 13:46

Vind het eigenlijk een superidee Sterretje..

Ik twijfel wel wat voor Kersje... Op weekend was ze echt verzot op het ikea-keukentje, je kon ze er niet van wegslaan. Thuis is ze echter al even gek op de enige auto die we hebben en haar tractor, haar bal. We hebben al een tijdje de indruk dat al het speelgoed dat ze via haar neefje heeft geërfd een schot in de roos is. Van karakter is ze ook totaal geen poppemieke, maar echt zo'n kwajongen die graag de clown uithangt.
Slechts af en toe vindt ze iets mooi, maar meestal is dat dan omdat er een beestje of Bumba opstaat. Staartjes maken maken is echt niet haar ding, na 2 minuten trekt ze die handel uit haar haar. Een leuk jasje hangt maar half rond haar schouders, want stoort haar bij haar activiteiten, een rokje zit na een half uur volledig in de kreukels. Als ik ze soms zie lopen tov haar pluszusje, die een heel ontwikkeld prinessegevoel heeft, dan weet ik nu al wie vd 2 NIET geïnteresseerd zal zijn in shopdaagjes :P

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 31 oktober 2012, 9:43

Het is inderdaad leuk te lezen dat iedereen hoopt dat hun kinderen zich wat verscheiden ontplooien zonder meteen in een specifiek hoekje te worden geduwd.

Een nieuwe man of vrouw (bv. een automechaniciene :D) kan zo geboren worden.

Wij waren indertijd thuis met 3 meisjes en wij hadden allerhande speelgoed. Mijn jongste zus was zelfs zot van matchbox-autootjes en voetballen. En da's eigenlijk wel goed dat je je eigen weg mag en kan volgen.

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 31 oktober 2012, 9:56

Hier kreeg ik vroeger van mijn nonkel altijd speelgoed waar hij zelf nog graag mee speelde ( hij was kinderloos).
Ik heb dus in al die jaren de volledige marklin collectie treintjes van hem gekregen. ook een racebaan herinner ik me. ik was destijds ook zo'n die-hard voetbalfan ( mexico 86 hé).

Trouwens mijn kids spelen nog veel met 't speelgoed uit 'mijnen tijd'. fisherprice, lego, playmobil zijn zaken die niet kapot te krijgen zijn. en mijn strips en tinyboeken worden ook nog goed gesmaakt.

Cinne

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 31 oktober 2012, 10:11

Ik heb vroeger heel veel met de autootjes van mijn broer gespeeld en deed niet liever dan gewoon "ravotten" in de tuin. En 't is met mij toch ook goed gekomen 8)

Als de kindjes maar content zijn en graag spelen, da's het belangrijkste! :wink: Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het toch niet zo geweldig vond toen kabouter vorige week met een witte "chacosse" van bij zjin moeke kwam...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 31 oktober 2012, 10:17

:lol: :lol:

hier ook veel met autootjes gespeeld en knikkers...
nu ja, op de leeftijd van onze kleutertjes kunnen ze nog niet veel zelf 'kiezen' hé... dus 't is aan ons om een uitgebreid aanbod te voorzien :wink:

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 31 oktober 2012, 10:23

die witte 'sjacoche' zou ik nu ook niet zien zitten :wink:

Onze Gaetan probeerde verleden week ook de hello kitty haarspeldjes van de zus in zijn broske te steken :roll:

cinne

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 31 oktober 2012, 10:25

:lol:

Onzen Aron kiest altijd de roze beker. :D De eerste keer keek ik wat raar op maar ik laat hem maar doen. Hij is zot van paars en roze zal daar waarschijnlijk dicht tegen zitten.

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 5 november 2012, 16:01

Ben zaterdag bij Lieveling in aalst mijn sintcadeautjes gaan kopen. jongens toch hoe leuk.
Ik heb voor onze jongen "de eerste spellendoos" van Haba gekocht.

Ik wou deze keer eens echt authentieke gezelschapsspellen.

Ik heb hem ook nog stempels gekocht ( met af- en uitwasbare inkt!!!). kan hij lekker mee prutsen.
Die krijgt hij wel eens tussendoor.

cinne

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten