Leuk speelgoed

Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 5 oktober 2010, 10:23

Ik denk niet dat ze het echt toelaten nee. Maar ze zien het niet altijd hé. Alé soms staan ze id keuken terwijl de kindjes id leefruimte zitten. Ik kan me niet voorstellen dat het dan nog niet gebeurd is dat de kindjes daarop met speelgoed geslaan hbb.

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 6 oktober 2010, 12:02

Loekie, ik zou ook naar een sticker zoeken hoor.

Ik denk erover om een schommelstoel te kopen. Weliswaar tweedehands want die dingen zijn nieuw gigantisch duur maar ik vraag me af of de kindjes dat leuk vinden. Hebben jullie dat een schommelstoel en zitten jullie kindjes daar graag in? Ik heb nu een wippertje maar daar Zit Wout nog niet zo graag in hoor. Misschien is hij daarvoor ook nog een beetje te jong? Enfin ik weet het niet: wat zijn jullie ervaringen?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 oktober 2010, 12:55

ik heb zo een babyschommel van Graco.
Heel tevreden van. Nu gebruiken we het wat minder, maar in het begin toen amber klein was, was het een groot scuces!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 6 oktober 2010, 16:22

Ik heb geen babyschommel gehad, en om eerlijk te zijn weet ik niet of ik hem gemist heb. Meis weende vanaf week 5 tot week 12, misschien dat de schommel wel wat zou geholpen hebben (zoals bij Adie geloof ik?) maar ik dacht dat dat toch maar tijdelijk zou zijn en eerlijk gezegd was er met Meis op die leeftijd toch niks aan te vangen...

Ik heb ook een vraagje voor de mama's van wat oudere baby's: hebben jullie weet van speelgoed met een soort van "beloningssysteem", zoals een geluidje of lichtje ofzo als ze ergens op duwen, zónder geluid??
Tot nu toe is er helemaal geen speelgoed in huis met dergelijke elektronische snufjes, ik kan namelijk écht niet tegen zo van die geluidjes enzo (is persoonlijk). Maar toch zou ik Meis wel iets willen gunnen... helaas is quasi elk speelgoed in de winkel met één of ander geluidje, behalve dan van die zachte blokken of Little People, maar daar is ze nog te klein voor en er zit ook geen echte "beloning" in he... en in de creche hebben ze vanzelfsprekend ook zo geen dergelijk "interactief" speelgoed.
Iemand raad?
Of is er nog ander speelgoed vanaf 9 maanden tot 18 maanden dat toch heel plezant is??

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 oktober 2010, 16:28

Goh mies, eigenlijk geen weet van.
ik heb wel speelgoed dat niet uit zichzelf geluid maakt, maar wel geluid produceert vanaf dat je ergens op duwt. En eens het muziekje begint, is het natuurlijk wel een hele litanie...
'k zou ook niet meteen iets weten wat meer interactief en spelenderwijs is...
Misschien eens een paar speelgoedwinkels aflopen?

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 6 oktober 2010, 18:31

ik kan je ook niet helpen Mies.

Hier heeft ons meisje met de babyborrel een spiegeltje van V-tech gekregen. Verschrikkelijk gewoon die stem en dat geluid erbij... Baby's vinden dat misschien wel leuk, maar de mama niet.. Zeker die stem niet. Die zegt zo 'ik ben een varken' 'ik heb een grote neus' 'waar is jouw neus'

't Is voor baby's vanaf 6 maanden, alsof die dat begrijpen !

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 6 oktober 2010, 20:19

Logost, wij hebben deze schommelstoel cadeau gekregen: http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... &merk=2618

De eerste weken was Sem het na 5 minuten beu, maar dat was achteraf bekeken omdat hij nog te jong was. Nu is hij iets meer dan 9 weken, en sinds een dikke week vindt hij het héél leuk om in de schommel te zitten. Hij kan heel gefascineerd naar de diertjes boven z'n hoofd zitten kijken, en is zelfs al enkele keren in slaap gevallen. Ik vind het echt wel handig, hij wordt er altijd rustig in! En eens hij slaapt gaat het muziekje uit en blijft het dingen gewoon wiegen, want dat melodietje, ook al zijn er twee verschillende, steekt na een tijdje ook wel tegen! ;)

Maar ik heb ook al gelezen dat sommige kindjes het niet leuk vinden, hoewel ik persoonlijk in mijn dichte omgeving alleen maar positieve ervaringen hoor...

En Mies, ik ben ook nog niet veel dingen tegengekomen die geen geluid maken, ons ventje heeft hier ook al een kast vol sinds de babyborrel... Mensen geven precies graag luid speelgoed!

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 6 oktober 2010, 20:44

Haha, wij hebben onze neefjes al meermaals zo'n speelgoed gekocht... bewust, om m'n schoonzus wat te jennen :oops: :lol:

Maar wijzelf (en zoonlief) vinden dat soort speelgoed echt wel leuk. Enige nadeel is dat die melodietjes lang kunnen blijven plakken :lol:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 6 oktober 2010, 22:17

LM, amber heeft dat spiegeltje ook. Vreselijk hé.
Pas nu begint amber er af en toe eens naar te pakken, maar niet echt van harte!

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 7 oktober 2010, 8:36

Wij hebben het autostuur van V-tech, vind ik wel leuk, en Seppe ook. Het geluid valt nog mee, de liedjes zijn niet al te lang en na een tijdje valt het vanzelf uit. Ik had ook staan kijken naar dat spiegeltje, maar als ik het zo lees, ben ik al blij dat ik het niet gekocht heb.

Mies, ik heb ooit eens in het Kruidvat een soort pluchen bal gekocht met 4 dierengezichten, en als je op het neusje knijpt, dan maakt dat dier het geluid (allez, knor knor bijvoorbeeld), maar dat is echt niet vervelend, niet met muziekjes of zo. En Seppe heeft er al heeeeeel veel mee gespeeld!

Véro.
xx

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 7 oktober 2010, 9:57

Mies ik weet ook niet zo een speelgoed. Maar zou er geen speelgoed bestaan waar er alleen een lichtje als beloning werkt en je het geluid apart kan aanzetten?

Zo ga ik naadloos over tot de babyschommel. Daar konden wij kiezen om te wiegen met muziek of zonder muziek.
En ja Adie hft er heel veel aan gehad. Alé wij vooral. Door zijn onophoudelijk gehuil was dit onze verlichting van de dag. Een kwartiertje hield hij het daarin meestal uit zonder gehuil. Nu hft hij het wel al maanden niet meer gebruikt en is het vorig weekend naar de zolder verhuisd. Maar ik ben SUPER blij geweest dat ik dat had. Konden wij toch eens rustig eten.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 7 oktober 2010, 21:04

Mies de sorteerdoos van Haba? Kweet niet of het zoiets is dat je ev. zoekt... De blokken hebben allemaal iets "speciaals". Er is een blok met een belletje, een blok met een vergrootglaasje in, blokken met zo van die vlakken die van kleur veranderen naargelang hoe je ze draait. Yveske kan daar nu heel gefascineerd naar zitten kijken, hij draait ze rond en bekijkt hoe ze veranderen in 't licht... Ze glinsteren dan zo.

Babyschommel heeft Yveske heel veel ingezeten in het begin in de creche. Zelf heb ik 't nooit gekocht.

babyd
Berichten: 167
Lid geworden op: 4 maart 2010, 9:03

Bericht door babyd » 8 oktober 2010, 9:04

heeft er iemand ervaring met de transat up&down. Wij hebben die nl op de lijst gezet omdat we allebei nogal groot zijn en t leek ons makkelijker om onze spruit toch wat verder vd grond te hebben. Plus dan kan de hond er zo ook niet bij

x

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 8 oktober 2010, 9:14

BabyD, ik heb er geen ervaring mee maar ik meen me te herinneren dat er iem was die gezegd had dit haar lijst te zetten (of was jij dat?)

Mies, gisteren was Adie aan het spelen met zijn xylofoon en bijhorende balletjes. Als hij het balletje door het gaatje duwt valt het balletje op een toets die dan dus een kort xylofoongeluidje geeft. Is het zoiets dat je zoekt? Dat is dus geen computergeluidje.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 9 oktober 2010, 9:39

hier wordt de laatste tijd amper nog met speelgoed gespeeld. 't steekt haar snel tegen of ik weet niet, ze gaat veel liever op ontdekking in huis.
op dit eigenste moment is ze met mjn tijdschriften aan het spelen :roll:
ook wil ze heel veel gepakt worden, maar stilzitten is er niet bij. op 123 trekt ze zich recht aan mij en wil niets liever dan rechtstaan en proberen rondstappen.
wel extra vermoeiend nu...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten