Leuk speelgoed

Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 oktober 2010, 9:46

Ik lees hier precies het verhaal van onze Adie. Hij is nu aan het spelen met de ampulle fysiologisch waarmee ik daarnet zijn neusje heb gespoeld.
En oh wat zijn stopcontacten leuk. Dus continu kijken waar zit hij nu weer :lol:
En natuurlijk hoor ik van mijn man "ja al dat speelgoed is niet nodig hé" :roll:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 9 oktober 2010, 19:52

Klinkt bekend (van al dat speelgoed). :roll:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 9 oktober 2010, 19:56

Ik was vandaag in het kruidvat en er stond super veel leuk (goedkoop) speelgoed voor baby's, maar heb niets mogen kopen vh ventje :? :evil:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 9 oktober 2010, 20:20

Awel, ik heb donderdag dus toch iets elektronisch gekocht. Een soort hamertje tik met korte geluidjes als beloning.
Kom thuis met dat ding, werkt niet (het toonmodel in de winkel wel natuurlijk). Batterijcompartiment opgezocht, awel sie, batterijen erin leeggelopen en overal van die groene smurrie!!
Heb het gelukkig mogen ruilen, is coole winkel daarin, maar ik zie het toch als een soort "teken". Dan koop ik eindelijk eens iets elektronisch, en dan werkt het spul niet!

En inderdaad, nu het spul wél werkt, heeft Meis er geen aandacht voor. Ze was hier vanmorgen bezig met de was te sorteren, tijdschriften uit de kast te halen, en dan eens de boodschappenkist uit de Colruyt aan het inspecteren (nope, geen potjes voor Meis hihi).
Ze speelt alleen met haar speelgoed als wij meespelen, voor de rest onderzoekt ze liever al de rest die hier staat!

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 11 oktober 2010, 9:03

Ik moet zeggen, onze jongen kan wel heel goed met zijn speelgoed spelen. Hij kan echt tot twintig minuten lang met zijn little people poppetjes en autootjes bezig zijn. Nu ja, echt spelen is dat niet altijd. Hij kapt de bak leeg, met veel geluk valt hij er niet zelf in en dan begint hij de poppetjes overal te verstoppen en rond te crossen ( kan ik echt niet meer kruipen noemen, daarom is de snelheid te hoog). Na een tijdje wordt hij het moe en zit hij echt op zijn puzzeltegels de poppetjes te 'onderzoeken'.

Waar hij ook heel graag mee speelt zijn de autootjes van Vroemplanet, normaal maar vanaf 18 maand maar heb ze bekeken, er is niets gevaarlijks aan dus krijgt hij ze. en leuk dat hij het vindt.

cinne

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 23 oktober 2010, 8:07

Tja, nu heb ik het zitten natuurlijk he. Misschien heb ik het wel zelf gezocht.
Vanmorgen nog eens het hamertje-tik bovengehaald (zonder hamertje, dat is nog veel te moeilijk). 't Is deze:
http://www.monsterswithanattitude.be/Ra ... nd-a-sound

Nu had ze ineens door dat als ze over de stipjes streek, er een geluidje kwam. De geluidjes op zich kende ze al, maar daar keek ze niet naar om. Maar nu had ze door dat zij dat geluidje veroorzaakte. Wat kreeg ik als reactie? Ze kroop weg in mijn oksel, begon te wenen en schudde de hele tijd nee met haar hoofd...
pffff wa's da nu?

Ik weet niet meer wat ik met haar moet aanvangen eigenlijk. In de Fun deze week had ze absoluut geen aandacht voor het interactieve speelgoed (ik zette haar op de grond, liet haar met een speelgoedje spelen, en nadat ze de kindjes op de foto had bestudeerd en effe met het speelgoed gespeeld, maaide ze de hele doos en al telkens ostentatief weg).
En als we voorbij de FurReal Friends kwamen, en er een kat of hond reageerde op onze beweging, was ze eerst uitzinnig van plezier en daarna begon ze heel hevig telkens nee te schudden...
(nee is ook haar eerste woord he, ze gebruikt het echt met de juiste bedoeling)

Heeft mijn kind nu schrik van elektronica of wat?
Ik had in ieder geval niet de indruk dat ze schrik had van het activity center van Amber toen tijdens de meeting.
Van andere gewone geluidjes die ze met speelgoed maakt heeft ze geen schrik...

(en ondertussen weet ik niet wat te kopen/vragen voor eerste verjaardag. Manlief is tegen houten blokken als er toch ooit Duplo in huis komt)
(en ik begin zo een beetje jouw man gelijk te geven, Bokje. Op dit moment is Meis met een leeg flesje fruitsap aan het spelen: papiertje eraf prutsen, tegen het park slaan... wie speelt er nu met speelgoed??)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 23 oktober 2010, 8:21

Hmmm, mijn eerste reactie was "tis omdat ze het niet kent". Maar ja je zegt zelf dat ze wel de geluidjes kende vooraf. Dus dat kan het toch ook niet echt zijn? :?
Misschien moet je samen met haar nog eens spelen? Als ze zo samen speelt hft ze miss door dat het helemaal niet zo erg is?

En btw, Adie zit hier nu ook te spelen met een plastiek omhulsel van iets. En natuurlijk steevast "getrokken" naar de emmer die hier id living staat.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 23 oktober 2010, 9:50

Fleur doet dat ook makkelijk...maar wij hebben nu ook heel nieuwsgierige kindjes die waarschijnlijk eerder zullen willen ontdekken dan spelen...Fleur zal ook haar speelgoed laten als ze iets anders kan nemen...portable en afstandsbediening zijn samen met lege flessen favoriet. Speelgoed dient hoofdzakelijk om op te bijten. by the way, hoe wassen jullie dat af ? met detol of met dreft of zo ? Detol ontsmet maar weet niet of het nu ideaal is als ze dat nadien weer in hun mond steken

En wat kado betreft...een mama-dochter dag houden he en geld voor speelgoed eventueel op spaarboekje zetten...

Liefje
Berichten: 1369
Lid geworden op: 4 juni 2009, 12:44

Bericht door Liefje » 23 oktober 2010, 10:26

Gisteren kocht ik dit voor Fien, voor heel weinig geld:
http://www.fisher-price.com/nl/infantto ... x=17&pos=3

groot succes! vooral het balletje-met-belletje :D

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 oktober 2010, 16:41

Wel heel handig, babygebaren! Je weet nog duidelijk wat ze wil zeggen hé. Alleen wat bedoelt ze precies als ze nee zegt. Nee wat of nee waarom?

Jij kent haar het beste he Mies, wat zegt haar reaktie als ze huilt en in je oksel kruipt? Is ze geschrokken (kdenk het niet, dan zou ze anders huilen)? Denkt ze misschien dat zij van jou met dat speelgoed "moet" spelen en wil ze misschien gewoon niet?

Misschien begrijpt ze nu pas net dat dat inderdaad door haar is dat het speeltje geluid maakt, maar is ze nog bang voor die nieuwe "kennis"?

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 23 oktober 2010, 20:35

Awel, 't is een beetje een raar dagje geweest vandaag... ik durf het bijna niet te zeggen maar misschien is het een sprongetje?? Dat van 8,5 maanden maar dan een maand te laat ofzo??

Anyway, ik denk dat het een beetje uit schrik is ofzo dat ze zo reageert. Dat ze dingen op een andere manier probeert te begrijpen en het ineens allemaal te bedreigend vindt misschien.
Want vandaag zijn we nog eens naar de kinderboerderij geweest (ja manlief wou gaan, in regen en wind), en ze begon in het begin weer nee te schudden tegen de kippen (en deze keer waren het echte, levende kippen :wink:), daarna was ze wel weer enthousiast, en daarna is ze heel hard beginnen te wenen toen het paard ineens zijn kop over het stalpoortje naar buiten stak. Van 't verschieten denken we. 't Was echt zielig eigenlijk.

Wij naar huis, en daar wat ingespeeld op haar fascinatie voor lichtjes. Dus ergens een kerstboom-lichtslinger uitgehaald en de lichtjes in verschillende patronen laten schijnen... een paar maanden geleden had ze er totaal geen aandacht voor, en nu begon ze weer te janken en neeneeneeneenee te zeggen en nee te schudden... in het begin toch, daarna "tolereerde" ze het.

Dus ja, geen idee wat voor hersenspinsels er door haar hoofd gaan tegenwoordig :roll:


Liefje, dat lijken mij inderdaad geweldige "kommetjes"!! Ik heb er ook al naar staan koekeloeren, maar helaas heb ik vroeger voor Meis al gelijkaardige kommetjes gekocht van Playskool... zonder geluidje helaas.
http://www.hasbro.com/shop/details.cfm? ... src=endeca
Dus 'k "mocht" die van Fisher Price niet meer kopen.
Maar het is haar aller-aller-allerfavorietste speelgoed de laatste 2 maanden, ze speelt er in verhouding met haar ander speelgoed echt heel veel mee.
En 't is geweldig om daar kleine dingetjes in te verstoppen, en dan moet zij de bekers opendoen om ze terug te vinden. Geweldig leuk spelletje vind ze dat!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 oktober 2010, 21:06

Mies dat klinkt inderdaad echt wel als een sprongetje. Heeft ze dit gedrag al lang eigenlijk? Als het een sprongetje is, zou 't binnen een paar weken moeten beteren hé.

En ook, die "barrels" had ik vroeger ook! Nostalgie...

(conclusie : Yveske heeft veel te weinig speelgoed)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 23 oktober 2010, 21:07

Niks gekregen in de Ikea dan?

Geef het maar toe, Loeki, geef het maar toe :P

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 23 oktober 2010, 21:09

Tiens, ik wist niet dat die barrels al zo lang bestonden.
Anyway, ik zie nu pas dat erop staat vanaf 12 maanden, dat was op onze doos toch niet zo dacht ik (gekocht in Frankrijk op vakantie). Allez, ik zou echt niet weten wat er zo gevaarlijk aan is vóór 12 maanden, je kan er echt werkelijk niks van inslikken ofzo... en "moeilijk" is het ook absoluut niet!

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 23 oktober 2010, 21:30

Een plastic spiegel, kwas het al vergeten... :oops: :lol:

(heb flink de papa eentje laten kiezen, natuurlijk net diegene die ik 't minst mooi vond :roll: )

Kzou dat ook geven voor 12 maanden! Kdenk gewoon dat ze dat nu nog niet kunnen, afin, Yveske zou het nog niet kunnen, zo die dingen uiteenhalen (dat mss wel) en terug ineensteken. Maar dat geeft niet hé.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten