Leuk speelgoed

Plaats reactie
cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 27 oktober 2010, 15:29

Mies,

met Little people werd en wordt hier ontzettend veel gespeeld. ik ben ooit gestart met de dierentuin voor mijn oudste. Is wel anders dan nu. en wat het meeste succes had is als je de dieren ( 6) op de juiste plaats zet dat ze het geluid van het dier hoorde. In het begin dus veel olifanten die geluid van zeehond maken maar kom. Dan is er de boerderij bijgekomen en ook daar vooral dierengeluiden.
Verder worden de diertjes dus inderdaad als blokjes gebruikt.
Onze oudste werd er dan te groot voor. Toen nummertje twee erbijkwam begon de oudste er ook weer mee te spelen maar dan inderdaad echte rollenspelen en owee als kleine zus haar opstelling om zeep hielp. Dan hebben we ook veel bijgekocht oa winkel waarmee de oudste echt leren tellen heeft ( o.a), circus waarmee echte voorstellingen werden gegeven ( de kameel van de kerststal moest dan ook mee doen en in het circus moest de brandweer ook komen blussen)
Daarna is alles weer op zolder beland
Toen Gaetan 6 maand werd heb ik het grootste deel weer uitgehaald en nu spelen ze er alledrie weer mee. Onze jongen doet niets liever dan in de bak te rommelen, hem uit te kieperen, is er zelfs eens zelf in beland omdat hij absoluut onderste popje moest hebben. de meisjes spelen er weer winkeltje en circus mee . Komt misschien ook omdat Playmobil op hun kamer moet blijven en LP in de living ligt.
We hebben ook heel veel losse figuurtjes, vroeger kreeg je die er nogal eens bij (tube van 3 figuurtjes) of ik bracht een tube mee van zaventem als ik voor werk weg moest. dus ze hebben genoeg figuurtjes om ganse rollenspelen te spelen.

Heb wel het gevoel dat de keuze vroeger groter was vb winkel of kerststal vind je nu niet meer. De kerststal staat bij ons ook echt onder de kerstboom en als je de engel op het dak zet speelt het stille nacht
Mies ik vind het ook wel fantastisch hoe uitgebreid jij met Meis speelt. Ik voel me echt een slechte moeder. Aan de andere kant heeft onze jongen natuurlijk zijn zussen die met hem dollen, hmhm nu ben ik me aan het schoonpraten.

Mies, ik ben inderdaad dolblij dat dat schooltje de tand der tijds doorstaan heeft. Ook mijn Tinyboeken heb ik gelukkig kunnen recupereren. Ben nu nog op zoek naar mijn Marklin trein. Ik vind het wel tof dat ze nog kunnen spelen met je eigen speelgoed.

Ik heb wel ontzettend veel geluk want toen ik eigenlijk al zwanger was van Gaetan zonder dat ik het wist, had ik alles ( veel alla)al klaargezet voor de peuterklas op school. Gelukkig heb ik het niet gedaan, ik zou me nu het haar uitgetrokken hebben
cinne

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 oktober 2010, 15:44

ooh Mies, zo veel ideeëen om te spelen
zo weinig tijd :(

'k krijg ook al zin om naar huis te gaan...

dinootje
Berichten: 724
Lid geworden op: 14 december 2009, 14:36

Bericht door dinootje » 27 oktober 2010, 19:19

Vandaag mijn minder leuke bezoek aan het ziekenhuis (zie topic zw diabetes) afgerond met een bezoekje aan Dreamland. Ik ben hopen geld kwijt, alle cadeautjes voor de kindjes zijn al gekocht. Moet het nu wel doen hé, wie weet kom ik straks niet meer de deur uit moest ik plat moeten liggen.

Heb mee voor mijn zoontje :
- grote doos Lego Atlantix voor Sinterklaas => hij gelooft er nu niet meer in sinds deze zomer (laat hé, hij was al 9) maar krijgt toch nog een mooi cadeau hoor
- wetenschap en spel : electriciteit en gezelschapsspel Mastermind voor de kerst (op elk familiefeest een cadeautje)
- maak je eigen vulkaan en een strip als cadeau voor in de materniteit omdat hij grote broer zal worden => kwestie van niet enkel voor de babytjes cadeau's te krijgen
Al deze cadeautjes had hij al aangeduid in het speelgoedboekje voor de Sint, dus hij zal er blij mee zijn.

Voor mijn neefje dat 1 jaar wordt : grote bouwblokken

Voor mijn andere neefje van 2 maand waarvan ik meter ben (Sinterklaas) : vormpjes om in een grote pot te steken met geluidje als beloning => van 6m tot 36m

Voor mijn nichtje dat 2 jaar wordt : een pop die mee in bad mag

Voor mijn neefje dat 4 jaar wordt : een mecano-auto vanaf 4 jaar.

Verder ook nog wat kerstdecoratie gekocht voor mezelf, gezien ik met alle tweelinguitzet dit jaar geen gewone kerstboom kwijtgeraak in mijn huis, en voor de zoon toch kerstsfeer wil creëren.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 27 oktober 2010, 21:48

Amai, ik vrees dat zoonlief dan toch ook wel een beetje verwend is:

Kiekeboe winnie de pooh van Vtech
Olifant die ballen omhoogblaast van Vtech (gekregen)
Drie dozen duplo (gekregen)
Stapelringen van Tiny Love (olifant)
Clementoni blokken boerderij (gekregen)
Twee Tomy badfiguurtjes (nijlpaard en pinguin ook gekregen)
Twee knikkerbanen (voor als hij eens wat ouder is, gekregen)
Tiny Love activiteitenbal met vibrerende rupskop
Treintje van Fisher Price met van die kiekeboe blokken
Tomy tent met activiteiten op de 4 panelen (voor zijn nieuwjaar 8) )
Autootje dat vooruit rijdt als je op het poppetje duwt
Activitycenter Tiny Love

En dan nog wat bayspulletjes (rammelaars, activiteitencubus, bijtringen, ...), boekjes, liedjesCD, twee speeltapijten.
'k Moet wel zeggen dat ik een deel gekregen heb voor zoonlief zijn geboortefeest maar ook nogal wat van mijn jongste broertje die eigenlijk de reputatie heeft van de gierigaard van de familie te zijn... behalve voor zijn neefje dus. En naast het feit dat hij zelf zot loopt van al dat speelgoed, kan hij dan ook nog eens moeilijk kiezen...
En wij hebben vorig weekend ook wel wat geld uitgegeven, maar we hadden dan ook een bon voor dreambaby gekregen :oops:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 oktober 2010, 10:41

'k wou dat ikook terug kind was en al die cadeautjes kreeg!

wij gaan voor nr 2 toch opnieuw een geboortelijst leggen en er bij Dreamland heel wat speelgoed opzetten

Ons huis gaat snel te klein zijn :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 oktober 2010, 10:55

Ik heb gisteren toen ik ik thuiskwam aan ventje gezegd dat Adie duidelijk te weinig speelgoed heeft. Antwoord: "hij hft meer dan genoeg, het ventje is tevreden" :twisted:

Adie zijn nonkel kwam wel binnen nadien en die zei dat hij voor Adie een babytelefoon ging kopen. Dus dan komt er binnenkort toch iets bij :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 oktober 2010, 11:08

tuurlijk is adie tevreden :roll: (met zo een lieve mama ;) )
ken je het principe: je weet niet wat je mist tot het er niet meer is... of anders: als je niet beter weet, kan je het ook niet missen...

't mannetje zal wel extra blij zijn hé met iets nieuws!

Bokje,

de sint mag toch komen van de papa?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 oktober 2010, 11:10

Hihihi, maar wij weten toch beter hé Sterretje dat je wel iets kan missen dat je niet hebt (cfr verlangen naar een kind dat maar niet komt).

Jaja de sint zal mogen komen (en anders doe ik hem wel komen).

En ik heb ook een looprekje gekocht voor Adie voor zijn verjaardag, maar ik moet het nog betalen (en zal dus dan pas opgestuurd worden)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2010, 13:06

Dankjewel Cinne!
Ik zal eens uitkijken naar die Little People. Ik ben er zeker van dat er tweedehands nog wel veel van te vinden zal zijn he.

Bokje, wat is nu eigenlijk het "probleem" van je man? Vindt hij het geldverspilling, vindt hij het alleen maar rommel die in de weg ligt, of heeft hij opvoedkundige bezwaren tegen een zogenaamde overdaad aan speelgoed?
Als het geldverspilling zou zijn, dan kan hij toch niks hebben tegen gekregen speelgoed, of tweedehands speelgoed?
En als het om rommel gaat, bouw je toch gewoon een speelkamer bij? (wij hadden dat vroeger, als kind).
Opvoedkundig kan ik nog wel inkomen, al zou ik niet direct weten welke concrete argumenten.... in de creche is er ook heel veel speelgoed voor handen, en trouwens als je het speelgoed apart aanbied (niet alles tegelijk elke dag) geraakt Adie toch ook niet overrompeld en/of afgestompt?

Ik heb namelijk niet de indruk dat hij er gewoon onverschillig tegenover staat, want in dat geval zou hij niet eens zo'n opmerkingen geven he... het lijkt wel alsof hij echt tegen is.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 oktober 2010, 13:09

Hij hft schrik dat ik Adie te veel zou verwennen. Geld speelt voor hem niet (veel) rol. Maar hij wil niet gewoon alles denk ik hem in handen geven. Hij vindt ook dat Adie daar geen behoefte aan hft. Het is allemaal niet nodig. Hij speelt net zo graag met een gewone pot en houten lepel bv.
Hij zegt steeds dat hij me moet tegenhouden of ik ga hem te veel verwennen.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2010, 13:12

Ah, dus echt verwennen.
Gaat dat dan over materieel verwennen, of emotioneel? Of beiden?
Mag je hem, buiten de borstvoeding dan, veel aandacht schenken, of wil hij dat ook beperken misschien?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 oktober 2010, 13:13

Nee het gaat echt over materieel. Emotioneel mag hij verwend worden, al ziet hij dat dan niet als verwennen maar gewoon als graag zien.
Ik denk dat hij sneller zal toegeven als Adie iets doet dat niet mag bv. Dus op dat vlak zal hij dan sneller verwennen dan mij.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2010, 13:25

Ik ben er, tot op zekere hoogte, ook mee akkoord om niet materieel te gaan verwennen.
Meis heeft maar 1 knuffel.
Meis zal maar 1 pop krijgen, 1 poppenhuis, 1 trein, enzovoort... Maar ik wil haar wel genoeg verschillende zaken aanbieden, dingen waar ze haar eigen fantasie mee kan gaan gebruiken, en dan combineren.
Maar niet 5 Barbies, 3 poppenwagens, enzovoort enzoverder... zo ken ik helaas maar al te veel gezinnen... (ik vind het al stom dat wij twee stapelringen hebben: 1 plastieken en 1 houten, maar ja gekregen he)

Dus daarom vind ik het ook niet erg dat mijn man mij eerder doet "kiezen": ofwel Haba blokken, ofwel Duplo. En hoe hard ik ook sta te kwijlen in de speelgoedwinkel bij de Haba blokken, toch denk ik dat er veel meer te doen valt met Duplo....

Dusja, materieel verwennen bestaat ook nog in gradaties he. Tot op zekere hoogte kan ik je man er wel in volgen...

(het stomme is idd de dingen die je krijgt van derden... 't is vaak niet het speelgoed dat je zelf zou kiezen, maar ondertussen heb je het wel he...)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 oktober 2010, 13:30

Weet je dat wij nog maar vier dingen van speelgoed voor Adie gekocht hbb:

- Freddy de vuurvlieg van Lamaze (ben dat vergeten gisteren op te noemen maar hij kijkt er niet meer naar)
- de boerderij met tractor van Kiddieland
- de stapelbekers
- xylofoontje

en de laatste drie heb ik samen gekocht omdat ik bon had van 50euro

We hbb wel nog iets gekregen ook dat ik gisteren ook nog niet vermeld had:
- octupus van Lamaze (maar die krijgt ook weinig tot geen interesse) http://www.intertoys.nl/speelgoed/lamaz ... ape_lamaze

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 oktober 2010, 13:36

Ah, kan Adie al in die pootjes van die octopus knijpen misschien? Meis kan dat nog steeds niet (heeft die octopus niet, maar nog zo van dat babyspeelgoed om in te knijpen).

Is jouw man al eens in een echte toffe speelgoedwinkel geweest? Ik bedoel dus niet Dreamland, Fun, Bart Smit, Maxitoys, Intertoys enzovoort.
Maar zo'n coole speelgoedwinkel, waar ze bijvoorbeeld coole trapautootjes hebben, en houten schommelpaarden, en Haba blokken, en poppenkasten, en supertoffe treinen, en allerlei dingen om zelf te bouwen enzo?
Wie weet gaat er dan een kamertje van zijn jongenshart open en wil hij ineens zijn zoon wel al dat toffe speelgoed gunnen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten