Leuk speelgoed

Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 13:43

Ff denken wat hft Adie:

- het xylofoontje
- de boerderij van Kiddieland met een tractor (laatste grote hit)
- stapelbekers van fisher price
- bijtring (als je dat speelgoed kan noemen)
- schakels
- houten treintje, houten autootje (zo die je als versiering ook kan zetten)
- een activity ball van V-tech (geen groot succes)

Dat is het zo wat. Is toch niet veel hé?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 oktober 2010, 13:43

nee, hoog tijd dat de sint langs komt :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 13:45

De papa vind dat ik te veel koop (refereert naar de boerderij, het xylofoontje en de stapelbekers)
Oh ja hij hft ook nog een schildpad voor in bad die op met zijn armen zo beweegt en een liedje zingt.
En ja wat knuffels en babydingen zoals rammelaar en krispboekje

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2010, 13:49

Ah maar de boerderij, da's direct veel ineen he. Auto, blokken, iets in en uit iets halen...

Zou de papa niet kunnen instemmen met een boekencollectie?
Adie mag anders eens in Meis haar bibliotheekje komen snuisteren, ze heeft momenteel toch iets van een 20-tal boekjes :oops:
Of een leuke CD met kinderliedjes? Meis heeft ondertussen ook al een verzamelingetje :oops:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 27 oktober 2010, 13:50

badspeelgoed is toch nog iets anders hé.
wij hebben enkel een badboek en een eendje...

bokje, jouw man had als kind ook niet veel speelgoed zeker ;)

persoonlijk vind ik dat (veel) speelgoed helpt bij hun ontwikkeling en zelfstandigheid.
natuurlijk spelen en leren ze het meest id crèche, maar met mijn 4/5 vond ik het wel belangrijk dat ze ook de kans kreeg om te spelen en ontdekken...

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2010, 13:55

Bij ons in de creche zijn ze er totaal niet mee bezig he. Daar volgen ze gewoon het schema van slapen - pamper verversen - op de mat zetten of in de relax vastbinden - in bepaalde volgorde eten geven - pamper verversen - in bed leggen enzovoort...
Als wij 's avonds thuiskomen spelen wij eerst nog zo'n tweetal uurtjes intensief met Meis. Soms te veel interactie ja, en zo leert ze dus ook niet zo goed alleen spelen als wij in de buurt zijn :oops:
Maar eerlijk gezegd speel ik zelf niet graag twee uur aan een stuk met hetzelfde speelgoed, ik wissel ook graag af als ik samen met haar speel...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 27 oktober 2010, 13:58

Wat speel je dan ? Fleur is natuurlijk nog kleiner maar ik ben vrij snel uitgeput...En ze heeft nog minder speelgoed dan Adie denk ik. Maar 't kind begint al wel te stralen als je slaap Fleurtje slaap zingt....Goh, ik wil naar huis, naar mijn kleine pruts en haar oogjes zien glunderen en haar zien schaterlachen

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2010, 14:05

Wij spelen:
waar is muisje? Is muisje in de doos? Nee, muisje is niet in de doos. Is muisje in de beker? jaaaaaaa muisje is in de beker! Kijk, muisje geeft kusje aan Meis... enzovoort.

En dan dansen we samen op een muziekje.

En dan toont mama hoe de stapelringen op elkaar gaan.
En dan haalt Meis ze weer allemaal eraf. En dan mama weer op elkaar.

En dan rol ik een autootje naar Meis, dan probeert ze die te pakken. En dan geeft ze het autootje weer aan mama.

En dan gooi ik Meis effe in de lucht.

En dan lezen we een boekje samen.

En dan wil Meis een beetje rondstappen (zeer vermoeiend voor de rug).

En dan bouw ik een toren met de plastieken blokjes en dan mag ze die omver duwen.

En dan spelen we om beurten op de xylofoon.

En dan de lichtschakelaars.
En de deur opendoen.
En de microgolf-knopjes induwen. En de microgolf-deur toedoen.

Enzovoort enzoverder.

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 27 oktober 2010, 14:07

grote hit hier:

Little people : boerderij, brandweer, dierentuin, winkeltje, kerststal, circus, schoolbus ( allemaal van de zussen hoor)
ik steek alle figuurtjes samen in een curver box. het liefste kiept hij die volledig uit en dan kruipt hij met de figuurtjes in zijn mond het huis rond

Rody paard ( ook van zussen)

Lamaze ( zo'n 6 figuurtjes/insectjes die je kan stapelen( magnetisch) en die elk ander lawaai maken ( komt uit Hamleys in londen

Vtech :loopwagentje met activiteitcenter; gsm, ( van de zussen), stuur

Tupperware bol met figuurtjes (nog van de mama, ondertussen 38 jaar oud)

Schooltje Fisher Price ( ook nog van de mama, voorlopig nog zonder de magneetjes/ dak is magnetisch)

autootjes weet merk niet meer, is normaal maar vanaf 18 maand maar zijn groot genoeg

Clementoni blokjes van bumba ( zus gewonnen op school met ballonwedstrijd ( ballon was op de landingsbaan in schiphol terechtgekomen))

Haba blokken van de zussen

lilliputiens : koetje, aapje in trekauto, ophelie de kip ( van de zus), ark van noeh

ballenbad

De sint brengt : duplo blokken CARS ( nog iets te vroeg maar de sint vond het zo leuk, vliegtuig van little people en bij mijn pa de tjoektjoektrein van Vtech

Eigenlijk heel veel maar niet zo veel nieuw ( meeste is van de zussen)

cinne

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 27 oktober 2010, 14:13

wat fleur ook heel leuk vindt is voor de spiegel staan en dan met haar handjes aanraken

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2010, 14:13

Oké, Gaetan is de overduidelijke WINNAAR!! :wink:
Is wel logisch he, als hij twee grote zussen heeft.

Dat schooltje van Fisher Price heb ik ook nog gehad! Heb daar het alfabet mee geleerd (heb mezelf leren lezen en schrijven ermee), en ik zie nog steeds de letters in die bepaalde kleuren van het schooltje! (en ik zie dus de kleuren ook als ik de letter hoor, synesthesie noemen ze dat)
Oooooooooooooh wat graag zou ik dat terugvinden... is helaas ergens voorgoed verdwenen vrees ik.

En heeft hij ook een ballenbad??? ooooooooooo daar zou Meis stikjaloers om zijn hihihi.

Zeg, die Little People: speelden de zussen er ook nog mee toen ze door hadden dat het poppetjes waren, ik bedoel, deden ze er ook rollenspellen mee enzo?
Ik heb namelijk gehoord dat tegen de tijd dat kindjes dat door hebben, ze vaak zich al wat te groot voelen voor Little People en liever met Playmobiel enzo spelen... terwijl de klein mannen de poppetjes gewoon gebruiken zoals blokjes (in en uit een doos/vliegtuig enzo, maar niet echt mee spelen dus). Is dat ook zo in jouw ervaring, Cinne?

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 27 oktober 2010, 14:18

Ik heb ook een vorm van synesthesie....elk getal heeft een geslacht en een persoonlijkheid bij mij....(tot grote hilariteit van mijn collega's)

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 27 oktober 2010, 14:21

Ah bij mij heeft elke persoon ook een kleur. Ah ja, Audrey is bijvoorbeeld donker rood naar het bruine toe (combinatie tussen de kleuren van de klinkers he).

Ben wel benieuwd naar de persoonlijkheden van getallen eigenlijk 8)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 14:28

Boerderij is niet zo heel groot hoor. Tis met wel veel geluidjes (ve kip, vd waterpomp, vd zon, ve koe, ve varken, ...) en ook met een bal dat door een soort glijbaan moet en dan als het op zijn plaats valt komt er een muziekje. Alé overal zijn er geluidjes aan: als je het hekje open doet. En dan is er een tractor bij die als je op de uitlaat duwt vooruit gaat. Dat vindt Adie dus de max.
En nee met een boekencollectie zou de papa ook niet instemmen: hij kijkt even goed in de reclamefolders zou de papa zeggen :evil: .
Een CD met kinderliedjes hbb we ook (gratis bij pampers in Etos gekregen) maar nog nooit opgezet :oops:
En oh zeg als ik lees hoe intensief jij speelt met Meis wil ik naar huis en met Adie gaan spelen. Al stap ik ook met hem rond en zo snel stappen zodat hij bijna niet kan volgen vindt hij hilarisch. Net zoals het spelletje "pak me dan". Of "kiekeboe". Of met je vingertjes tikken over zijn lichaam.

In de crèche hft Adie wel heel veel speelgoed. Verschillende dingen van Little people. Teletubbies. Boekjes. Xylofoons. Hondjes aan touwtjes. ... Alé noem maar op en ze hbb het. Ze spelen er ook echt mee.

En ja het is beslist ik moet de papa van Adie laten lezen hoeveel speelgoed Gaeton hft (we zll wel verzwijgen dat hij twee grote zussen hft :wink: )

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 oktober 2010, 14:40

:lol: :lol: :lol: Mijn collega doet hier een site open en ik hoor (en denk dus dat ze naarstig aan het werk zoals ik - hum hum hum): "Dreamland" :lol:

(zou ze hier aan het meelezen zijn geweest :wink: )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten