Op de geboortelijst...

Plaats reactie
Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 10 januari 2011, 21:34

wij hadden ook 2e hands maxicosi maar er was e verkleinkussenbij. Kan je niet vergelijken ahv foto's op internet?

Verkleinkussen voor maxicosi heb je toch wel nodig vind ik.
Ukje is nog zooo klein bij de geboorte. Is toch confortabeler en veiliger voor een tijde in de auto te zitten vind ik.

verkleinkussen voor de relax vind ik dan weer minder nodig, is bij ons niet lang meegegaan wegens altijd verschuiven en in de weg zitten...

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 12 januari 2011, 9:12

Hoi Repeltsteeltje,

Bij een Pebble floept het kliksysteem waar de gordels in klikken automatisch altijd terug naar onder. Je ziet dat meestal dat dat stijver is. Bij een Cabriofix is dat meer een zacht riempje. Ik denk ook dat een Pebble zo van die (zeep)bellen op de bekleding heeft en een Cabriofix niet.

Wij hebben in Nederland een nieuwe maxicosi gekocht, wel een cabriofix. Maar er zat al een verkleinkussentje in, en ook een draagzak van maxicosi zelf, samen maar voor 99 euro. Dus gedurende dat half jaar zal ik het riempje dan wel elke keer naar onder doen ... :) Zo'n draagzak is ook wel superhandig denk ik, kan je gewoon openritsen ipv je kleintje eerst in zo'n heel pak te stouwen dat je binnen dan toch direct terug moet uitdoen. Maar als het er al niet inbegrepen is, is het wel duur om het apart te kopen natuurlijk ...

groetjes,
Beesje

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 12 januari 2011, 18:22

Wanneer deden jullie het verkleiningskussen uit de maxicosi? Louis is 60 cm en weegt 6,5 kg en zat precies altijd heel gespannen in de maxicosi, de riempjes stonden op t grootste en ze spanden nog. Ik heb dus vandaag het verkleiningskussen eruit gedaan, nu spant er natuurlijk niks meer, maar ik vind dat hij er nu zo onderuit gezakt inzit.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 12 januari 2011, 19:08

Sterretje, ik ben een beetje sceptisch of we het wel nodig hebben omdat we de eerste maanden toch autoloos zijn. Dus afgezien van af en toe een lift met onze ouders zal de maxi cosi hier niet veel gebruikt worden de eerst 15 weken...

Beesje, dan is het een Cabriofix, we hebben idd zo losse riempjes.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 12 januari 2011, 21:31

Pebble heeft zo'n lichtgrijze rubberen band omheen de bekleding rondomrond.

Ik vond Meis wel mini-mini toen we haar in de maxi-cosi van het ziekenhuis naar huis brachten. Zelfs met het verkleinkussen.
Ik dacht wel dat er ook draagmanden bestonden met riempjes in die je ook op de achterbank mocht zetten. Misschien hebben jullie toevallig zo eentje?

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 januari 2011, 10:15

Ik heb vrij lang het verkleinkussen gebruikt, maar ik weet niet meer precies wanneer ik het eruit heb gehaald. Ik herinner me wel dat Adie steeds "reclameerde" als hij erin gezet werd. En toen dacht ik "mmm tis miss tijd om het eruit te halen". En dan geen reclamaties meer. Dus dat was echt het teken.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 13 januari 2011, 11:27

kun je nu geloven dat ik zelfs niet meer wéét of ik zo'n verkleinkussen had? :roll: :roll:

Voor de rest: nog helemaal niet gedacht aan wat er allemaal op de geboortelijst moet komen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten