Op de geboortelijst...

jufnel
Berichten: 1052
Lid geworden op: 21 maart 2009, 22:59

Bericht door jufnel » 20 juli 2010, 21:12

Mijn schoonzus heeft een domo-zak maar uiteindelijk vindt ze een relax veel handiger.

En mij lijkt een relax ook handiger als je aan 't poetsen bent of om de baby even mee te verplaatsen.
Maar er zijn hier ongetwijfeld mama's die wel voorstander zijn!

Mindyke, je kan al wel een afspraak maken he om je lijst te gaan leggen! Weer een datum om naar uit te kijken dan :wink:

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 22 juli 2010, 8:50

Zo vraag ik me af of we met een wandelwagen voldoende hebben of het ook echt één met een draagmand moet zijn.
Gezien het winter wordt weet ik niet of er in t begin veel gewandeld gaat worden en is het dan niet voldoende van de maxi cosy zo op wielen te plaatsen?
Dan denk ik dat zo een lodger mss wel leuk is voor ze in te wikkelen voor in de maxi cosy.

Ik hoop zaterdag in de winkel ook veel uitleg te krijgen en niet enkel verkoopspraat want daar zal je ook wel voor moeten oppassen.

Oh ja nog een vraagje (ik voel me soms toch zo dom en onervaren)
Hebben jullie een draagzak gebruikt?
niet zo een om de baby in te wikkelen maar zo een stevige die op je buik of rug kan?

Mindy ik zou ook maar op tijd een afspraak maken bij ons was er niet zoveel keuze zeker als je op een zaterdag wilde komen. En dan heb je weer iets leuks om naar uit te zien. in de winkel waar wij gaan mag je vanaf 25 weken spullen reserveren en kleedjes vanaf 30 weken, vroeger mag ook maar dan heb je een aankoopverplichting.
Veel succes!!
Grtjs
juffie

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 22 juli 2010, 11:18

Juffie, in de maxi-cosi mogen de kindjes niet te lang liggen omwille van hun ruggetje, dus daar moet je mee oppassen hoor.

Ik was zelf heel tevreden over de draagmand, zeker in't begin. Ik gebruikte ook een lodger om ze in te duffelen, en dan liggen ze toch een pak warmer dan in een maxicosi waar de wind zo aankan... Kan je ook nog eens een dekentje bovenop leggen als het echt koud is...

Een draagzak hebben we nooit gebruikt, ik ben eerder voor de draagdoeken. Maar als je voor een draagzak zou kiezen, moet je ook wel opletten dat je een ergonomisch model kiest, zowel voor jouw rug als die van de baby heel belangrijk.
Dus niet het type Babybjorn maar eerder de niet-rigide à la Ergo Carrier. Persoonlijk heb ik geen ervaring met die Soft Structured Carriers, maar als je even googlet, vind je daar wel tamelijk veel info over.

Groetjes, Katleen

buffalogirltje
Berichten: 901
Lid geworden op: 21 juli 2009, 19:51

Bericht door buffalogirltje » 22 juli 2010, 14:38

Wij hebben een draagmand gekocht omdat die sowieso heel goedkoop was, maar heb ook al gehoord v anderen die dezelfde periode bevallen zijn dat ze dat geen 2e keer zouden doen omdat ze niet lang geniet v gehad hebben.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 22 juli 2010, 15:03

Hoi dames,

Ik heb mijn draagmand toch ook gebruikt hoor, je kan dat inderdaad niet zo heel lang doen maar het is beter voor hun hoofdje en rugje!

Wij zijn ook op reis geweest toen ons kleintje 2.5e maand oud was en hij heeft die week in de draagmand geslapen.

Een draagzak zelf heb ik ook niet gehad, wel een lodger voor in de maxi cosi en die kan je ook als draagzak gebruiken, was wel zalig maar ze groeien daar jammer genoeg zo snel uit!

Kijk al uit om nu de nieuwe geboortelijst aan te leggen :D

Jufnel zowel de relax als domo zijn handig, ik heb beide en gebruikte ze ook beide! Nu Tibo 1.5 is gebruikt hij de domo als zitzak, schattig hoor, hij zal kijken als hij binnenkort moet delen :lol:

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 22 juli 2010, 16:23

Wij hebben ook een doomoo, en ons Amelie ligt daar heel graag op. Ik verzet haar ook gewoon met Doomoo en al hoor, weegt helemaal niet zwaar.

Voor onze buggy hebben wij geen draagmand gekocht. De buggy zelf kan helemaal plat, en onze dochter zit graag een beetje rechter om wat rond te kijken. De draagmand zou ze dus rap beu zijn denk ik. De maxicosi gebruiken we echt alleen voor in de auto, omdat het inderdaad niet ideaal is voor hun rugje om daar lang in te zitten. Om rond te lopen gaat ze ofwel in haar buggy ofwel in de draagdoek.

We hebben ook zo'n draagzak à la babybjorn (weet effe het merk niet) maar daar vind ik haar nog wat te klein voor. Ik vind dat ze daar niet goed in wordt ondersteund.

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 27 juli 2010, 8:41

Vereltje,
Welke buggy is dat die helemaal plat kan?
Want ik schrok toch wel van de prijzen van de Quinny buzz en voor de draagmand apart vroegen ze nog eens 205 euro.

Ik overweeg toch ook om naar babydump in Nederland te gaan want daar is het toch goedkoper en ik denk buiten familie dat niemand zo'n dure spullen van de lijst zal kopen.
Iemand daar ervaring mee?

Hebben jullie ook al direct een autostoelgekocht of wachten jullie daar nog mee?
Is dat mss te doen om een autostoel tweedehands van ebay te kopen?

sorry voor al mijn vragen :lol:
maar soms is het toch moeilijk

Grtjs
juffie

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 27 juli 2010, 9:30

Juffie,

Ik zou persoonlijk nooit een tweedehandse autostoel kopen, het gaat om de veiligheid van je kind en je weet nooit wat die stoel al meegemaakt heeft. Het is idd een investering maar wel de moeite waard. De stoel stond ook op onze geboortelijst. Wij hebben zo een stoel die je naar de deur kan draaien omdat wij met een jeep rijden en ik niet al te groot ben, gewoon om mijn rug te sparen ook al vallen die nog duurder uit.

Voor de buggy ben ik naar paradisio aalst geweest, daar krijg je toch een redelijke korting en in de solden ging er soms nog wat aan af maar het zijn idd dure zaken om aan te schaffen he...

Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 27 juli 2010, 11:21

Over autostoeltjes gesproken, raken jullie daar wijs uit? Ik heb net even een kijkje genomen op de site van Maxi Cosi (EasyFix, FamilyFix, etc.), maar geraak er niet goed aan uit. Zou je die Fix-systemen kunnen blijven gebruiken naarmate je kleintje groeit? Ik denk het niet, maar wil dat dan zeggen dat wanneer je kindje meer weegt dan x kg, je dan niet alleen een ander zitje, maar ook een ander Fix-systeem moet aanschaffen? Ah jaaaa, was ik maar ingenieur geworden :D

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 27 juli 2010, 11:46

Geen flauw idee van! Wij hebben die fix systemen niet gehad, gebruiken gewoon de gordel om de maxi cosi vast te zetten in de auto.. maar ze brengen toch een massa op de markt he, dan moet jij uitmaken wat het beste/veiligste is voor je kleintje :roll:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 juli 2010, 11:56

Wij hebben wel een draagmand gekocht en hebben daar eigenlijk veel gebruik van gemaakt. Ik heb lang getwijfeld om die al dan niet te kopen, om dezelfde reden als jij Juffie. Maar uiteindelijk hebben we die wel veel gebruikt. Om te wandelen natuurlijk, maar ook als we op bezoek waren om hem in te laten slapen, als we naar zee waren om overdag en 's nachts in te slapen. Ik heb geen spijt van mijn aankoop. Maar ik heb er ook maar 70euro voor betaald. Het is een oud model, maar wel een nieuwe (dus andere kleur dan die die nu in aanbieding zijn id babywinkels) maar verder compleet dezelfde.

In de Quinny Buzz mogen ze pas in vanaf 6 maanden, zonder de draagmand.

Dieke, ik heb daar eens onderzoek naar gedaan. Als je de familyfix neemt als basis kan je die blijven gebruiken voor de autostoel. Bij de familyfix kan je wel enkel de maxi cosi cabriofix of pebbles gebruiken en dan de autostoel pearl. Ik heb het zelf niet aangeschaft omdat we een maxi cosi cabrio hebben in leen van een familielied en dus met de familyfix niets konden doen, maar ik zou het anders wel gekocht hebben.

Liefs,

Bokje

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 27 juli 2010, 12:25

Dieke, wat Bokje zegt over de fixen klopt helemaal. Wij hebben die aangeschaft (dus de maxi cosi pearl, de familyfix basis en dan de autostoel maar daar weet ik de naam niet meer van...). Dus 1 basis voor 2 stoelen. Het is zo al duur genoeg he!

Jufnel, die buggy is een Urban Jungle van Mountain Buggy. Dat is een Nieuw-Zeelands merk dat je meer en meer begint te zien. Ze zijn wel niet goedkoop, ik geloof 650 euro, en daarom hebben wij de onze op e-bay gekocht voor de helft daarvan. Ze zijn heel stevig dus er moet al heel wat gebeuren voor er schade aan is. De draagmand kost ook nog eens 190 euro, dus aangezien de buggy helemaal plat kan hebben we die niet gekocht. En aangezien onze dochter zo groot is waarschijnlijk geen slecht idee, ze zou er toch niet lang in kunnen denk ik! :D

Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 27 juli 2010, 12:46

Bedankt voor de extra informatie! Heb ook de site nog even gecheckt, en er komt duidelijkheid in :wink:

Ik denk dat ik ook zal gaan voor de Family Fix (met de Pebble en vervolgens de Peurl, dus).

Goh, weer iets waar ik over uit ben... En nu de rest 8)

Wij hebben verder gekozen voor een Buggy (en vraag me de naam niet, lol) + draagmand. Aangezien ik voor november uitgerekend ben, weet ik inderdaad niet of er zoveel buiten gewandeld zal worden, maar die mand lijkt me wel handig om ons prutske in te leggen mochten we ergens logeren (schoonouders wonen in Zeeland) of bij iemand op bezoek zijn. Enfin, da's mijn theorie, want ik ben nog geen ervaringsdeskundige.

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 27 juli 2010, 13:08

Kim bedankt voor de tip, Paradisio is echt een stuk goedkoper dan de winkel waar onze lijst ligt.
De Quinny buzz is daar bijna 100 euro goedkoper.
En de autostoel ook 80 euro.

Ik denk dat wij dus de quinny buzz met draagmand en de autostoel zelf zullen kopen ofwel bij paradisio of bij babydump ( de meter en de peter zullen wel wat bijleggen :lol: )
De rest komt op de lijst, ik denk niet dat er andere mensen buiten familie zo'n dure spullen zullen kopen voor ons. Dus hoef ik ze niet in de winkel van de lijst te kopen en doe ik toch profijt.

Zo'n fix ding met maxicosy heb ik van een vriendin aan de helft van de prijs dus moet ik zien welke autostoel erbij past.
Wat een aanbod toch, pfff.

Bedankt voor alle tips en info!!!!
Grtjs
juffie

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 27 juli 2010, 13:33

Juffie als je een klantenkaart hebt krijg je nog eens 10% korting op de winkelprijs he! Mijn geboortelijst lag en zal daar nu weer liggen.

Verschiet ervan hoeveel we deze keer toch nog nodig hebben ook al is het nummer 2. Tibo gebruikt nog redelijk veel (is 1.5 dus...).

Ik kijk ernaar uit om die geboortelijst te kunnen aanleggen :lol: vond het zalig met de kar door de winkel te rijden en alles in te laten wat je maar wil!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten